תוצאות טובות לעליבאבא: הכתה את תחזיות האנליסטים

החברה רשמה זינוק של 55% בהכנסות, כאשר התחומים הבולטים ברבעון היו פעילות הענן וחטיבת הדיגיטל החדשה שלה ● הרווח הנקי על פי GAAP צנח ב-69%

תנפיק בהונג קונג או בשנחאי עלי באבא

עליבאבא (Alibaba) ממשיכה לדהור: בניגוד לדאגות שעולות בשוק לגבי הכלכלה הסינית, ענקית המסחר ממדינת הענק הציגה ברבעון זינוק של 55% בהכנסות והכתה את תחזיות האנליסטים. הגידול נרשם בכל סעיפי ההכנסות. מדובר ברבעון שני ברציפות בו רושמת עליבאבא כיוון חיובי, מה שמעיד על כך שבהחלט ייתכן שהמגמה תימשך.

על פי הנתונים שפרסמה החברה, היא הכניסה במהלך הרבעון 34.3 מיליארד יואן (חמישה מיליארד דולר) – כ-400 מיליון יואן יותר מתחזיות האנליסטים, שעמדו על 33.9 מיליארד.

מתוכן, עסקי הליבה של החברה – המסחר אונליין – צמחו ב-41% ל-28.49 מיליארד יואן, כאשר חלק ניכר מהן מגיע מסין עצמה. מספר הרוכשים בפועל עמד ברבעון על 429 מיליון – גידול של 14% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. הקניות של הסינים מהמובייל הכניסו ברבעון לעליבאבא 39% יותר מהרבעון המקביל. עסקי המדיה והבידור האמירו ב-302%, בעיקר עקב האיחוד עם Youku Tudou.

תחום פעילות נוסף שבלט בעליבאבא במהלך הרבעון הוא הענן – ההכנסות של חטיבת הענן זינקו ב-130% ל-1.5 מיליארד יואן ומספר הלקוחות שלה הוכפל ל-651 אלף.

הרווח הנקי Non-GAAP זינק ב-36% ל-9.25 מיליארד יואן והרווח הנקי לפי חישוב זה הגיע ל-7.62 מיליארד. לעומת זאת, הרווח הנקי על פי GAAP צנח ב-69% ל-7.075 מיליארד יואן – קצת יותר ממיליארד דולר. הרווח למנייה ירד ב-67% – מ-8.87 יואן ל-2.97 יואן בלבד. החברה הסבירה את הירידה ברווח חד פעמי בסך של 18.6 מיליארד יואן שרשמה ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מריבית על ההון העצמי של החברה הבת Alibaba Health.

זינוק – גם ברווח התפעולי

עוד עולה מהנתונים כי הרווח התפעולי של עליבאבא זינק ברבעון ב-41% ל-9.045 מיליארד יואן. הוצאות החברה רשמו עלייה בולטת, של יותר מ-70%, ועמדו על 25.5 מיליארד יואן. ה-EBIDTA השולי עלה ב-42% לקרוב ל-15 מיליארד יואן.

דניאל ז'אנג, מנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "מעבר לביצועים החזקים בעסקי הליבה שלנו, רשמנו עלייה בולטת בתחום מחשוב הענן. בנוסף, אנחנו רואים הזדמנות גדולה בפעילותה של יחידת המדיה והבידור החדשה שלנו".

התוצאות הרבעוניות של עליבאבא עולות בקנה אחד עם הערכה שפרסמה eMarketer בספטמבר האחרון, שלפיה הענקית הסינית צפויה לעבור בקרוב ענקית סינית אחרת – ביידו (Baidu) – לפחות בכל הנוגע לשיווק הדיגיטלי. עוד חזתה חברת המחקר כי ההכנסות של עליבאבא מהפרסום בדיגיטל יעלו השנה ב-54% וכי המנייה שלה תרשום עלייה שנתית של 4%. יצוין כי לפני תחילת המסחר היום עלתה מניית החברה ב-3%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים