תושב ניו-יורק תובע את אפל על שירות לקוי
הלקוח, שהצטרף לפני שנה לתוכנית שדרוג שנתית למכשירי ה-iPhone של הענקית, נתקל בקושי ביישומה כשרצה להזמין את אחד ממכשיריה החדשים של החברה ● כעת הוא מקווה להפוך את התביעה לייצוגית
גבר מניו-יורק הגיש השבוע (ב') תביעה נגד אפל (Apple) בבית משפט פדרלי בטענה כי החברה הטעתה אותו ואת לקוחותיה האחרים, כשהציגה את תכנית השדרוג שלה, ה-iPhone Upgrade Program, בשנה שעברה. עניינה של התביעה הוא בקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית, מהלך שאם יאושר יאפשר ללקוחות אחרים להצטרף אל המקרה.
אמיל פרנק, תושב ברוקלין, התלונן על כך שלא היה מסוגל להזמין מראש iPhone 7 או iPhone 7 Plus, כיוון שענקית הטכנולוגיה הגבילה את מספר ההתקנים שתכננה לספק בעבור משתתפי תכנית השדרוג, בעוד שסיפקה ללקוחות אחרים את הזכות להזמין לעצמם את הטלפונים החדשים.
המלאי נחטף וללקוחות התכנית לא נשאר
"אפל אפשרה למי שאינם לקוחות תכנית השדרוג, לחטוף את המלאי המוגבל של המכשירים החדשים, בזמן שאמרה לאינספור לקוחות תכנית iPhone Upgrade לבדוק שוב מאוחר יותר", טוען פרנק כנגד הענקית.
אפל חשפה את תכנית ה-iPhone Upgrade בשנה שעברה, כשהשיקה את ה-iPhone 6S ו-6S Plus שלה. התכנית – שמתחרה בתכניות pay-as-you-go שספקיות אחרות בארצות הברית מקדמות – מאפשרת ללקוחות לשלם תשלומים חודשיים בעבור מכשיר וכוללת גם את תכנית הביטוח +AppleCare, היא חלק מהעסקה, וכך גם הזכות לקבל iPhone חדש מדי שנה. אחרי 12 תשלומים, לקוחות רשאים להחזיר את ה-iPhone הוותיק שלהם, להירשם מחדש לתכנית, ולהתחיל לשלם בעבור דגם חדש שיקבלו.
עוד דרך לנעול לקוחות
בשנה שעברה אפיינו אנליסטים את תכנית השדרוג כעוד דרך שפיתחה אפל בכדי לנעול את לקוחותיה לאקו-סיסטם שלה. התכנית המדוברת זמינה רק בארצות הברית ורק דרך חנויות אפל הפרונטליות, שפועלות ברחובות הערים (המכונות Apple's brick-and-mortar stores).
פרנק, שנרשם לתכנית בשנה שעברה, לא היה מסוגל להזמין מראש בחנויות הרלוונטיות את המכשירים החדשים, ולכן החליט לרכוש טלפון חדש בעבור סכום של כ-950 דולר. אבל הוא עדיין יחויב להתחיל שנה נוספת של תשלומים על ה-iPhone 6S Plus הישן שלו.
משדלים משתתפי תכנית שדרוג אחרים להצטרף
בתביעתו טוען פרנק שבעוד שברשותה של אפל היה מלאי גדול של מכשירי ה-iPhone החדשים, לצורך הפצה בהזמנות מראש, החברה הגבילה את מספר המכשירים החדשים שהמקצתה לחנויות. אל התביעה מוזמנים להצטרף לקוחות אחרים של התכנית, שלמרות שנרשמו אליה ושילמו עליה לא יכלו לקבל iPhone חדש בתום 12 החודשים מהרכישה המוקדמת שלהם, כפי שאפל הבטיחה.
התביעה של פרנק טוענת שאפל מפרה שני חוקי מדינה פדרליים בקליפורניה, וחוץ מזה מבקשת מעמד ייצוגי ו"פיצויי עונשין" שלא פורטו. פרנק מיוצג על ידי משרד עורכי הדין Block & Leviton מבוסטון, אשר באתר האינטרנט שלו משדל משתתפי תכנית שדרוג אחרים ש"הושפעו מבעיות אלה" לחבור אל התביעה, בתקווה שאכן תוכר כייצוגית.
תגובות
(0)