Ayyeka הישראלית תשתתף בחממת !Challenge Up

12 חברות, בתוכן אחת מישראל, נבחרו להשתתף במאיץ הסטארט-אפים של אינטל, סיסקו ודויטשה טלקום

טל אברהמי, Ayyeka

אינטל (Intel), סיסקו (Cisco) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom) חשפו את 12 הסטארט-אפים שנבחרו להשתתף בתוכנית !Challenge Up – מאיץ סטארט-אפים בינלאומי בתחום האינטרנט של הדברים שיתקיים בחודשים הקרובים בברלין, לונדון וקראקוב.

בין 12 החברות שהוזמנו להשתתף בתוכנית ישנה גם נציגה ישראלית: Ayyeka.

Ayyeka הוקמה בשנת 2011 על ידי ד"ר יאיר פולג ואריאל שטרן, והיא מפתחת פתרונות חומרה ותוכנה עבור תחום האינטרנט של הדברים התעשייתי; ערים חכמות, רשתות מים ושפכים, מערכות אנרגיה, נפט וגז וכד'. הפתרון של החברה מייעל ומאבטח את תהליך העברת הנתונים מהשטח למקבלי החלטות – ולמערכות שליטה ובקרה. לפני כשנה השלימה החברה גיוס ראשון ממשקיעים פרטיים.

דור חדש של חלוצים בתחום

בארבעת חודשים הבאים יזכו נציגי Ayyeka ו-11 החברות האחרות לליווי של מנטורים בינלאומיים ובסיוע בפיתוח המוצר, בניית המודל העסקי, עיצוב חוויית המשתמש ואסטרטגיית המכירות שלהן. החברות שישלימו בהצלחה את התוכנית, מועמדות לקבל השקעה כספית משותפת מאינטל, סיסקו ודויטשה טלקום וכן מקרנות הון סיכון תאגידיות מובילות.

זוהי השנה השניה ברציפות שאינטל, סיסקו ודויטשה טלקום משלבות כוחות ביוזמה המשותפת לעידוד חדשנות בתחום האינטרנט של הדברים. מחזור 2015 של התוכנית הוליד פרויקטים משותפים של שלושת התאגידים עם קבוצה חדשה של חברות סטארט-אפ אירופאיות, וגם בו היו שתי נציגות ישראליות.

בין סיפורי ההצלחה של המחזור הראשון ניתן למנות את Senic, חברה גרמנית שהחלה בפרויקט משותף בנושא המשרד החכם, ושהבקר החכם שלה (Nuimo) משולב במחשבים מבוססי אינטל ובמערכות נוכחות מרחוק (telepresence) של סיסקו. בנוסף, דויטשה טלקום תשלב את המוצר של Senic בפלטפורמת הבית החכם שלה (Qivicon).

מומחי הענף ואנליסטים צופים עתיד קרב והולך שבו כל המכשירים והחפצים סביבנו יהיו מחוברים לאינטרנט. כתוצאה מכך הולך וגובר העניין באינטרנט של הדברים, כמו גם הציפייה למימוש הפוטנציאל הטמון בתחום. עם זאת, עדיין לא קיים פתרון כולל עבור האינטרנט של הדברים, והאתגר הזה הוא שהוביל את שלושת התאגידים לחבור יחד כדי לתמוך בדור חדש של חלוצים בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים