מנכ"ל סימנטק, מייק בראון – הודח

סיבת העזיבה היא אי-עמידה ביעדי המכירות של ענקית אבטחת המידע לרבעון הרביעי של שנתה הכספית 2016

מייקל בראון, נשיא ומנכ"ל סימנטק. צילום: אתר החברה

מייק בראון, מנכ"ל סימנטק (Symantec), יעזוב את תפקידו, כך הודיעה החברה בסוף השבוע.

סיבת העזיבה היא אי-עמידה ביעדי המכירות של ענקית אבטחת המידע לרבעון הרביעי של שנתה הכספית 2016.

בהודעה שפרסמה החברה, היא ניסתה לתת גוון חיובי לפיטורים: "שינויים בהעדפות הרכישה של לקוחות ארגוניים לאבטחה, הניבו הכנסות פחותות מרישוי במהלך הרבעון וכאלה צפויות להיות גם בעתיד. מצב זה דורש שינוי מהיר יותר מהצפוי בתמהיל המוצרים שלנו. המעבר של ארגונים למחשוב ענן, מביא לצמצום משמעותי (1/24) בהכנסות החברה לעומת מודל הרישוי המסורתי".

דניאל שולמן, יו"ר סימנטק, הציג סיבה אחרת להדחה, לפיה תם תפקידו של בראון כמי שמיצב את החברה כחברת אבטחה טהורה, לאחר הפיצול מווריטאס (Veritas), וכי כעת נדרש מנכ"ל חדש להמשך הדרך. "בהתחשב בבסיס הפיננסי האיתן שלנו, עם דרך ברורה קדימה כמובילה בתחום האבטחה המקוונת והגנת הסייבר", כתב שולמן, "כעת זה הזמן הנכון לעבור לפרק הבא במנהיגות שתביא לצמיחת סימנטק".

בראון גם הודח מתפקידו כנשיא סימנטק. את שני התפקידים ימלא באופן זמני ד"ר אג'יי גופאל. הוא משמש כשותף פעיל בקרן סילבר לייק (Silver Lake) מאז 2013. הקרן השקיעה באחרונה חצי מיליארד דולר בסימנטק. לפני כן, הוא שימש כסגן נשיא בכיר ומנכ"ל היחידה לניהול עסקית ה-IT של HP Software וסגן נשיא בכיר ב-CA. לפני כן, ד"ר גופאל היה CTO וסגן נשיא בכיר בסימנטק.

שנים לא קלות

בראון מונה למנכ"ל סימנטק בספטמבר 2014, אחרי תקופה בת שישה חודשים בה שימש כמנכ"ל זמני. השנים האחרונות היו לא קלות לענקית אבטחת המידע העולמית, לאחר שעברה זעזוע קשה ב-2005, עם רכישת וריטאס, שעלתה לה 10.2 מיליארד דולר. מאז היא התקשתה להתרומם. ביולי 2012 חוותה סימנטק עוד זעזוע: המנכ"ל, אנריקה סאלם, הודח מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד יושב הראש, סטיב בנט, ש-"זכה" לגורל דומה לזה של סאלם.

במרץ 2014, פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד. הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. בתקופת בנט המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי-וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה.

מכירות ורווחי סימנטק היו בירידה בשנים האחרונות, ציינו האנליסטים – וזאת בהיפוך המגמה של הגידול בשוק הגנת הסייבר, והגידול במכירות וברווחים בו. עם הדחת בראון ציינו אנליסטים כי סימנטק חייבת להפוך לספקית מובילה של שירותי אבטחה מנוהלים ומקצועיים. זאת, כי תחום השירותים צמח, ויצמח, יותר ממכירות מוצרי אבטחת מידע – והצורך בהם גובר על רקע מחסור במיומנויות אבטחת המידע, ההולך ומחמיר בכל יום.

עוד ציינו האנליסטים כי על סימנטק – שלה הר מזומנים נאה בקופתה – להפוך לפעילה ואגרסיבית בעולם המיזוגים והרכישות, כפי שעושות יבמ (IBM) וסיסקו (Cisco) בתחום האבטחה. על פי האנליסטים, סימנטק חייבת להגדיל את נפח הפעילות שלה בשני תחומים בהם היא שחקנית חשובה: אבטחת נקודות קצה, שם יש לה תחרות מצד שפע חברות חדשות וזריזות, ומניעת דליפת מידע, DLP.

אנליסט נוסף ציין כי על סימנטק לפנות במלוא המרץ לתחומים של הדור הבא של הגנה על תחנות קצה, וטכנולוגיות לניהול רכיבים ניידים. לטווח הארוך, ציין, על החברה למצב עצמה כמועמדת לרכישה, כפי שאינטל (Intel) רכשה במיליארדים את מק'אפי (McAfee) – יריבתה של סימנטק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים