Nvidia נכנסת לשוק הרכב החכם עם הפתעה

החברה הציגה בכנס GTC לוח מיוחד שמיועד להאיץ את הפיתוח לתחום ● חברות שירכשו אותו יוכלו לפתח אפליקציות לתחום במהירות יחסית גבוהה, כולל יישומים שדורשים תמיכה של פתרונות קצה עליון ומיפוי מהיר

מאיצים בכביש. אילוסטרציה: BigStock

מספר החברות שעוסקות כיום בשוק הרכב העתידי החכם והממוחשב רק הולך וגדל, והשחקנית היחסית חדשה בתחום הזה היא Nvidia. החברה הציגה בכנס GTC שלה, הנערך בסן חוזה, לוח מיוחד שמיועד להאיץ את הפיתוח לתחום וכן סיפקה פרטים נוספים על פלטפורמת ה-DriveWorks עליה הכריזה החברה לראשונה בתערוכת CES בינואר השנה.

הלוח, שמכונה DRIVE PX 2, מציע שני מעבדי Tegra מהדור הבא של החברה, וכן שני שבבים גרפיים שמבוססים על ארכיטקטורת ה-Pascal החדשה של Nvidia.

הלוח יכול לספק ביצועים בנפח עבודה של עד 8 Teraflops. חברות שירכשו את הלוח יוכלו לפתח אפליקציות לתחום הרכב החכם במהירות יחסית גבוהה, וכולל יישומים שדורשים תמיכה של פתרונות קצה עליון, כולל מיפוי מהיר. הלוח אמור לספק את עוצמת המחשוב הגבוהה שנדרשת לפיתוח בסביבה הזו, כשהמעבדים הגרפיים אמורים לספק גם יכולות לימוד מכונה מעמיקות בפס רחב.

רשת עצבית שתעזור למכוניות ללמוד לנהוג

"הבינה המלאכותית מגיעה למכוניות, ומחשוב-העל מגיע גם כן", אמר מנכ"ל החברה ג'ן-הסאן הואנג בהצגת הלוח.

כאמור הציגה החברה גם את פלטפורמת DriveWorks שאמורה לשלב תוכנה שיכולה לעבוד עם עד תריסר מצלמות וחיישנים, ולאסוף מידע בזמן אמת מסביב לרכב.

המידע הזה אמור להיות מוזן חזרה למערכת שיכולה לנתח את המידע ולהעניק לנהג יכולת לקבל נקודת מבט ב-360 מעלות מסביב למכונית. המידע הזה אמור בנוסף לעזור לתפעול המכונית, כולל שליטה וניווט.

לפי Nvidia, המערכת הזו תכיל מעין רשת עצבית שתעזור למכוניות ללמוד לנהוג, בזמן שנהג אנושי מסיע את המכונית.

החברה לא סיפקה מועדים אפשריים לגבי תחילת הייצור הסדרתי והמכירות בפועל של מערכות הרכב החכם שלה. מה שהיא כן אמרה, שאלו – יחד עם מגמות אחרות בעולם הרכב, יביאו לשינוי גם בחומרים מהן מיוצרות כיום מכוניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים