הציקו לכם בטוויטר? מעכשיו לרשותכם דרכים חדשות להתמודד

הרשת המצייצת מוסיפה אמצעים חדשים שיסייעו למשתמשים להשתיק ולדווח על תוכן פוגעני, על מנת לרסן התנהגות אלימה ● כעת נשאלת השאלה איך ריסון, השתקה ו-"מלשנות" מסתדרים עם חופש ביטוי ושיח פתוח

לא נעים. באג בתכונת fleets החדשה של טוויטר

חוסר היכולת של טוויטר (Twitter) לרסן הטרדות וטרולינג חיבלה לאורך השנים בפעילותה כפלטפורמה חברתית, והייתה ללא ספק הנושא שמשך אליו הכי הרבה ביקורת בכל הקשור בתפקודה. החברה שמודעת לעניין, נמצאת כעת בשלבי בחינתה של דרך שהיא מקווה שתאפשר לה לטפל במשתמשים פוגעניים ולעצור אותם מהשתוללות אלימה בין דפיה.

המהלכים של טוויטר מגיעים בתקופה הנוכחית, כשחברות מובילות באינטרנט מגיבות לריקושטים של מערכת הבחירות לנשיאות, שהתאפיינה במבול של התבטאויות סקסיסטיות, גזעניות, אנטישמיות ומאיימות. המבקרים טוענים כי נוכחותו הכוחנית בטוויטר של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, עזרה לעודד את ההתנהגות הזאת בקרב תומכיו.

מעכשיו – ניתן להעלים מלים, משפטים או שיחות

לדבריה של טוויטר, מעכשיו יתווספו לשירותיה דרכים חדשות שיאפשרו למשתמשיה לסמן או להימנע מלראות פרסומים פוגעניים, וכמו כן יעברו צוותי התמיכה של החברה הכשרה מיוחדת על "הקשרים תרבותיים והיסטוריים של התנהגות שנאה". כל זאת לאחר שהחברה התמודדה בעבר עם לא מעט ביקורת על התגובה הלא-הולמת שלה לדיווחים על התעללות, ובניסיון להתמודד בהצלחה גדולה יותר עם הבעיה.

משתמשי הרשת המצייצת יכולים כבר כיום להשתיק (mute) – זאת אומרת להסתיר מהעין – חשבונות שהם מוצאים כפוגעניים. אבל מעכשיו תרחיב הרשת את הפונקציה, כך שתחול על מילים מסוימות, משפטים או שיחות, דבר שיאפשר למשתמשים שליטה רבה יותר על ההודעות שבהן הם לא רוצים להיתקל, אפילו אם תויגו בפוסטים אלו.

עליה חדה באלימות המילולית

בנוסף מתכוננת טוויטר להעניק למשתמשים שליטה נרחבת יותר לצורך דיווח על "התנהגות אלימה", ללא קשר אם הם היוו את המטרה להתנהגות זו או רק נתקלו בה כ"עוברי אורח".

"היקפי האלימות המילולית, הבריונות וההטרדות שראינו דרך האינטרנט עלה בחדות בשנים האחרונות. התנהגויות אלה מרתיעות אנשים מלקחת חלק בטוויטר, או בכל מקום", מסרה החברה בהודעה שפרסמה בבלוג שלה.

"אנחנו לא מצפים שההכרזות האלה יסירו בפתאומיות את ההתנהגות הפוגענית מטוויטר. אף פעולה בודדה מצידנו לא תגרום לכך", כתבה החברה והודתה למעשה כי היו לה "כמה אתגרים" בכל הנוגע בהתמודדות עם התנהגות פוגענית.

החברה הוסיפה והבהירה כי "במקום זאת, אנו מתחייבים לשפר את טוויטר במהירות על בסיס מה שאנחנו מבחינים בו ולומדים ממנו".

חופשי זה לגמרי לבד

טוויטר רואה בהצלחה בריסון תוכן פוגעני אתגר הניצב בפניה כחברה, וזאת לאור העמדה שבה היא מעוניינת למצב את עצמה כמקום האולטימטיבי בעבור חופש הביטוי והדיון הפתוח.

ואולם חופש הביטוי הנחשק ותכונות הסינון החדשות נמצאים בקונפליקט מסוים, ולא ברור כיצד תצליח החברה למרות אמצעי הריסון המחמירים יותר לשמר את הדינמיקה הפתוחה שאמורה לאפיין את הפלטפורמה.

כרשת חברתית שנאבקת כבר מזה זמן רב על מנת למשוך אליה משתמשים חדשים ולשמר את הישנים, התפשטות ההתנהגות העוינת בין ציוציה ומצייציה מחבלת ללא ספק ביכולתה להתרחב.

יתרה מזאת, הנזק לשמה הטוב של טוויטר – אשר נגרם על ידי האלימות המילולית שמאפיינת חלק נרחב מהשיח בה – היה על-פי דיווחים אחד הגורמים לרתיעה של Salesforce מרכישתה של טוויטר מוקדם יותר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים