תביעה לחופש המידע נגד ה-FBI – בעקבות פריצת iPhone של מחבל

ארגוני תקשורת טוענים שיש לציבור זכות לדעת כיצד סוכנות הביון פרצה לסמארטפון של מבצע הטבח מסן ברנרדינו

מחפש אחר המתפרעים בקפיטול. ה-FBI

שלושה ארגוני תקשורת עשו יד אחת והגישו אתמול (ב') תביעה נגד ה-FBI על רקע פריצתו של הארגון את מכשיר ה-iPhone של המחבל מהטבח בעיר סן ברנרדינו שבקליפורניה בדצמבר האחרון. לפי התביעה, שהגישו סוכנות הידיעות AP, תאגיד Vice Media וקבוצת Gannett, שמחזיקה בעיתון USA Today, לסוכנות הביון אין זכות להסתיר מהציבור את הטכניקה שבה השתמשה על מנת לפרוץ את הטלפון החכם של המחבל.

התביעה, שהוגשה תחת חוק חופש המידע, גורסת כי לציבור יש את הזכות למידע זה וכי סוכנות הביון הפדרלית צריכה להיות שקופה יותר. היא נועדה לכפות על ה-FBI לפרסם מידע על התקשרות שלה עם גורם נוסף, בעבורה שילמה כסף ושנועדה לפרוץ את הסמארטפון. "זכות הציבור לקבלת מידע זה היא משמעותית", לשון התביעה.

הסוכנות מסרבת באופן שיטתי לפרסם פרטים על הפריצה. היא אף דחתה פניות חוזרות ונשנות של ארגוני חדשות, ובהם עיתונים, אתרים וסוכנויות ידיעות. באפריל האחרון רמז ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, כי הסוכנות שילמה יותר ממיליון דולר בעבור שירות הפריצה.

במרץ האחרון דווח כי סלברייט הישראלית עומדת מאחורי הפריצה. בחברה סירבו להגיב לפניות עיתונאים בנושא, אולם הערכות רבות קושרות אותה לסוכנות הביון הפדרלית. מנכ"ל החברה, יוסי כרמיל, אמר בעבר כי הטכנולוגיה שלה נמצאת בשימוש אצל עשרות גופי ביטחון ברחבי העולם.

אפל (Apple), מטעמי פרטיות, התנגדה בתקיפות לבקשת ה-FBI לשתף פעולה עם הפריצה. טים קוק, מנכ"ל החברה, אמר כי מדובר בהחלטה גורלית. "אנחנו צריכים להחליט כאומה כמה כוח אנחנו רוצים להעניק לממשלה בנוגע למידע שלנו ובנוגע לפרטיות שלנו", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים