גוגל משדרת 360 מעלות: צמוד לבמה, בחינם ומהספה

ענקית הטכנולוגיה משיקה את התערוכה הווירטואלית Performing Arts, הכוללת ארבעה מופעים שהוקלטו באמצעות טבעת מצלמות שחלשו על טווח מושלם מההתרחשות באולם

מוכנים לקרנגי הול ב-360 מעלות? צילום: יוטיוב

להשיג מקום טוב שיספק נקודת מבט איכותית על מופע תזמורת בקרנגי הול שבניו יורק עולה הרבה כסף, בגלל האילוץ לרכוש כרטיס באחת השורות הקדמיות היוקרתיות. אבל עם קצת עזרה מידידינו בגוגל (Google) נוכל מעתה לשבת ממש בצמוד לבמה, ובחינם.

ענקית הטכנולוגיה ממנלו פארק משיקה עכשיו "תערוכה וירטואלית" ששמה Performing Arts שכוללת ארבעה מופעים שהוקלטו באמצעות טבעת מצלמות שחלשו על טווח מושלם של 360 מעלות מההתרחשות באולם. חוץ מביקור וירטואלי במופע בקרנגי הול נוכל להתנסות גם בצפייה במופעים ב-Berliner Philharmoniker, ב-Royal Shakespeare Company הלונדוני המפורסם, וכן ב-Theatro Municipal שבסן-פאולו, ברזיל.

כל מוקד שכזה מציע סוג אחר של התרחשות על הבמה. למשל, חזרה גנרלית של האופרה הרומנטית לוהנגרין (Lohengrin), הקראה דרמטית של מחזה אודות המלך הנרי, וגם ביצוע תזמורתי של היצירה "In the Hall of the Mountain King" מאת אדוורד גריג.

אנציקלופדיה מקוונת ליצירות דיגיטליות

בזמן שהאמנים מופיעים על הבמה נוכל להקיש ולמשוך את העכבר שלנו כדי לתור סביב ולהתמקד בדברים שמושכים את תשומת לבנו או באמן מסוים, וכן ניתן יהיה במהלך הצפייה לעבור למה שקולטת מצלמה אחרת, ולזכות בפרספקטיבה שונה לחלוטין על אותה התרחשות אמנותית.

התערוכה, המשתייכת לפועלו של המוסד לתרבות של גוגל (Google Cultural Institute) – מעין אנציקלופדיה מקוונת ליצירות דיגיטליות של מוזיאונים וגלריות – תציג בנוסף גם כמה תמונות פנורמה ברזולוציה גבוהה מחדרים שונים בכל מקום ומקום. במסגרת הדברים תחלוק איתנו גוגל גם דגימות מהאוספים הדיגיטליים האחרים שלה מתחומי המוזיקה, האופרה, התיאטרון והמחול שמופיעות באגף אמנויות הבמה (Performing Arts) אשר נמצא בדף הבית שלה.

Google Cultural Institute

Google Cultural Institute

כל היוזמות הללו נכללות תחת מטריית האתר Cultural Institute, וכוללות בנוסף גם דימויים של Street View, סרטוני וידיאו ותמונות שאליהם מוצמדים תיאורים בסגנון מוזיאלי. קל מאוד ללכת לאיבוד בהיצע הרחב – יש שפע של מייצגים ויצירות לראות, והקו המקשר בין התצוגות השונות אינו בהיר במיוחד – אבל לנמנים על חובבי אמנויות הבמה בהחלט כדאי לבדוק את מה שגוגל מציעה הפעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים