האקר נוסף עומד בפני מאסר לאחר שגנב תמונות עירום של סלבריטאים

אחרי שפרשיית סלבגייט הסעירה את הוליווד, המשטרה בארצות הברית לכדה האקר נוסף שחדר לחשבונות של סלבריטאים ● הוא עומד להיכנס לכלא, אבל קיבל עונש מופחת

צילום אילוסטרציה: BigStock

פרשיית סלבגייט (Celebgate) התרחשה אמנם לפני שנתיים ובמרץ האחרון נלכד ההאקר שביצע את הפריצות שהיא כללה, אבל משטרת ארצות הברית עדיין עושה מאמצים להבטיח שהאחראים לפשעים דומים ישלמו על מעשיהם. כעת יש לה מקרה דומה.

תחילתו של הסיפור ב-2014, אז חוותה הוליווד טלטלה גדולה בגלל מה שכונה "פרשיית סלבגייט". האקר בשם ריאן קולינס שחדר לחשבונות ה-iCloud והגוגל (Google) של סלבריטאים רבים, ולאחר מכן הפיץ באינטרנט תמונות עירום שגנב מהחשבונות שלהם, שאוחסנו בענן. במרץ האחרון נלכד קולינס והודה באשמה. בחקירתו תיאר ההאקר טכניקת פריצה הדומה לזו שמתגלה כעת כי באמצעותה נגנבו שוב תמונות של נשים, מפורסמות בעיקר.

הנאשם הפעם הוא אדוארד מג'רזיק בן ה-28, תושב שיקאגו. מג'רקזי הסכים להודות באשמה בתמורה לעונש מופחת. ואמנם, בעסקת הטיעון הוא קיבל שנת מאסר בלבד במקום עד חמש שנים, והוא יחל לרצות אותה בשבועות הקרובים.

פישינג לקבלת שמות משתמש וסיסמאות

לפי ממצאי החקירה, השתמש מג'רזיק בהונאת פישינג בכדי להשיג את פרטי הכניסה של יותר מ-300 קורבנותיו במהלך תקופה של תשעה חודשים, שנמתחה בין נובמבר 2013 לאוגוסט 2014. המיילים ששלח ההאקר נראו כאילו נשלחו על ידי שירות האינטרנט של הקורבנות, ונכתבה בהם הודעה ששכנעה את המקבלים להסגיר את שמות המשתמש והסיסמאות שלהן.

מי שנענו לפנייה נתנו למעשה גישה למג'רזיק לחשבונות ה-iCloud או ה-Gmail שלהם, מה שאפשר לו להשיג מידע אישי מהחשבונות. בין השאר כללו החומרים הגנובים "תמונות רגישות ופרטיות וקטעי וידיאו" השייכים ל-30 סלבריטאים לפחות, כך על פי הודעה שפורסמה על ידי הפרקליטות האמריקנית. שמות הידוענים לא צוינו במסמכי בית המשפט.

מג'רזיק הסכים להודות באשמתו בעבירה אחת של גישה לא מורשה למחשב מוגן בכדי להשיג מידע. עם זאת, הפרקליטות ציינה שחוקרים לא הצליחו למצוא כל ראיות שקושרות את מג'רזיק להדלפות בפועל של התוכן שנגנב.

"הנאשם לא פרץ רק לחשבונות מייל – הוא פרץ לתוך החיים הפרטיים של הקורבנות שלו, וגרם להם מבוכה ופגיעה מתמשכת", אמרה דירדרי פיק מה-FBI. היא הוסיפה כי "מאחר שרובנו משתמשים במכשירים המכילים מידע פרטי, מקרים כמו זה מזכירים לנו להגן על הנתונים שלנו. מפורסמים שהמידע שלהם מבוקש יכולים להיות אפילו יותר פגיעים ולהוות מטרה ישירה לפגיעות דומות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים