חצי ממתקפות הסייבר מופנות כלפי חברות קטנות
הנתון מעורר חששות, כי הסיבה לדברים היא "דלת אחורית" חדשה שדרכה מצליחים ההאקרים להגיע לחברות הגדולות ולשים ידם על כמויות גדולות של דטה ומזומנים
מחקר שבוצע על ידי חברת אבטחת האינטרנט סימנטק (Symantec) מצא כי במהלך ארבע השנים האחרונות הפכו חברות קטנות ליעד אטרקטיבי יותר למתקפות קיברנטיות, במיוחד כאשר בחברות הגדולות השתפרו מערכות אבטחת הסייבר, דבר שחסם את הפשיעה כלפיהן והשאיר את ההאקרים מחוץ לתמונה.
במהלך שנת 2015 כמעט מחצית ממתקפות הסייבר העולמיות היו כנגד חברות קטנות – כאלה שמעסיקות פחות מ-250 אנשי צוות – ושבמהלכן ביקשו הפושעים לנצל את החולשות הדיגיטליות של החברות בכדי לגנוב מידע, להפיל אתרים ולשלוח דואר זבל.
"עסקים קטנים הם מטרה עם בטן רכה", אמרה סיאן ג'ון, אסטרטגית ראשית בסימנטק והבהירה כי "בקמפיינים של פישינג, למשל, תוקפים מנסים לגרום לאנשים לשנות את החשבון ברשומה כדי לשלם להם, אבל בעסק גדול יש תהליכי תשלומים חזקים והדבר לא יצלח. בעסקים קטנים האקרים חושפים את הצורך של בני האדם להיות נחמדים, ולכן יכולים להצליח".
מתקפות פישינג מתבצעות כשהאקרים שולחים מיילים, המתחזים לכאלו שמגיעים מחברות מכובדות, בכדי להונות אנשים ולגרום להם למסור סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי. תביעת כופר ושימוש בדואר זבל הן השיטות הרווחות ביותר לניצול עסק קטן כיום.
דלת אחורית בעבור האקרים
כעת עולות חשדות כי על אף שהחברות הקטנות עשויות להחזיק פחות מידע על לקוחות ופחות רישומים פיננסיים, הן יכולות להוות "דלת אחורית" בעבור האקרים אל תוך החברות הגדולות שהן הספקיות שלהן, כך הזהירה ג'ון. "43% מכל ההתקפות ממוקדים עכשיו בבתי עסק קטנים", היא אמרה והוסיפה כי "הם משלמים את המחיר על היותם מקוונים".
"אני מכירה חברות קטנות שכופרה הוחדרה למערכות העיקריות שלהן, המחזיקות ברשומות הפיננסיות שלהן", אמרה ג'ון והסבירה כי "כתוצאה היו צריכים להפסיק את המסחר, וזה עלה לחברה הרבה כסף כך שבקושי הצליחה לשרוד".
פשיעת סייבר – אשר זוהתה כאחד הסיכונים הגלובליים הגדולים ביותר על ידי הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) – נמצאת במגמת עלייה. 430 מיליון פגיעות חדשות של תוכנות זדוניות התרחשו בשנה שעברה, ומדובר על עלייה של 36% לעומת השנה הקודמת לה.
רק חלק קטן ו"מודאג" של חברות קטנות פועל כיום בכדי להתגונן מפני הפשיעה הקיברנטית, כך על פי ג'ון שטוענת כי החברות הקטנות "צריכות להשתמש ביותר אמצעי זהירות. המציאות של יותר עסקים קטנים שעולים לרשת היא שהם נראים כעת ל'רעים' כהזדמנות אמיתית לניצול ופגיעה".
תגובות
(0)