גוגל רוצה להביא את שירות ה-Fiber לדאלאס

השירות, שמציע אינטרנט במהירות העלאה והורדה של ג'יגה-ביט לשנייה, מתוכנן להיפרס בעיר בתוך פרק זמן לא ידוע, שלאחריו תמשיך החברה בפריסה במקומות נוספים ברחבי ארצות הברית

אין זמן. אילוסטרציה: אימג'בנק

אחרי שגוגל (Google) השיקה בכמה וכמה ערים נבחרות בארצות הברית שירות המכונה Google Fiber – חיבור לאינטרנט שמבוסס על רשת מהירה במיוחד של סיבים אופטיים – עכשיו היא מעוניינת לספק שירותי אינטרנט בג'יגה בייט גם לדאלאס, שאזור המטרופולין שלה מאכלס יותר משבעה מיליון תושבים, כך הודיעה החברה אתמול (ג').

את שירותיה כספקית רשת החלה גוגל כבר לפני מספר שנים, והנהיגה אותם עד כה במספר ערים בארצות הברית. לטענת החברה Fiber "מהיר פי 100" מחיבור הרשת הרגיל, ולכן על אף עלותו הגבוה יחסית, משתלם יותר.

נכון להיום זמין שירות Google Fiber בשישה מחוזות, ונמצא בהליך השקה בשישה נוספים. לאחר או במקביל להוספת דאלאס, מחפשת גוגל כבר כעת מחוזות שותפים להשקת Google Fiber ב-12 ערים ויישובים אחרים.

משימה ענקית

נכון לעכשיו החברה רק בוחנת את הרעיון, כי בהתאם לנוהל שבו נוקטת הענקית ממאונטיין וויו, בדרך כלל היא קודם מודיעה על תכניותיה בנושא Fiber ורק אז מתחילה לעבוד מול הרשויות המקומיות בכדי לבחון את הפרטים הספציפיים הנדרשים בעבור ההשקה.

"הבאת Google Fiber לדאלאס תהיה משימה ענקית, ולכן אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מוכנים", כתבה החברה בהודעתה והוסיפה כי "בעבודה לצד ראש העיר, מייק רולינגס, ומנהיגים מקומיים, נשתמש ב-Fiber checklist שלנו בכדי ללמוד עוד על טופוגרפיה מקומית, תשתית קיימת וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על הבנייה. בניית רשת סיבים אופטיים בסביבה אורבנית צפופה ומורכבת כמו דאלאס היא אתגר – דיונים אלו יעזרו לנו לפרוס את הרשת שלנו ביעילות ובאחריות".

לפי התנהלות הדברים המתוארת, עד מועד הפעלת השירות בדאלאס יכול לעבור עוד זמן רב שקשה לשער את אורכו, שכן עד כה עיריות מסוימות הקלו את מלאכת פריסת רשת הסיבים של גוגל, בעוד שאחרות היו אטיות מאוד בפעולתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים