הרבעון של אמזון: עליות בולטות בהכנסות וברווח הנקי

הכנסות החברה עלו ברבעון הראשון של השנה ב-23% ל-36 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-41% ל-724 מיליון

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

אמזון (Amazon) סיימה את הרבעון הראשון של 2017 עם עליות חדות הן בהכנסות והן ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע.

הנתונים מראים כי ההוצאות הכלליות של אמזון רשמו זינוק של 6.65 מיליארד דולר, או 23.71%, ל-34.71 מיליארד – סכום גבוה יותר מהעלייה בהכנסות, שהסתכמה ב-6.59 מיליארד דולר, או 22.61%, ל-35.71 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-15.32% ל-23.73 מיליארד דולר ומכירות השירותים – ב-40.17% ל-11.98 מיליארד.

הרווח הנקי זינק ב-41.13% ל-724 מיליון דולר והרווח למנייה – ב-38.32% ל-1.48 דולר. זאת, בין השאר עקב צניחה של 57.83% בהוצאות המימון ל-229 מיליון דולר.

עוד מראים המספרים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-18.94% ל-22.44 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-29.34% ל-13.27 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 35.22%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-32.84% ל-12.27 מיליארד דולר ואילו הרווח פחת ב-6.16% ל-1.01 מיליארד.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, בחר להתייחס בדבריו לפעילות החברה בהודו, שלדבריו מתקדמת מהר, "תוך שהיא 'מספקת את הסחורה' גם לרוכשים וגם למוכרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים