קריירה חדשה? אובמה יערוך גיליון של מגזין הטכנולוגיה Wired

הגיליון שיערוך הנשיא האמריקני, שיפורסם בנובמבר, "יעסוק בעתיד - במשוכות הבאות שהאנושות תצטרך להתגבר עליהן כדי לצעוד קדימה", על פי המגזין

ברק אובמה, לשעבר נשיא ארצות הברית. צילום: BigStock

האם ברק אובמה מחפש מה לעשות אחרי שיעזוב בעוד כמה חודשים את הבית הלבן? רגע לפני שיסיים את כהונתו, הנשיא האמריקני יהיה עורך-אורח של מהדורת נובמבר של המגזין הטכנולוגי Wired.

אובמה יצטרף לדמויות מוכרות שעשו זאת בעבר, בהן ביל גייטס וסרינה ויליאמס. הגיליון שערך מייסד מיקרוסופט (Microsoft) עסק בפתרון הבעיות הגדולות ביותר של העולם וזה שערכה הטניסאית הוקדש לשוויון בעידן הדיגיטלי.

ב-Wired גאים לציין שברק אובמה יהיה הנשיא המכהן הראשון שמשתתף במיזם הזה. נושא המהדורה יהיה "גבולות". "כמונו, הנשיא ה-44 שלנו הוא אופטימיסט נצחי. במיוחד עבור מהדורה מוזמנת זו, הנשיא רוצה להתמקד בעתיד – במשוכות הבאות שהאנושות תצטרך להתגבר עליהן כדי לצעוד קדימה", מסרו אנשי המגזין. "אלה יכללו גבולות אישיים – מדיוק רפואי ועד תפקוד אנושי; גבולות מקומיים – כמו שימוש בנתונים בתכנון עירוני ואבטחת התועלת משימוש באנרגיה מתחדשת; גבולות לאומיים – החל מזכויות האזרח ועד נתונים רפואיים; גבולות בינלאומיים – כמו שינויי אקלים ואבטחת סייבר; וגבולות עדכניים – בהם נסיעה בחלל ותבונה מלאכותית".

סקוט דדיך, העורך הראשי של Wired, הסביר שהמגזין בחר דווקא באובמה משום ש-"כאשר המייסדים (של ארצות הברית – נ"א) כתבו את הכרזת העצמאות ואת החוקה, הם היו ממש בשולי עידן הנאורות והטכנולוגיה. בנג'מין פרנקלין נהג לדבר על דברים מטורפים כמו רשתות חשמל ותקשורת; תומס פיין ויתר על הזכויות לספרו 'השכל הישר', כדי שיזכה לפרסום רחב יותר; ותומאס ג'פרסון רצה לשנות מהקצה אל הקצה את עיצוב האדמה והשימוש בה. אנחנו רוצים להתמודד עם הרעיון של עד כמה הטכנולוגיה של היום עשויה להשפיע על מנהיגות פוליטית, ומי מתאים לחקור את הרעיון הזה יותר מהנשיא אובמה?"

במקביל הודיע הבית הלבן על ועידת "גבולות", שתתקיים ב-13 באוקטובר בהשראת המהדורה המדוברת ובהשתתפות האוניברסיטאות פיטסבורג וקרנגי מלון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים