STKI: רכישת HP את 3Com גורמת לטשטוש הגבולות הקיימים בין תקשורת, איחסון ושרתים

"על פי הכיוון אליו הולכים הספקים הגדולים, עושה רושם שבעוד מספר שנים לא תהיה משמעות לפילוח השוק במונחים של 'תקשורת', 'שרתים' או 'איחסון', ונעבור כולנו לדבר יותר על 'שירותים' או על פלטפורמות", קובעים פיני כהן ושחר גייגר-מאור - אנליסטים מ-STKI

"רכישת HP את 3Com הנה המשך ב-'תנועות היבשות' שמתרחשת בשנה האחרונה בענף המיחשוב", אומרים פיני כהן ושחר גייגר-מאור – אנליסטים מ-STKI, בשיחה עם אנשים ומחשבים. על פי שני המומחים, "המדובר בתנועה של ענקי התשתיות – HP, יבמ (IBM) וסיסקו (Cisco) – שמשנות את קו המוצרים שלהן בצורה משמעותית ומבצעות רכישות ושיתופי פעולה חדשים".

במובן מסוים, אומרים השניים, סיסקו היא שהחלה את המהלך בהכרזה על NEXUS – משפחה של מוצרים המשלבת שימוש בטכנולוגיית FCOE עם טכנולוגיה של חיבור מספר מארזי Blade לפתרון אחיד. כך, ציינו, כי סיסקו קראה תיגר בהרבה מובנים על ה-"דיירים הוותיקים" של עולם התשתיות, דוגמת HP, דל (Dell), יבמ ואחרים – בכך שטשטשה את הגבול שבין עולם התקשורת לעולם התשתיות, בעידן טכנולוגי בו מדובר על גישה של מיחשוב ענן.

כהן וגייגר-מאור מוסיפים, כי "רעשי האדמה" שתוארו קודם הביאו איתם גם כמה "רעשי משנה". לדבריהם, "סיסקו הרי חלשה בתחומי הסיסטם והאיחסון, מה שהוביל לשיתוף פעולה מעניין עם EMC והחברה הבת שלה – VMware. אגב, VMware מסתכנת בשיתוף הפעולה הצמוד עם סיסקו, מכיוון ש-HP ויבמ הן שתיהן מיישמות מאוד גדולות של מוצריה".

"HP, מצידה, אשר רכשה בעבר את ProCurve – שהפכה לחטיבת התקשורת שלה, מחפשת כל העת כיוונים חדשים להעמקת חדירתה לעולם התקשורת, שנחשב חלש יחסית עבורה", הוסיפו. "כדאי לקחת בחשבון שחלק מקווי המוצרים של 3Com חופפים לפתרונות קיימים בסוויטת ProCurve, ולכן יתכן מאוד שנהיה עדים לקניבליזציה מסוימת בשנים הקרובות. בנוסף, HP ביצעה את הרכישה כדי לנכס לעצמה קהל לקוחות פוטנציאליים גדול מאוד של 3Com בעולם, ובעיקר במזרח אסיה, ולהגדיל את יכולתה להוות מוצא למספר רב יותר של בעיות תשתית".

הנקודה הישראלית

שני האנליסטים מ-STKI קובעים, כי שוק התקשורת הישראלי נשלט בצורה רמה על ידי סיסקו. "3Com, המשווקת על ידי הראל טכנולוגיות, קבעה לעצמה דריסת רגל משמעותית בשוק, כשזכתה במכרז לאספקת ציוד התקשורת למשרדי הממשלה", ציינו. "נפילתה של נורטל (Nortel), אשר היוותה גורם מאוד משמעותי בשוק הישראלי (בשונה ממעמדה בחו"ל) ואשר נמצאת בהליך מכירה לאווייה (Avaya), הביאה את השוק המקומי למצב בו אין אלטרנטיבות ראויות אמיתיות לסיסקו".

לדבריהם, "לוואקום הזה נכנסו בשנתיים האחרונות חברות כמו HP – עם חטיבת ProCurve שלה, 3Com וחברות נוספות דוגמת אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) ואפילו ג'וניפר (Juniper) – שמציעה פתרונות תקשורת בנוסף לפתרונות אבטחת המידע המפורסמים שלה".

על פי הכיוון אליו הולכים הספקים הגדולים, הם מסכמים, "עושה רושם שבעוד מספר שנים לא תהיה משמעות לפילוח השוק במונחים של 'תקשורת', 'שרתים' או 'איחסון', ונעבור כולנו לדבר יותר על 'שירותים' או על פלטפורמות, שיספקו מענה רחב הרבה יותר ממתג המעביר תקשורת מנקודה א' לנקודה ב'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים