"ארגונים רבים עדיין לא מימשו את הפוטנציאל שבעולמות ה-BI וה-Big Data"
כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro ● לדבריו, "האתגר הניצב בפני ארגונים הוא איך להגיע למקום של BI & Analytics, כך שהם יוכלו לחדש ללקוחותיהם ולהקדים את הארגונים המתחרים בהם"
"ארגונים רבים עדיין לא מימשו את הפוטנציאל הקיים בעולמות ה-BI וה-Big Data. עליהם לעבור מהבינה העסקית המסורתית שעסקה בניתוח העבר והדיווח – לזה של העתיד והחיזוי". כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.
רסקין דיבר במסגרת רב-שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים לקראת כנס בנושא, BI&Big Data, שייערך ב-16 ליוני באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
"נדרש שינוי כדי שה-BI יסייע למהפך אותו ארגונים נדרשים לערוך", אמר רסקין. "השינוי הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם תפיסתי. האתגר הניצב בפני ארגונים הוא איך להגיע למקום של BI & Analytics, כך שהם יוכלו לחדש ללקוחותיהם, ולהקדים את הארגונים המתחרים בהם". הוא סיים בציינו כי "נדרש לעבור מטיפול במידע מהעבר, לעבר העתיד. יש לבחון כיצד ניתן לשלב בו את המגמה החדשה, של האינטרנט של הדברים, ובכל מקרה, יש לפעול באופן מושכל וזהיר".
אלעד שוורצברג, מנהל תחום BI במיקרוסופט (Microsoft), אמר כי "ה-BI כפי שהכרנו אותו הוא כבר לא BI. הגבולות בתוך התחום הטשטשו". לדבריו, "בחברה שינינו את השם ל-Data Platform, כי הוא מטפל בתחומים רבים במידע: מהיכן אתה אוסף את המידע, איך אתה אוגר אותו, כיצד מנתח אותו, איך אתה מציג אותו ומהן התובנות שניתן להפיק ממנו".
האתגר בפני ספקיות ה-IT בתחום, אמר שוורצברג, "הוא כיצד להציג לארגונים את התפיסה של ארגון מונע-מידע, ומה צריך לעשות כדי להיות שם".
הוא סיים באומרו כי "ארגונים צריכים לדעת להיערך ולהתמודד עם מקורות המידע החדשים, גם אלה הנמצאים מחוץ לארגון, לנתח את המידע בזמן אמת – ולהפיק יותר תובנות ליותר אנשים, במהירות תגובה רבה יותר".
אסף בר, מנכ"ל איטרנטי מקבוצת אמן, אמר כי "המנדט של איש ה-BI השתנה, כיוון שכיום יש מידע רב הנדרש לטיפול, הנמצא מחוץ לארגון, ויש 'לגייס' גם אותו. אנשי ה-BI והאסטרטגיה בארגונים רוצים לחבר מידע חוץ-ארגוני זה, ולשלב אותו בתהליך פרואקטיבי של הטיפול והניתוח של כלל המידע".
הוא סיים בציינו כי "להערכתנו, השנה ארגונים ישקיעו בהחלפת כלי BI או בהוספת כלים חדשים בתחום".
אילנה יוחה, מנכ"ל סטט-מרקט, אמרה כי "ארגונים נדרשים לערוך כמה פעולות, בשלבים: דיווח, ניתוח, ניטור וחיזוי. אלא שכשאני באה לארגון אנטרפרייז, במקרה הטוב הוא נמצא בשלב השני. ארגונים מקוונים וחלק מארגוני היי-טק – אולי נמצאים בשלב השלישי. ארגונים מסוג זה מתאפיינים ביכולת קבלת החלטות מהירה יותר, הם יותר מתקדמים בתחום הניתוח, כי ניתוח בזמן אמת 'מדבר' אליהם יותר".
לדבריה, "תחום החיזוי הוא נחלת 5% מהארגונים". היא סיימה באומרה כי "רוב הזמן אני עסוקה ב'חינוך' ארגונים, בלהראות את הערך של מידע חיזויי".
נועם זימן, מנהל תחום BI ואינטגרציה, שטראוס מים, אמר כי "התחלנו להטמיע כלים 'מגניבים', יש לנו כלי לניטור רשתות חברתיות. אנו רוצים למצות ולנצל את הנתונים לטובת תובנות איכותיות".
כך, אמר, "אנו יוצרים העשרה של המידע. לדוגמה, הכנסתה של מערכת לחיזוי אוויר, המאפשרת לנו לייעל תחומים תפעוליים שונים בהיבט גיאוגרפי". הוא סיים בציינו כי "אנו בבחינתו של פיילוט לפני כניסה לתחום האינטרנט של הדברים".
יוגב פלד, מייסד QlikView ישראל מקבוצת חילן, וכיום מנהל תחום פיתוח עסקי וחדשנות בחברה, אמר כי "המהפכה הכי גדולה בישראל בשנתיים האחרונות היא לא ה-Big Data, אלא ה-Small Data, משמע, לא היכולת לאסוף מידע מכל מקום, שכבר קיימת – אלא היכולת להפיק מידע ותובנות חשובים מתוך ערימות המידע".
לדברי פלד, "ארגונים עסוקים באיסוף מידע בעת שעליהם לעסוק בלברור את המידע הנחוץ להם, זו המהפכה – איך להוציא את המידע החשוב".
הוא אמר כי "בשנה האחרונה החברה פיתחה תפיסה, behavior. זו משלבת בין BI – ניתוח וחיפוש תובנות ומגמות, לבין כריית מידע, אנליטיקה, וחיפוש תבניות ודפוסים".
התפיסה, הסביר פלד, "עורכת היתוך בין התחומים ומבצעת חיזוי ותובנות על בסיס מגמות". הוא סיים באומרו כי "אנליטיקה היא לא רק לסטטיסטיקאים, והיא תגיע ל-BI".
תגובות
(0)