מחקר: רוב הארגונים מתכוונים להטמיע רובוטיקה ובינה מלאכותית

כמעט מחצית ממקבלי ההחלטות בתחום הטכנולוגיה סבורים שה-IT הנוכחי שלהם לא יכול לתמוך ביוזמות של תעשייה 4.0 - כך עולה ממחקר שערכה אורקל

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

62% מהארגונים מתכוונים להטמיע או מיישמים כבר כעת טכנולוגיית רובוטיקה, ו-60% עובדים או מתעתדים לעבוד עם אינטליגנציה מלאכותית – כך עולה ממחקר חדש של אורקל (Oracle).

המחקר, שנקרא "סוללים את הדרך לתעשייה 4.0", עסק בטכנולוגיות שעליהן יכולים ארגונים לבנות את אסטרטגיות החדשנות שלהם, באמצעות הענן – תחום שאורקל פועלת בו חזק בימים אלה, ואף רואה תוצאות. החוקרים בדקו כיצד חברות ב-EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) מנהלות את המעבר שלהן לתעשייה 4.0, באמצעות סקר שערכו בקרב 1,200 מקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה בחברות בינוניות וגדולות.

כמעט מחצית מהארגונים (42%) מאמינים שה-IT הנוכחי שלהם לא יכול לתמוך ביוזמות של תעשייה 4.0. כ-60% ממקבלי ההחלטות בתחום הטכנולוגיה מאמינים שפלטפורמת ענן ארגונית מאפשרת לארגונים לעשות זאת, ולהפיק תועלת מחדשנות כמו רובוטיקה ואינטליגנציה מלאכותית. כמו כן, מעלים הנתונים שרוב גדול של הארגונים נמצאים בעיצומן של התוכניות להקמת מודל ענן אחוד ומשולב לרוחב הארגון.

רוב הארגונים מעוניינים במודל ענן משולב

יצוין כי רק ל-8% מהארגונים יש כבר כיום מודל ענן משולב שעובד עם יישומים ישנים ועם פלטפורמות חדשות, בעוד ש-36% אומרים שהם נמצאים במהלך יישומו של מודל כזה ו-40% מצפים לעשות זאת ב-2017. רק ל-5% מהארגונים אין כלל תוכניות מוכנות לעשות את המעבר לענן.

לדברי פסקל ג'ירו, דירקטור בכיר ל-IaaS (תשתית כשירות) ופלטפורמת ענן באורקל לאזור EMEA אמר כי "למרות אקלים כלכלי בלתי ודאי, עסקים מבינים שבקצב המהיר של השוק כיום, יתרון של מובילות טכנולוגית הוא בעל ערך יותר מאי פעם. כמה מהחברות המצליחות ביותר בעולם, כולל Uber ו-Airbnb הוקמו בשיא המשבר הפיננסי. זה רק מראה שההזדמנויות אף פעם לא נעלמות".

הוא הוסיף ש-"עם ראשיתו של עידן תעשייה 4.0, אפשר לראות חברות שהן או בנתיב המהיר לחדשנות או בנתיב האיטי לשם. עלייתן של תשתיות הענן המשולב מאפשרת לחברות להתחרות טוב יותר בדרך זולה וקלה יותר".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים