על אף נזקי הפריצות: יאהו עברה לרווח נקי
החברה סיימה את הרבעון עם רווח של 164 מיליון דולר ועלייה של כ-15.5% בהכנסות לכ-1.5 מיליארד ● התוצאות השנתיות - טובות פחות: ההפסד הנקי זינק ב-91% וההכנסות עלו ב-4%
הפגיעה במוניטין של יאהו (Yahoo) עקב שתי פריצות הענק שחוותה בחודשים האחרונים לחשבונות של משתמשים בשירותיה באה לידי ביטוי גם בתוצאות הכספיות שפרסמה החברה אמש (ב'). אלא שגם בניכוי פגיעה זו, שנאמדת ב-4.46 מיליארד דולר, התוצאות השנתיות שרשמה החברה לא מזהירות במיוחד. זאת, לעומת התוצאות הרבעוניות, שהיו טובות.
בחישוב שנתי, ההוצאות הכלליות הריאליות של יאהו (בניכוי הפגיעה במוניטין) עלו ב-6.2% ל-5.81 מיליארד דולר. לעומת זאת, ההכנסות עלו ב-4.04% ל-5.17 מיליארד. הפער בין העליות בהוצאות ובהכנסות פגע ברווחיות התפעולית והנקייה: ההפסד התפעולי זינק ב-92.32% ל-698.97 מיליון דולר וזה הנקי – ב-90.88% ל-209.46 מיליון.
כאמור, ביצועי החברה ברבעון האחרון של השנה היו טובים יותר. ההוצאות הכלליות עלו ב-4.65% ל-1.4 מיליארד דולר, אולם ההכנסות גדלו הרבה יותר – ב-15.4% – ל-1.47 מיליארד. גם כאן, הפער השפיע על הרווחיות התפעולית והנקייה – אלא שהפעם לטובה. הרווח הנקי הרבעוני של יאהו הסתכם ב-163.91 מיליון דולר לעומת הפסד של 28.61 מיליון, הרווח לבעלי המניות עמד על 162 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 25.85 מיליון והרווח התפעולי הסתכם ב-64.15 מיליון דולר אל מול הפסד של 69.2 מיליון ברבעון האחרון של 2015. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-16.03% ועמדו על 634.37 מיליון דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-31.26% ל-770.62 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-1.78% ל-698.52 מיליון והרווח הגולמי השולי סיים את הרבעון כשהוא עומד על 47.55%.
במקביל לתוצאות הכספיות הודיעה יאהו כי סגירת עסקת הרכישה של החברה על ידי וריזון (Verizon), שהייתה אמורה להתבצע ברבעון הנוכחי, נדחתה לרבעון השני של השנה, שכן בחברה הרוכשת רוצים לבדוק את השפעת הפריצה למחשבי יאהו על השווי שלה.
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "הן משקפות את עבודת הצוות שמבוצעת בחברה ליישום התוכנית האסטרטגית שלה. עם זאת, אנחנו חייבים לשפר ולחזק את ההגנות שלנו, כדי לשמר על הפרטיות של לקוחותינו".
תגובות
(0)