אפל: עומדת בתחזיות למרות ירידה בהכנסות

ירידה של 5% במכירות ה-iPhone הביאה לכך שהרווח של ענקית הטכנולוגיה ירד זו הפעם הראשונה מזה 15 שנים ● ההכנסות הרבעוניות עמדו על כ-47 מיליארד דולר - כפי שצפו האנליסטים ● החברה רשמה עלייה מרשימה בקטגוריית השירותים, שנסקה ב-24%

שוב תביעה על התנהלות מונופוליסטית. אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) דיווחה אתמול (ג') על ירידה בהכנסות הרבעוניות, השלישית ברציפות שלה, ועל הירידה השנתית הראשונה ברווחים מאז 2001.

אלא שהנתונים, הלכאורה לא מלבבים, אינם מעידים על כישלון. ההכנסות של אפל ברבעון האחרון שלה עדיין עומדות על 46.9 מיליארד דולר, נתון שעומד בערך בקנה אחד עם מה שציפו האנליסטים לראות. רווחי החברה למנייה עלו למעשה אל מעבר לציפיות, והגיעו ל-1.67 דולר.

ובכל זאת, המספרים הללו נמוכים מההכנסות בגובה 51.5 מיליארד דולר והרווח למניה של 1.96 דולר, שבהם התגאתה החברה באותו רבעון בשנת 2015. בסופו של דבר הרווח הנקי הפגין ירידה של 19% לעומת השנה שעברה, והגיע לתשעה מיליארד דולר.

ההכנסות השנתיות של אפל, שעומדות על 216 מיליארד דולר, נחלשו לעומת 234 מיליארד הדולר שאליהם הגיעה הענקית בשנה שעברה, ומדובר בירידה הראשונה של החברה מאז שנת 2001.

שירותי אפל יהפכו לחיוניים להצלחה עתידית

סמארטפון הדגל של אפל, ה-iPhone, אשר לרוב מהווה בסיס קבוע של יותר מ-60% מכלל הכנסות החברה, היה אחד התורמים הגדולים ביותר להכנסות המתכווצות שלה.

הרווחים ממכירות המכשיר ברבעון האחרון הגיעו ל-28.1 מיליארד דולר – ירידה של 13% לעומת השנה. אפשר לטעון כי ה-iPhone 7 וה-iPhone 7 Plus לא הושקו עד סוף הרבעון – שהסתיים בעבור אפל ב-24 בספטמבר – כלומר, המוצרים האחרונים שלה לא באמת מופיעים בדו"ח הנוכחי.

אולם קשה להתעלם מירידה שנתית כה תלולה, לאחר הצלחה רבה כל כך לאורך כל כך הרבה שנים. "בעוד של-7 iPhone לא היה מספיק זמן בכדי להשפיע באופן מלא על המספרים של הרבעון, אנו מאמינים כי הוא סייע לאפל למתן את קצב הירידה בהכנסות", כתב ניל סונדרס, מייסד ומנהל חברת המחקר הייעוץ Conlumino, במזכר למחקר. "אף על פי כן, ההכנסות עדיין נמוכות… הדבר מצביע על כך שאפל רחוקה מתוואי הצמיחה התלול שממנו נהנתה בעבר".

יש לזכור כי הענקית מקופרטינו עדיין לא חוותה משבר אמיתי. החברה החזיקה בסוף הרבעון בכמעט 322 מיליארד דולר כסך כל נכסיה, מתוכם יותר מ-20 מיליארד במזומנים ובשווי מזומנים.

בנוסף, הקטגוריה שירותים עסקיים – הכוללת את מחשוב הענן שלה וענפי App Store – טיפסה ב-24% אחוזים בהכנסות לרמת שיא של יותר מ-6.3 מיליארד דולר. המגמה מאששת את סברתם של אחדים ששיערו כי המיזמים והשירותים של אפל יהפכו ליותר ויותר חיוניים להצלחתה העתידית מאשר מכירות הטלפונים החכמים שלה, שנכון לעכשיו מתחילות לקפוא על מקומן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים