האקרים סינים גנבו מהבנק הפדרלי של ניו-יורק 100 מיליון דולר

הכספים נגנבו מחשבון מטבע החוץ של הבנק המרכזי של בנגלדש, ואנשיו הם שזיהו את הפריצה ואת זהות ההאקרים

בכמה יפוצו הלקוחות על הפריצה שהיא אולי הגדולה בהיסטוריה? אילוסטרציה: BigStock

האקרים סיניים פרצו לבנק הפדרלי של ניו-יורק (Federal Reserve Bank of New York) וגנבו משם 100 מיליון דולר, השייכים לבנק המרכזי של בנגלדש (Bangladesh Bank).

הכספים נגנבו מחשבון מטבע החוץ של הבנק המרכזי של בנגלדש, ואנשיו הם שזיהו את הפריצה ואת זהות ההאקרים, שהתבררה כסינים.

כמעט כל סכום הכסף שנגנב בפריצה, הועבר באופן מקוון לבנקים בפיליפינים, וחלק קטן מהסכום הועבר לסרי-לנקה. הפריצה אירעה לפני כחודש, ב-5 לפברואר השנה.

פקיד בכיר בבנק המרכזי של בנגלדש אמר כי חלק מהסכום שנגנב מהחשבון בארצות הברית – אותר והוחזר. "אנו פועלים ביעילות לאיתור הכספים וההאקרים", אמר הבכיר, שלא הזדהה והוסיף כי "יחידת המודיעין הפיננסית של בנגלדש נמצאת בקשר עם גורמי האכיפה למניעת הלבנת כספים בפיליפינים, על מנת לאתר את שאר הכסף". החוקרים בפיליפינים הוציאו צו מניעה בבית משפט מקומי, לעצירת הזרמת הכספים ולחילוט שלהם.

החקירה התנהלה בחשאיות, עד שדבר קיומה נחשף בשבוע שעבר באתר הפיליפיני Inquirer.net. על פי האתר, גורמי האכיפה בפיליפינים פתחו בחקירה בחשד להלבנת הכספים הגדולה אי פעם במדינה. לאחר שהכסף הגיע למערכות הבנקאות במדינה, הוא הומר בשוק השחור, ובין השאר הועבר לשלושה בתי קזינו. לאחר מכן הכסף הומר שוב – והוצא מגבולות המדינה. כלל הפעילויות הפליליות הללו ארכו רק ימים ספורים.

סך יתרות מטבע החוץ של בנגלדש עומד על כ-28 מיליארד דולר. כשליש מהרזרבות הוא על בסיס נכסים נזילים, ונמצא בבנק הפדרלי בארצות הברית ובבנק אנגליה (Bank of England). השאר מושקע באגרות חוב ובזהב.

שר האוצר של בנגלדש, אבול מאאל עבדול מוהית, אמר כי "זהו מצב לא רגיל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניק

    שטויות במיץ !!!! לא היה ולא נברא. כדאי לבדוק טוב לפני שמביאים ידיעות כאלה

אירועים קרובים