אקזיט: Kik קונה את ראונדס הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

הנרכשת מתל אביב פיתחה אפליקציית וידיאו צ'ט למובייל, שמאפשרת השתתפות של עד 12 אנשים בצ'ט אחד ● המשרדים שלה יהיו מרכז הפיתוח הראשון של Kik מחוץ למדינת המוצא שלה, קנדה

מימין: דני פישל ואילן לייבוביץ', מייסדי ראונדס. צילום: תומר פולטין

החברה הקנדית שמפעילה את אפליקציית המסרים המיידיים Kik רוכשת את ראונדס (Rounds) הישראלית, שפיתחה אפליקציית וידיאו צ'ט למובייל, שמאפשרת השתתפות של עד 12 אנשים בצ'ט אחד. סכום העסקה לא נמסר, אולם על פי ההערכות מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

בעקבות הרכישה תיהפך ראונדס, שנמצאת בתל אביב, למרכז הפיתוח של Kik בישראל – הראשון שלה מחוץ לקנדה, ו-35 עובדי הנרכשת יועסקו בו. יצוין כי הרוכשת מחזיקה מרכז בארצות הברית, אולם תחומי עיסוקו העיקריים הם שיווק ומכירות.

מאז 2009 גייסה ראונדס 24 מיליון דולר, בין היתר מסקויה ומהקרנות של וריזון (Verizon) וסמסונג (Samsung).

Kik נוסדה ב-2009 וגייסה עד כה 120 מיליון דולר. באחרונה היא אף ביצעה סבב גיוס של 50 מיליון דולר, על פי שווי של מיליארד דולר, כשכל הסכום הגיע מטנסנט (Tencent), שבבעלותה נמצאת אפליקציית המסרים המיידיים WeChat, שפופולרית בסין. על פי דובר Kik, מספר המשתמשים באפליקציה שלה עומד על 300 מיליון.

דני פישל, מייסד במשותף ומנכ"ל ראונדס, אמר כי "Kik היא השותף המושלם להרחיב את ההגעה שלנו לקהל רחב. נדיר ששתי חברות חולקות תרבות וחזון משותפים לקשר אנשים דרך חוויה כייפית ובעלת משמעות, ואנחנו מעוניינים לבנות את הפלטפורמה הגדולה הבאה ביחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים