STKI: שוק ה-IT יגדל השנה ב-2.8%, ויעמוד על 6.6 מיליארד דולר

הנתון משקף גידול של 1% לעומת 2015: בשנה שעברה שוק המחשוב המקומי עלה ב-1.86% ועמד על 6.415 מיליארד ● מטריקס הגיעה ראשונה בין האינטגרטוריות, כשאחריה חילן, הכוללת את נס ● מלם-תים מדורגת במקום השלישי

ממשיך לגדול. שוק ה-IT. אילוסטרציה: BigStock

שוק המחשוב הארגוני בישראל צפוי לחוות השנה צמיחה של 2.81%, ולהגיע להיקף של 6.595 מיליארד דולר – כך על פי התחזית השנתית של חברת המחקר והייעוץ STKI. התחזית הוצגה היום (ב') על ידי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, בכנס השנתי של החברה, שנערך באוניברסיטת תל אביב.

מדובר בצמיחה גבוהה יותר מזו שנרשמה ב-2015, בה גדל שוק ה-IT הישראלי ב-1.86% והגיע ל-6.415 מיליארד דולר – לעומת 6.298 מיליארד ב-2014. ב-2017, מעריכה STKI, שוק המחשוב המקומי יצמח ב-5% ויעמוד על 6.925 מיליארד דולר.

שוק החומרה צפוי לחוות השנה, על פי STKI, קיטון של 1.08%, ולעמוד על 1.853 מיליארד דולר, לעומת 1.874 מיליארד בשנה שעברה. היקפו של תחום התוכנה לעומתו, יעלה ב-4.42% ל-1.652 מיליארד דולר – בהשוואה ל-1.582 מיליארד אשתקד. תחום השירותים יעלה ב-4.41% ל-3.089 מיליארד דולר, בהשוואה ל-2.959 מיליארד ב-2015.

ובמקום הראשון

פילוח המגזרים בשוק מעלה כי המגזר הציבורי, שכולל את הממשלה, הביטחון, החינוך והבריאות, צפוי להיות גם השנה הגדול ביותר בהיקפו ולהגיע למעט יותר משליש (34.5%) מכלל שוק ה-IT המקומי, עם 2.55 מיליארד דולר.

שני בדירוג צפוי להגיע המגזר הפיננסי, שכולל את הבנקים, חברות הביטוח וחברות האשראי. חלקו בשוק ה-IT צפוי לעמוד השנה על 19.56%, והיקפו יהיה 1.446 מיליארד דולר.

שלישי הוא מגזר התעשייה והקמעונאות, שעתיד לאחוז בנתח של 15.15% מהשוק – 1.12 מיליארד דולר. רביעי הוא מגזר ההיי-טק, שיהיה בעל נתח של 12.85% ו-950 מיליון דולר. במקום החמישי מדורג מגזר התחבורה והתשתיות, שחלקו מכלל שוק ה-IT צפוי לעמוד על 595 מיליון דולר וחלקו מכלל השוק יהיה 8.05%.

שישי הוא מגזר ה-SMB, העסקים הקטנים והבינוניים, שיאחז בנתח של 5.07% מהשוק וב-375 מיליון דולר. אחרון הוא מגזר הטלקום והמדיה, עם 4.8% מהשוק, או 355 מיליון דולר.

איזו חברה היא המובילה?

גולת הכותרת בהרצאתו של ד"ר שוורצקוף, כמדי שנה, הייתה דירוג החברות הספקיות בארץ, לפי מדדים שונים. גם השנה החליטה STKI לפלח את הדירוגים לכמה תתי-ענפים, בשל מורכבות ענף ה-IT והרצון לתת ביטוי נאמן יותר למה שקורה בו.

הדירוג המעניין ביותר הוא זה של חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", כהגדרת STKI, שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. בראש הטבלה ניצבת שוב מטריקס, כאשר אל המקום השני הגיעה חילן, שכוללת את נס ישראל, ווי אנקור ו-Qlikview ישראל. כמו בשנה שעברה, כך גם השנה: חילן – לאחר רכישת נס – דחפה את מלם-תים, שניצבה שנייה משך שנים רבות, למקום השלישי.


לאחריהן מדורגות החברות בסדר הבא: One1, שהיא הבעלים של כלנית והחברה לאוטומציה; יבמ (IBM) ישראל; הסניף הישראלי של HPE. טלדורTCS ישראל, גוף ה-IT של הענק ההודי טאטא (TATA), מדורגת שמינית, וקבוצת אמן תשיעית. במקום העשירי מדורגת קבוצת יעל, ובינת נמצאת במקום ה-11.

מה יקרה בשווקי החומרה והתוכנה?

בראש מצעד החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת מלם-תים, ולאחריה בינת. לאחר מכן מדורגות One1, אמת מחשוב, טלדור, י.א. מיטווך, בזק בינלאומי, טריפל סי, גטר טק, חילן וקבוצת יעל.

ספקיות החומרה

ספקיות החומרה

הראשונה בין ספקיות החומרה הפועלות בשוק המקומי היא דל (Dell) ולאחריה סיסקו (Cisco). אחריהן מדורגת HP ו-HPE. חמישית מדורגת לנובו (Lenovo) ושישית – סמסונג (Samsung). אפל (Apple) מדורגת שביעית ולאחריה EMC, יבמ, NCR  ונט-אפ (NetApp).

בראש ספקיות התוכנה ניצבת, כצפוי, מיקרוסופט (Microsoft), ולאחריה אורקל (Oracle), סאפ (SAP), יבמ, VMware ,EMC ,HP ,Software AG ,BMC, וסימנטק (Symantec). החברה המקומית המספקת, או מטמיעה תוכנה, שעומדת במקום הראשון היא חילן, ובעקבותיה ברשימה: מטריקס, One1, פריוריטי, אלעד מערכות, אמת מחשוב, בינת, טלדור, מלם-תים, קבוצת אמן, וקבוצת יעל.

ספקיות התוכנה

ספקיות התוכנה

המובילה בעולם תוכנות האחסון ותוכנות הגיבוי היא EMC, כשאחריה נט-אפ, יבמ, קומוולט (Commvault), וריטאס (Veritas), Veeam ,HPE ,CA ,HDS, ו-Software AG.

בראש החברות המספקות את התוכנות הללו בשוק המקומי נמצאת מלם-תים, ולאחריה אמת מחשוב. לאחר מכן עומדות בינת, חילן, טריפל סי, HDS (כמטמיעת הפתרון של קומוולט), TeraSky, One1 וטלדור. סוגרת את העשירייה הראשונה – בזק בינלאומי.

עולם האפליקציות והתוכנות העסקיות

בתוך עולם התוכנה, הקדישה STKI קטגוריה לשוק האפליקציות העסקיות, הצפוי לעמוד השנה על 476 מיליון דולר. תחום ה-ERP צפוי לחוות השנה קיטון מועט, של 2.1% ולעמוד על 140 מיליון דולר. תחום אפליקציות הליבה יחווה גידול של 7.4% ויעמוד על 145 מיליון דולר. תחום ה-CRM, הכולל בתוכו את הקונטקט סנטר, צפוי לצמוח משמעותית, ב-27.8% – ולעמוד על 92 מיליון דולר. כלי אינטרנט של דברים – תחום חדש ומתפתח – צפויים לחוות גידול של 40% ולעמוד על שבעה מיליון דולר. הגידול המשמעותי ביותר הוא בתחום כלי שיווק וניהול קמפיינים, שיעמדו השנה על 15 מיליון דולר – נתון המשקף גידול של 50% לעומת 2015.

ERP ושירותי ענן

בתוך עולם התוכנה, סאפ מובילה את תחום ה-ERP. הקטגוריה כוללת ERP לגדולים ולקטנים גם יחד. שנייה מגיעה פריוריטי, שלישית אורקל, רביעית One1, וחמישית מטריקס. קומקס (Comax) שישית, אינטנטיה (Intentia) ישראל שביעית, ולאחריהן קבוצת אמן, פרודוור (Prodware) ישראל עם פתרון מיקרוסופט, ו-SIT.

עוד בסיכומי השנה של STKI היא קטגוריית שירותי הענן. התחום צפוי לעמוד השנה על 290 מיליון דולר. הרכיב העיקרי בתוך שירותי הענן הוא שירות עסקי כשירות, BSaaS. מדובר במיקור-חוץ של תהליך עסקי, כגון הפקת תלושי שכר, או תפעול מוקד שירות לקוחות. התחום יעמוד השנה על 140 מיליון דולר ויחווה גידול של 6%.

תחום התוכנה כשירות, SaaS, יחווה גידול של 18% ויעמוד על 85 מיליון דולר. תחום הפלטפורמה כשירות, PaaS, הכולל בתוכו גם את תחום התשתיות כשירות, IaaS – יחווה גידול של 25% ויעמוד על 50 מיליון דולר. התחום שיחווה את הגידול הרב ביותר, של 36.3%  הוא התאוששות מאסון כשירות, DRPaaS, שיעמוד השנה על 15 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים