מטוס ה-Aquila של פייסבוק השלים את טיסת המבחן הראשונה שלו

הענקית ממנלו פארק הודיעה על טיסת הניסוי הראשונה והמוצלחת של המטוס הסולארי שלה ● הניסוי המוצלח מהווה אבן דרך משמעותית לקראת חיבור מיליארדי אנשים לאינטרנט המהיר

ה-Aquila בפעולה. צילום: יח"צ

הגישה לאינטרנט הביאה לעולם הזדמנויות ששינו לחלוטין את החיים בו וכוללות אינסוף של מידע וחוויות ייחודיים ופורצי דרך, אבל 1.6 מיליארד בני אדם חיים כיום במקומות נידחים שבהם אין עדיין גישה לרשתות פס רחב. בתגובה בונה ומפתחת פייסבוק (Facebook) טכנולוגיות חדשות בכדי לעזור בהתמודדות עם אתגר זה.

Aquila הוא מטוס סולארי, שניתן להשתמש בו בכדי להביא את האינטרנט הזול והמהיר למאות מיליוני אנשים במקומות הכי קשים לגישה ברחבי הגלובוס. כשיושלם, יוכל המטוס להקיף אזור של עד 60 קילומטרים בקוטרו, ולהקרין קישוריות אל הקרקע מגובה של יותר מ-60 אלף רגל, באמצעות תקשורת לייזר ומערכות גל מילימטר.

מארק צוקרברג בודק את Aquila. צילום: יח"צ

מארק צוקרברג בודק את Aquila. צילום: יח"צ

ה-Aquila מתוכנן להיות יעיל במיוחד, כך שיכול לעוף עד שלושה חודשים בכל פעם. המטוס הוא אמנם גדול-מימדים ובעל מוטת הכנפיים של מטוס נוסעים, אך עם זאת יצרוך במהירות שיוט 5,000 וואט בלבד.

בדיקה תפקודית מוצלחת במיוחד

טיסתו הראשונה של ה-Aquila מהווה ציון דרך מרכזי בעבודות הפיתוח והקידמה הטכנולוגית של החברה ממנלו פארק, במטרה להגיע עם שירותיה לכל תושבי כדור הארץ.

לוהט בשטח. Aquila. צילום: יח"צ

לוהט בשטח. Aquila. צילום: יח"צ

הטיסה הייתה הראשונה בסדרה של בדיקות שנקראות "בדיקות תפקודיות" ושנועדו לוודא שהמודלים התפעוליים והמבנה הכללי של ה-Aquila תקינים. היא התרחשה בגובה נמוך, ובמהלכה נשאר Aquila באוויר למשך 96 דקות – יותר מפי שלושה מאורך המשימה המתוכנן – ונאספו נתונים חשובים בכדי לעזור לחברה לשפר את העיצובים שלה.

במבחן הנוכחי, בגובה שיוט, צרך ה-Aquila רק 2,000 וואט – כוח שמכלה כל מייבש שיער או מיקרוגל מתקדם בעת פעולתו. בטיסות הבאות מתוכנן ה-Aquila לטוס יותר מהר, יותר גבוה ולמרחק גדול יותר. בסופו של תהליך אמור המטוס להגיע לגובה 60-90 אלף רגל, ולהקרין קישוריות אל אנשים רבים שטרם זכו עד כה להתחבר לרשת במהירות גבוהה.

פוטנציאל לספק גישה, קול והזדמנות למיליארדי אנשים ברחבי העולם

בתגובה לתוצאות הניסוי כתבה פייסבוק בהודעה לעיתונות: "אנחנו מעודדים מהטיסה המוצלחת הראשונה הזו, אבל עבודה רבה עוד לפנינו. למעשה, בכדי להגיע למטרה שלנו ולהיות מסוגל לטוס מעל אזור מרוחק ולספק קישוריות לתקופה של עד שלושה חודשים, נצטרך לשבור את שיא העולם לטיסה סולארית בלתי מאוישת, אשר עומד כיום על שבועיים בלבד. זה ידרוש השגתם של שיפורים משמעותיים בתחומי המדע וההנדסה, וכן יתבע מאיתנו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המפעילות, כמו גם עם ממשלות ושותפים אחרים בכדי לפרוש מטוסים אלה באזורים בהם הם יהיו יעילים ביותר".

נרגש מהבייבי. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

נרגש מהבייבי. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

"אבל אנחנו מאמינים", הוסיפה הענקית, "שעבודה זו מעולם לא הייתה חשובה יותר. לטכנולוגיות חדשות כמו Aquila יש את הפוטנציאל לספק גישה, קול והזדמנות למיליארדי אנשים ברחבי העולם, ולעשות זאת מהר ויותר חסכוני משהיה אפשרי אי-פעם בעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים