גולדמן זאקס: שוק ה-IT יתאושש ב-2010 ויגיע להיקפים של 2008

מחלקת המחקר בבנק ההשקעות צופה גידול של 4% בהוצאות המיחשוב העולמי בשנה הבאה, ומתארת את הדו"ח שהנפיקה כ-"אופטימי באופן זהיר" ● המחברים ציינו את החברות HP, נט-אפ, קומוולט, רד-האט, ריברבאנד ו-Salesforce.com כמי שצפויות לחוות "מומנטום מרשים" בפעילותן בשנה הבאה ● ג'ימי שוורצקוף, STKI: "גם בארץ ההתאוששות תגיע בשנה הבאה - אני אופטימי"

שוק ה-IT העולמי יתאושש ב-2010, וההוצאות על IT תגדלנה משמעותית; כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה בסוף השבוע מחלקת המחקר בבנק ההשקעות הגלובלי גולדמן זאקס (Goldman Sachs).

על פי עורכי המחקר, ההוצאות הצפויות בעולם המיחשוב לא תהיינה כה גדולות כפי שמקווים, אלא יותר תהיה בהן משום "חזרה לשגרה" ונורמליזציה שאפיינה את השנים 2007 והמחצית הראשונה של 2008. בהיבט המספרי, עורכי המחקר מעריכים כי ההוצאות המיחשוב העולמיות השנה תרדנה ב-8% ותצמחנה ב-4% ב-2010, נתון הזהה לצמיחה שהייתה ב-2008. מחברי הדו"ח מאפיינים את עצמם כ-"אופטימיים זהירים" לגבי הוצאות המיחשוב העולמיות ב-2010, וציינו כי בכל מקרה, הוצאות ה-IT העולמיות קשורות קשר הדוק לשיפור הצפוי בכלכלה העולמית, שיביא להנעת ארגונים עסקיים קדימה.

בתוך עולם ה-IT, קובעים מחברי הדו"ח, רוב התחומים יחוו צמיחה, המנוגדת לקיטון שאפיין את 2009, כאשר מעט מתחומים אלה, דוגמת אוף-שור – יחוו נסיגה משמעותית. למרות זאת, הדו"ח בכללותו חיובי, ושונה באופן דרמטי מהדו"ח הקודם אותו הנפיקה מחלקת המחקר, לפני שנה, אז בלשונם: "הוצאות המיחשוב העולמיות חוו צניחה לעבר מותן".

"אני מצטרף לאופטימיות של גודלמן זאקס", אמר בראיון לאנשים ומחשבים ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, "שנת 2009 הייתה בעייתית ביותר, והיקף פעילות שוק ה-IT המקומי צנח בה בכמעט 12%". לדבריו, הוא מעריך, כי היקף הפעילות ב-2010 יעמוד על היקף פעילות דומה לזה שהיה ב-2008, "אנו רואים ברבעון הרביעי השנה התעוררות אמיתית, הן בקרב הארגונים והן בקרב ספקיות ה-IT, והמדובר בסימנים מעידים חשובים שמבשרים על מה שצפוי לנו בשנה הבאה".

בהיבט הפילוח הפנימי של ה-IT, אמר שוורצקוף, "צפויה דרישה גדולה של חומרה, לאחר שלא בוצעו רכישות בתחום מזה כשנה וחצי לערך". עוד ציין שוורצקוף, כי ארגונים ירכשו תוכנות חדשות, ויערכו פרויקטים רבים. הוא הוסיף שכיוון שמגזרי הממשלה, הביטחון והפיננסים מהווים 60% מכלל היקף השוק הכולל, וכיוון שמגזרים אלה כבר דיווחו על כיווני פעילותן, הרי שאלה יניעו את כלל השוק לקראת הצמיחה הצפויה בשנה הבאה.

בהתייחסו לתחום מיקור-החוץ בישראל, אמר מנכ"ל STKI, כי "התחום מצוי על פרשת דרכים. אין לי ספק שיהיה מיחשוב ענן שהוא מהווה באופנים מסויימים, מעין סוג של מיקור חוץ. כרגע אנו בתקופת ביניים, בהם המודלים משתנים".

שוורצקוף סיים את דבריו בהתייחסו למכרז בתי התוכנה, אשר לדבריו צפוי להשפיע באופן משמעותי על שוק המיחשוב בארץ. המכרז, אמר יעורר טלטלה בקרב ספקיות ה-IT, ואף ישפיע על אופן פעולתן, בין אם תזכינה בו אם לאו. בסופו של דבר, אמר, הוא ידחוף את בתי התוכנה לפעול יותר בעולם ביצוע והטמעת פרויקטים, ופחות בהעסקת "גולגלות". תחום נוסף אותו ציין ככזה הצפוי להתפתח בשנה הבאה הוא עליה בהטמעות של מיחשוב ענן, חיצוני, פנימי או משולב.

תשתיות, פיתוח יישומים ואינטגרציה

בתוך עולם המיחשוב, קובעים מחברי הדו"ח במחלקת המחקר של גולדמן זאקס, ההוצאות העיקריות יופנו לכיוון תשתיות, לפיתוח יישומים ולאינטגרציה בין מערכות IT. מעיבוד תשובות המנמ"רים, המחברים קובעים כי בכוונתם של מנהלי המיחשוב בארגונים לבחון לעומק טכנולוגיות חדשות ולשקול להטמיע אותן, דוגמת וירטואליזציה ומיחשוב ענן.

בעולם החומרה, המחברים קובעים כי צפויות דרישות "מאופקות" מצד הלקוחות לתחום ב-2010, אך למרות זאת ייתכן כי ארגונים ירעננו ויחדשו את מערכי האחסון שלהם, כמו גם ירכשו מחשבים נייחים וניידים. המחברים ציינו את החברות HP, נט-אפ (NetApp), קומוולט (CommVault), רד-האט (RedHat), ריברבאנד (RiverBand) ו-Salesforce.com כמי שצפויות לחוות מומנטום מרשים בפעילותן בשנה הבאה. גולדמן זאקס צופה, כי תחום מיחשוב הענן צפוי לצמוח, לצד הווירטואליזציה, וכי החברות שתקטופנה את הפירות מכך הן VMware, סיטריקס (Citrix) רד-האט ו-Salesforce.com.

מחלקת המחקר בבנק ההשקעות צופה הצלחה להטמעת חלונות 7 (Windows 7), כאשר 94% מהמנמ"רים שענו לסקר מקדים לדו"ח שלה, השיבו כי הם מתכוונים לשדרג את מערכי המיחשוב בארגוניהם עם מערכת הפעלה זו. 32% מהם יערכו את השדרוג כבר ב-2010, ו-28% יעשו זאת ב-2011. לאור העובדה שברוב הארגונים מוטמעת חלונות XP, שהתמיכה בו תיפסק באפריל 2014, החוקרים צופים כי השדרוגים יסתיימו ב-2013.

החוקרים מצפים, כי בשנת 2010, יצרניות המחשבים HP, אפל (Apple), לנובו (Lenovo) ודל (Dell), תצמחנה ותגדלנה את נתח השוק שלהן בתחום. בעולם השרתים, החוקרים צופים גידול במכירות ל-HP, סיסקו (Cisco) ודל, על חשבון צמצום של סאן (Sun) ויבמ (IBM). בעולם האחסון, גולדמן זאקס מעריכה, כי תהיינה ספקיות רבות שהיקף המכירות שלהן יגדל: נט-אפ, היטאצ'י (HDS), יבמ, EMC ו-HP. לעומתן, צפויה ירידה במכירות ובנתח שוק לסאן ולדל. בעולם התוכנה ואבטחת המידע, צופים החוקרים, כי ב-2010 כמה חברות תחווינה גידול במכירות ובנתח שוק: VMware, רד-האט, HP, Salesforce.com, סיטריקס, מיקרוסופט (Microsoft), קומוולט, סיסקו ו-EMC. לעומת זאת, האנליסטים מעריכים, כי החברות הבאות תחווינה קיטון במכירות ובנתח השוק: CA, טיבקו (Tibco), קווסט (Quest Software), צ'ק פוינט (CheckPoint) ו-BMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים