האם ה-CIA מממן חברת קוסמטיקה בכדי להשיג דגימות עור ולהקים מאגר DNA?

זה נשמע מעט תלוש והזוי, אבל זרוע ההון-סיכון של הסוכנות מממנת מוצרי טיפוח עור שאוספים DNA ● האם יש מתנדבים שמוכנים לתרום אינפורמציה אישית קריטית בתמורה לקרם פנים?

עור צעיר וזוהר - ואם אפשר אז קצת DNA. צילום: BigStock

חברה בשם Kincential Sciences – שמוכרת ליין חדשני של מוצרי קוסמטיקה המכונה Clearista – המשווקים ככאלו שמאפשרים טשטוש פגמים וריכוך העור, תפסה את תשומת הלב של בלוגרים שעוסקים בתחום הטיפוח והקוסמטיקה בערוץ היוטיוב (YouTube) של מגזין הלייף-סטייל של אופרה ווינפרי, O – The Oprah Magazine, ושל עוד אנשי מקצוע מתחום טיפוח העור. הדברים עולים מדיווח שפורסם ב-Intercept.

ממסמכים שהגיעו לידי ה-Intercept עולה כי החברה משכה גם את עניינה ומימונה של In-Q-Tel – זרוע ההון סיכון של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA. הזרוע, שהוקמה ב-1999 על ידי ג'ורג' טנט, מי שהיה מנהל הסוכנות באותם ימים, מוגדרת כגוף המשקיע במוצרים טכנולוגיים שה-CIA מגלה בהם עניין.

שחזור הזוהר של עור צעיר

הקשר של חברת הקוסמטיקה עם ה-CIA, שלא פורסם עד כה, עלול להפתיע כמה מבקרים באתר של Clearista או לקוחות אחרים העושים שימוש בקו המוצרים העיקרי של Kincential Sciences, המתהדר בתיאור מוצריו כ"פורמולות שיאפשרו לכם להרגיש בטוחים ויפים במצבו הטבעי ביותר של העור שלכם".

למרות שהצד הפונה לציבור של חברת הקוסמטיקה מכיל מגוון מוצרי טיפוח לעור, Skincential Sciences פיתחה גם טכנולוגיית פטנט המסירה שכבה חיצונית דקה של העור בתהליך פילינג ייחודי, שבמהלכו נחשפים סממנים ייחודיים שיכולים לשמש בעבור מגוון רחב של בדיקות אבחון, כולל לצורך איסוף DNA.

על טיפוליה הלא פולשניים של Skincential Science, שתוארו באתר של Clearista כ"נטולי כאבים", נאמר שהם כוללים חומר ניקוי מיוחד, מים טבעיים וכמה הברשות שיבוצעו על העור. הפרסומים הבטיחו כי הטיפולים הם אפשרות נוחה ומתקדמת לשחזור הזוהר של עור צעיר, אבל לא סיפרו כי כמו כן הם מהווים, כך אפשר להניח, טכניקה חדשנית לאיסוף מידע על הביוכימיה של האדם.

חברת הקוסמטיקה אישרה שה-CIA משקיע בה אך אינו מקבל, לטענתה, דבר בתמורה, לפחות לא משהו שביכולת החברה לחשוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים