כתוב בעור: ה-FBI מתעניין בקעקועים

הבולשת האמריקנית עובדת על מערכת מעקב אחרי קעקועים שיש לקבוצות מסוימות על הזרוע ● המטרה היא לזהות מכנה משותף רעיוני, דתי, טקסי או אחר, ולדעת יותר על האדם על פי מה שבחר לקעקע על עורו

קעקוע? אמצעי ריגול! צילום אילוסטרציה: BigStock

לאחד מכל חמישה אמריקנים בוגרים יש קעקוע. על פי מחקר שנחשף על ידי ה-EFF (ר"ת Electronic Frontier Foundation), זרוע ההדמיה של המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST) יצרה ב-2014 טכנולוגיית זיהוי קעקועים בעזרת ה-FBI. לטענת הקרן, הבולשת חברה למדענים ממשלתיים במטרה לעבוד על מערכת טכנולוגית שנועדה לעקוב אחרי קעקועים שאנשים מתהדרים בהם. זה נשמע מוזר, אבל מסתבר שיש הגיון מאחורי מה שנשמע כשיגעון מוחלט של הבולשת.

הרעיון פותח בכדי לעקוב אחרי אנשים שיש להם בסיס משותף, כמו קעקועים – כך על פי NIST. המכון טוען שיש קעקועים מסוימים שמעידים על "השתייכות לכנופיות, תת תרבויות, אמונות דתיות או טקסיות, או אידיאולוגיה פוליטית". בנוסף, לטענת NIST יש בקעקועים "מודיעין, מסרים, משמעות ומוטיבציה".

ב-EFF מודאגים מההשלכות שיש למעשי ה-FBI על "חופש הביטוי, חופש הדת והזכות לקשר". הדאגה העיקרית האחרת של הארגון היא בנוגע לשאלה כיצד הושג המידע. מתוך מקבץ התמונות הראשון של קעקועים שנאסף בינתיים, "רבות, אם לא כולן" נאספו מאסירים, על פי הקרן.

היקף התוכנית צפוי להתרחב בקפיצות, כשב-NIST מעוניינים לבנות את בסיס הנתונים כך שיכיל יותר מ-100 אלף תמונות. כל זה קורה אמנם בארצות הברית, אבל בסיסי נתונים יכולים לשמש גם גורמים אחרים באופן בינלאומי, במיוחד כשיש מאחוריהם הגיון ביטחוני, מוזר וקלוקל ככל שיהיה. לכן, זהו אולי הזמן לעבור לשרוולים ארוכים, או להפך – להתקעקע אפילו יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים