SAS, יבמ ו-דל – בין הראשונות בריבוע הקסם של גרטנר לאנליטיקה מתקדמת
שלוש החברות מצויות ברביע החברות המובילות, כש-SAS ראשונה, עקב "ההתקדמות הרבה" שעשתה בתחום ב-2015 ● יבמ מעט אחריה ודל עברה לחלק זה מרביע המאתגרות
SAS הגיעה למקום הראשון ברביע החברות המובילות, או המנהיגות (Leaders), בריבוע הקסם של גרטנר (Gartner) לעולם פלטפורמות האנליטיקה המתקדמות. מעט מאחוריה נמצאת יבמ (IBM) וחברה בולטת נוספת בחלק זה היא דל (Dell). סאפ (SAP) נמצאת בין החברות המאתגרות, מיקרוסופט (Microsoft) בין בעלות החזון ואקסנצ'ר (Accenture) – בחלק ה-Niche Players. בסך הכול נמצאות בריבוע הקסם הזה 16 חברות.
גרטנר מגדירה אנליטיקה מתקדמת כ-"ניתוח כל סוגי הנתונים באמצעות שיטות כמותיות מתוחכמות (כגון סטטיסטיקה, כריית נתונים תיאורית וחיזויית, Machine learning, סימולציה ואופטימיזציה) להפקת תובנות שגישות ה-BI המסורתיות, כגון שאילתא ודיווח, לא צפויות לגלות".
על פי הדו"ח, פלטפורמות אנליטיקה מתקדמת מציעות סביבה מקצה לקצה לפיתוח ופריסה של מודלים, כולל גישה לנתונים ממגוון רחב של מקורות; הכנת נתונים; תחקור ו-ויזואליזציה; יכולת לפתח ולבנות מודלים אנליטיים; להטמיע מודלים ולשלב אותם בתהליכים עסקיים ויישומיים; יכולת להקים פלטפורמה; פרויקט וניהול מודלים; High Performance; וסקלביליות בפיתוח ובהטמעה.
האנליסטים של גרטנר כתבו על SAS כי "עם יותר מ-40 אלף לקוחות והאקו-סיסטם הגדול ביותר של משתמשים ושותפים, החברה היא הבחירה הנפוצה ביותר עבור ארגונים שמחפשים סביבת אנליטיקה מתקדמת והחדירה שלה לשוק גבוהה בכל ה-ורטיקלים".
הם ציינו כי החברה "ביצעה ב-2015 התקדמות רבה עם פתרונות האנליטיקה והסטטיסטיקה ה-ויזואליים, בהציעה UI אינטואיטיבי יותר מאשר בפתרונותיה המסורתיים. יתרה מזאת, ה-Factory Miner החדש של SAS מעוצב על מנת להגביר את הפרודוקטיביות של צוותי מדעי הנתונים על ידי שיתוף פעולה וטיפוח, כמו גם לימודי מכונה בקנה מידה רחב ובצורה אוטומטית".
עם זאת, נכתב, "בעוד ש-SAS מתחילה לבצע רציונליזציה של היצע הפתרונות שלה, לקוחות עדיין מתקשים לנווט בין מוצריה, שחלקם חופפים זה לזה מבחינת הפונקציונליות שלהם".
סשה שוברט, מנהל השיווק לתחום האנליטיקה ב-SAS העולמית, אמר כי "רבים מהיישומים והפתרונות שלנו מתמקדים במטרות עסקיות ספציפיות ואחרים מתאימים למגוון רחב יותר של יישומים. לקוחות בכל ענף שהוא יכולים להשתמש באנליטיקה המתקדמת של SAS כדי להגדיל את הכנסותיהם, לשפר תהליכים עסקיים ולהפחית עלויות".
יבמ ו-דל
על יבמ כתבו מומחי חברת המחקר כי היא "ידועה במוצרי ה-SPSS שלה ובעלת מגוון שימושים באנליטיקה ללקוחות, פעולות, נכסים פיזיים וסיכונים בכל ורטיקל בתעשייה".
בין החוזקות שלה ציינה גרטנר כי "יש ליבמ נראות גבוהה במרחב האנליטיקה המתקדמת, וההתרחשויות סביב ווטסון (Watson) והמחשוב הקוגניטיבי הגבירו את המיצוב שלה כחברה חדשנית. אולם, הם הגבירו גם את הבלבול בשוק בכל הנוגע למוצרים שלה". בגרטנר אף הדגישו את החוזק בשוק של מוצרי ה-SPSS ואת העובדה שהלקוחות שהשיבו לסקר שלה ראו בענק הכחול חברה בעלת ניסיון, איכות ומוצרים קלים לשימוש.
מצד שני, הלקוחות ציינו שעל החברה לשפר את ההדרכה, התמיכה והארכוב במוצריה. יבמ מבקשת לפתור זאת באמצעות אתר חדש שהשיקה.
דל עברה השנה לרביע המובילים מרביע המאתגרים, בו הייתה בשנה שעברה. בגרטנר ציינו כי "השינוי הזה נבע מהוספת יכולות חדשניות למוצר חזק ובעל מומנטום בשוק (Statistica), כמו גם מיצירת אסטרטגיית שיווק ומכירות שהייתה חסרה לה לפני רכישת StatSoft לפני כשנתיים".
תגובות
(0)