דאסו תעביר את פעילות המחקר והפיתוח לידיה של ארטיזון הישראלית; שווי החוזה: 10 מיליון ד'

בראש ארטיזון, שהוקמה על בסיס SmarTeam, יעמוד אלכס זלצר - לשעבר מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה הצרפתית ● בנוסף לפעילות המו"פ, תספק ארטיזון לדאסו את התמיכה בטכנולוגיית ENOVIA SmarTeam V5 ● החברה הישראלית אף מפתחת בימים אלה מערכת מיחשוב ענן לניהול רכישות באינטרנט, המיועדת לעסקים קטנים

12/11/2009 13:52

דאסו סיסטמס (Dassault Systems), הענקית הצרפתית לפתרונות תלת מימד וניהול חיי מוצר (PLM), הכריזה על העברת פעילות המו"פ והתמיכה שלה בטכנולוגיית ENOVIA SmarTeam V5 לידי ארטיזון – חברה ישראלית שהוקמה על ידי המנהלים לשעבר של הסניף המקומי של דאסו. כמנכ"ל החברה משמש אלכס זלצר – לשעבר מנכ"ל הסניף. ארטיזון נוצרה לאחר שבמהלך השנה, איחדה דאסו חמישה מרכזי פיתוח שלה בעולם לשניים מרכזיים – האחד בארצות הברית והשני בצרפת. ההיקף הכספי של החוזה עם ארטיזון מוערך ב-10 מיליון דולרים.

אחת הסיבות ההיסטוריות-טכנולוגיות למיזוג מרכזי הפיתוח היא מסע הרכישות של דאסו סיסטמס, שיצר אצלה שלוש טכנולוגיות של פתרונות PLM. פתרון אחד הוא ה-ENOVIA – שהיא יצרה בעצמה; השני הגיע כתוצאה מרכישתה של SmarTeam; והשלישי – מרכישתה של ענקית ה-PLM מטריקס-וואן (MatrixOne). לדאסו יש שישה קווי מוצר, שאת כולם היא מעבירה לדור השישי, V6. לחברה 8,000 לקוחות ברחבי העולם בדור החמישי של SmarTeam PLM לארגוני SMB. החברה תציע להם את המשך התמיכה והפיתוח, כי המעבר מדור לדור אורך בין ארבע לשש שנים. מכאן נבעה העברת עבודות הפיתוח והתמיכה לשנים הבאות לארטיזון. כך גם נוצר פתרון ל-80 עובדי דאסו סיסטמס הישראליים, שרובם עברו לארטיזון.

מרכז הפיתוח הישראלי הוא תולדה של עסקה שביצעה דאסו לפני כעשר שנים ובה רכשה את חברת SmarTeam מכפר סבא, שפיתחה מוצר PLM מוביל לארגונים קטנים ובינוניים (SMB). כעת, כאמור, במקום לפטר את עובדי מרכז זה, החליטה הנהלת החברה העולמית להתקשר בחוזה פיתוח ותמיכה בלבדיים עם ארטיזון.

מלבד החוזה עם דאסו סיסטמס, תעסוק ארטיזון בפיתוחים שיאפשרו את צמיחתה בעתיד. בימים אלה היא מפתחת מערכת מיחשוב ענן מתקדמת לניהול רכישות באינטרנט, המיועדת למיליוני עסקים קטנים בעולם שאין להם המשאבים להקים זירה לעצמם.

בנוסף לזלצר, בעלי התפקידים הבכירים בארטיזון הם שמואל זיכל – סמנכ"ל הכספים; ליאור לביא – סמנכ"ל השיווק; שגיא בריטמן – סמנכ"ל פיתוח; ויהודית בוכניק – סמנכ"ל משאבי אנוש.  דאסו סיסטמס ממשיכה במקביל לפתח את משרד המכירות והשיווק שלה בישראל, התומך במפיציה, בהן יעל תוכנה ומערכות וחברת לודן. מספר אנשי השיווק, ניהול הלקוחות והמכירות במשרד גדל ל-15, ולתפקיד המנכ"ל שלו התמנה גלעד פרידמן – שעובד בדאסו סיסטמס זה שמונה שנים בתפקידי פיתוח עסקי בשוק העולמי ובישראל. הגדלת צוותו של פרידמן מעידה על כוונתה של דאסו סיסטמס להרחיב את מערך מפיציה ולהעמיק את חדירתה למשתמשים בישראל, לא רק ארגוני ענק כתעשיות האווירית והצבאית ומפעלי תעשייה גדולים, אלא לכל חברת מוצרים החייבת בתוכנת PLM מתקדמת להבטחת שרידותה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסף

    צוות ניהול כושל במיוחד שלא הצליח ליצור מוצר החדש וגם הרס לחלוטין מוצר הישן שהיה פעם מעולה עם 8.000 לקוחות (ולא לחת ניהול של צוות הנ"ל) , שפיטר את כל המפתחים ומנהלים המוכשרים והשאיר רק המפתחים ומנהלים בינוניים לצורכי תמיכה, חגוג על הכסף הצרפתי עוד שנתיים!!!

  2. עובד סמארטים לשעבר

    הנתונים לא נכונים: פוטרו רוב עובדי החברה 86 55 נוספים נקלטו בארטיזון 20 עובדי קבלן יעבדו עם ארטיזון כעובדי קבלן

אירועים קרובים