אלפבית עקפה את התחזיות: ההכנסות הרבעוניות זינקו ב-18%
החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך 21 מיליארד דולר ועלייה של 5% ברווח הנקי לחמישה מיליארד ● עיקר הגידול - בגרסה הניידת של מנוע החיפוש, ביוטיוב ובהכנסות מפרסום
אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), רשמה ברבעון האחרון של השנה עלייה חדה בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים – כך עולה מהתוצאות שפרסמה. על רקע זה, המנייה של החברה בוול-סטריט עלתה אתמול (ב') ב-4.2%.
הנתונים מראים כי ההוצאות הכלליות של החברה גדלו במהלך הרבעון ב-16.38% ל-15.95 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו בשיעור ניכר יותר – 17.82% – ועמדו על 21.33 מיליארד. על רקע זה, הרווח הנקי של החברה גדל ברבעון ב-5.3% ל-4.92 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה עלה ב-4% ל-7.06 דולר.
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הנתונים השנתיים. ההוצאות הסתכמו במהלכה ב-51.11 מיליארד דולר – עלייה של 9.23%, וההכנסות עמדו על 74.54 מיליארד – גידול של 11.8%. הרווח התפעולי השנתי קפץ ב-23.22% ועמד על 23.43 מיליארד.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של אלפבית גדלו במהלך הרבעון ב-18.31% ל-8.19 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-17.52% ל-13.14 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-61.61%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 14.42% ל-7.78 מיליארד דולר והרווח זינק ב-22.3% ועמד על 5.38 מיליארד.
רות פורת, מנהלת הכספים של אלפבית, אמרה כי "הגידול החד שרשמה החברה ברבעון האחרון של השנה משקף את הדינמיות של העסקים שלה. הוא מתבסס על עלייה בפעילות של מנוע החיפוש הנייד ושל יוטיוב (YouTube), ועל גידול בפרסום. אלה תחומים שאנחנו משקיעים בהם שנים רבות".
היא הוסיפה כי "קיימות הזדמנויות רבות – הן בפעילויות של גוגל והן באלה של החברות האחרות שלנו".
תגובות
(0)