"אג'יליות היא לעשות את הבלתי אפשרי 50 פעם ביום"

למה כדאי לארגונים לעבור לאג'ייל מודרני? מהם ארבעת העקרונות שלו? ואיך עושים אג'ייל טוב יותר? ג'ושוע קרייבסקי, מנכ"ל Industrial Logic, משיב

ג'ושוע קרייבסקי, מנכ"ל Industrial Logic. צילום: ניב קנטור

"החוכמה היא לעשות את הבלתי אפשרי 50 פעם ביום, בפרט כשזה נוגע לאג'יליות", כך אמר ג'ושוע קרייבסקי, מנכ"ל Industrial Logic.

קרייבסקי אמר את הדברים בכנס Agile 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד'), בשיתוף אג'ייל ספארקס (Agile Sparks) באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים בתחום.

בדבריו התמקד קרייבסקי באג'יליות המודרנית ואמר כי היא כוללת ארבעה עקרונות, שיישומם מייעל את העבודה. "ארבעת העקרונות הללו הם: על הארגון לתת לעובדים את ההרגשה שהם עושים משהו נפלא, לספק ערך באופן מתמשך, לעשות אבטחה ותמיד לנסות וללמוד", הדגיש.

הוא ציין שאם הנהלות הארגונים לא יבינו את חשיבות האג'יליות ולא יהיה שיתוף פעולה בינן לבין הצוותים הטכניים, היא לא תושג. "אם יש בארגון תרבות של פחד, שום תהליך של מעבר לאג'יליות מודרנית לא יעזור", הוסיף.

כדוגמה הוא הביא מחקר שנערך בקרב עובדים בגוגל (Google), במטרה לבדוק מה מביא צוות אג'ייל לתוצאות טובות. "המחקר גילה שקודם כל נמצא הביטחון הפסיכולוגי של אנשי הצוות", אמר. "חשוב שיהיה להם חופש פעולה ושהם יבינו מההנהלה שחילוקי דעות ואפילו כישלון בדברים מסוימים זה בסדר. רבות מהחברות לא לוקחות את זה בחשבון. עליהן לעודד עובדים לדבר ולתרום לישיבות המתקיימות בארגון, כמו גם להקשיב האחד לשני, על הגורמים המתאימים בארגון להתייחס למה שהעובדים אומרים ולדווח על כך, והם צריכים למנוע שאחד האנשים יהיה דומיננטי על פני האחרים".

עוד הוא המליץ לארגונים "לעשות ניהול סיכונים לפני שמתחילים ביצוע של עבודה מסוימת, לחשוב מה יכול ללכת לא טוב".

"חייבים ליצור משהו רזה יותר מאג'ייל"

קרייבסקי עוסק בתחום האג'ייל המודרני מזה 1998 ועוזר לחברות רבות בעולם שעוברות את התהליך. "האג'ייל השתנה והשתפר מאוד בזמן הזה. יצאו ספרים רבים ששינו את המשחק", ציין. הוא אמר כי "ארגונים שמבצעים כיום אג'ייל שהומצא בשנות ה-90 עושים אג'ייל מיושן, שעבר זמנו, כי האג'ייל של היום נראה לגמרי אחרת מזה של אז".

לדבריו, "יצרנו את האג'ייל כדי שיהיה משהו טוב ורזה יותר מ-'מפל המים'. כיום אנחנו חייבים לבצע תהליך דומה, כי האג'ייל הפך ל-'מפל המים' החדש וחייבים ליצור משהו רזה יותר".

"לארגונים כדאי לעדכן את העקרונות שלהם להיות מודרניים יותר", אמר קרייבסקי. הוא נתן בהקשר זה את הדוגמה של אמזון (Amazon), שבין היתר בזכות הדבקות שלה בעקרונותיה הצליחה להגיע במהירות הרבה ביותר למכירות שנתיות של 100 מיליארד דולר.

"ברוב החברות שמים את הערכים והעקרונות של החברה על הקירות אבל מתעלמים מהם. לאף אחד לא אכפת מעקרונות שנוסחו לפני 10 שנים. זה לא כך באמזון. ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל, כתב לבעלי המניות שיש לחברה עקרונות שאכפת לה מהם: ליצור אובססיה של החברה ללקוחות, להמציא ואף להיכשל, ולהוביל את המצוינות המקצועית", הוסיף.

"אמזון יכולה להרשות לעצמה להיכשל, כי יש לה סובלנות למחשבה ארוכת טווח, היא כאן לעשורים קדימה", ציין קרייבסקי.

לסיכום הוא אמר כי "ארגונים צריכים להיות 'אובססיביים' ללקוחות ולמצוינות טכנולוגית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים