דו"ח רשמי: "פוטין אחראי על מתקפות הסייבר נגד קלינטון"

על פי סוכנויות המודיעין האמריקניות, שבחנו את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, "נשיא רוסיה בחר לסייע לטראמפ כי נטר טינה למזכירת המדינה לשעבר"

בעד מטבעות וירטואליים - עם הסתייגויות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: BigStock

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, הורה על ביצוע מתקפות סייבר שנועדו להטות את תוצאות הבחירות בארצות הבאית לטובת הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ – כך קבעה קהיליית המודיעין האמריקנית בסוף השבוע, בדו"ח רשמי שהותר לפרסום.

המתקפות, כך נקבע, נועדו לסייע לטראמפ הרפובליקני לגבור על יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. על פי הדו"ח, "מדובר בקמפיין חסר תקדים (בעוצמתו)".

המבצע עליו הורה פוטין, לפי סוכנויות הביון האמריקניות, כלל מתקפות סייבר רחבות ופעולות פריצה שכוונו נגד גופים במפלגה הדמוקרטית וכן נגד יחידים, לרבות ג'ון פודסטה, ראש מטה הבחירות של קלינטון. זאת, לצד פרסום מידע באתר ההדלפות ויקיליקס (Wikileaks) ובאתרים נוספים.

לערער את הסדר הליברל-דמוקרטי

הדו"ח המודיעיני משלב בין הערכות של גוף הריגול, ה-CIA, הבולשת הפדרלית, ה-FBI, והסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA.

על פי הדו"ח, "מדובר בהסלמה משמעותית במסגרת נסיונותיה של רוסיה – נסיונות רבי שנים – לערער את הסדר הליברל-דמוקרטי אותו מובילה ארצות הברית".

משקיפים ציינו כי אף שבשבועות האחרונים היו דיווחים הדומים במסר שלהם על מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הרי שכעת מדובר בדו"ח רשמי, נרחב שהותר לפרסום פומבי, ואשר בחן את פעילותה ההתקפית בסייבר של רוסיה במהלך קמפיין הבחירות.

"רוסיה חפצה לערער את אמון הציבור בתהליך הדמוקרטי בארצות הברית", נכתב. "להשמיץ את קלינטון ולפגוע ביכולת שלה להיבחר לנשיאות – או לפגוע בשלטונה אם היא תיבחר. בנוסף, אנו מעריכים כי פוטין וממשלת רוסיה העדיפו העדפה ברורה לכך שטראמפ יהיה זה שייבחר לנשיאות ארצות הברית. יש לנו (לסוכנויות הביון) ודאות גבוהה להערכות הללו".

פעולה תקיפה יותר נגד רוסיה

על פי הדו"ח, "נראה כי פוטין רצה להבאיש את ריחה של קלינטון. הוא האשים אותה באופן פומבי מאז 2011 – בהסתה להפגנות המוניות נגד משטרו בסוף אותה שנה ובתחילת שנת 2012. הוא נטר לה טינה על הערותיה – הערות אותן הוא פירש כמזלזלות בו".

טראמפ עבר בסוף השבוע במשך כשעתיים תדרוך על ידי ראשי סוכנויות המודיעין, בשל פרסום הדו"ח. לאחר התדרוך הוא הצהיר כי "רוסיה, סין ומדינות אחרות – מנסות בעקביות לפרוץ למוסדות ממשלתיים, עסקים וארגונים בארצות הברית, לרבות הועידה הדמוקרטית". לדבריו, "למתקפות הסייבר לא היתה כל השפעה על תוצאות הבחירות, לאור העובדה שלא הייתה כל נגישות למחשבי ההצבעה ולא היתה התערבות בספירת הקולות".

טראמפ ציין כי בכוונתו למנות צוות, אשר יגיש לו תוך 90 יום תכנית מקיפה לשמירה על אבטחת מידע, מיד לכשייכנס לתפקידו כנשיא.

רוסיה הכחישה בעבר כי פעלה על מנת להתערב בבחירות בארצות הברית. היא לא הגיבה על הדו"ח בסוף השבוע. בדו"ח לא נכתב כיצד העבירו הרוסים את החומר לאתר ויקיליקס ולאתרים אחרים, אולם הוא יספק תחמושת לדמוקרטים ולרפובליקנים כאחד – הרוצים פעולה תקיפה יותר נגד רוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים