נט-אפ רוכשת את פלקסיסטור הישראלית

את פלקסיסטור הקימו שרון אזולאי ועמית גולנדר ב-2013, היא יושבת בהרצליה ומונה כ-10 עובדים ● הנרכשת פיתחה תוכנה המשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית - כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש

נט-אפ ופלקסיסטור

נט-אפ (NetApp) רוכשת את פלקסיסטור (Plexistor) הישראלית. ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל ענקית האחסון חשף את דבר הרכישה בשיחה אותה ערך עם משקיעים ביום ד' האחרון. דבר העסקה פורסם בראשונה באתר גיקטיים.

נט-אפ לא הודיעה על הרכישה בהודעה לעיתונות אותה הוציאה לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות, ואף לא דיווחה ל-SEC, הרשות לניירות ערך האמריקנית על העסקה – מה שאומר שהיא אינה מהותית לענקית האחסון. העסקה, שפרטיה הכספיים לא פורסמו, מוערכת בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

את פלקסיסטור הקימו שרון אזולאי ועמית גולנדר ב-2013, היא יושבת בהרצליה ומונה כ-10 עובדים. הנרכשת גייסה עד היום כ-4.5 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה תוכנה המשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית – כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש (Flash).

המוצר שלה הוא זיכרון מוגדר תוכנה, SDM (ר"ת software-defined memory), שעוצב כך שיספק יכולות קיבולת הקרובות לאלה שיש בזיכרון. בדרך זו, לקוחות ארגוניים יכולים לטפל בהיקפי אחסון גדולים ובניתוח Big Data – במהירות.

אנליסטים ציינו כי המוצר של פלקסיסטור מתאים לאסטרטגיה של נט-אפ, המנסה להוביל את עולם האחסון מבוסס פלאש וכן להיות שחקן מפתח בעולמות הצומחים בתוך תחום האחסון – המתאפיין בחלקו במערכות בנות שנים רבות.

בחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי ודטה סנטר פנימי

קוריאן אמר בשיחת המשקיעים כי "נכנסנו להסכם במסגרתו נרכוש את פלקסיסטור – חברה  שיש לה טכנולוגיה ומומחיות בתחום הזיכרון בעל זמני שיהוי אולטרה-נמוכים. קניין רוחני מובחן זה, יעזור לנו להאיץ את ההובלה שלנו בתחום".

לא ברור בשלב זה האם נט-אפ תמכור את המוצר של הנרכשת באופן עצמאי, או תשלב את הטכנולוגיה שלו בהיצע אחסון הפלאש שלה.

זו אינה הרכישה הראשונה של ענקית האחסון בישראל. בנוסף לפעילות השיווק והמכירות של נט-אפ בארץ, היא מחזיקה פעילות מו"פ בתל אביב. פעילות הפיתוח מתבססת על הרכישה של הסטארט־אפ הישראלי אונארו (Onaro) שנעשתה בשנת 2008.

את מרכז החדשנות ומו"פ של נט-אפ ישראל מנהלים רועי אלון ואסף לוי,יוצאי אונארו. המרכז מונה 35 עובדים ומתפקד כ"יחידת סטארט-אפ" בנט-אפ, האמונה על פיתוח קווי מוצרים חדשים. "פיתחנו קו מוצרים המאפשר את ניהול האחסון ומיכון של תהליכים מורכבים", אמר אלון.

לוי הוסיף כי "לקוחות ארגוניים ממגוון תעשיות משתמשים בפתרונות שפותחו בישראל. הייחוד שלנו, הוא שאנו מאפשרים בחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי ודטה סנטר פנימי".

לדבריו, "אנו משתמשים בטכנולוגיות המתבססות על שפות פיתוח חדשות, חלקן פועלות בסביבת אג'ייל, המאפשרות לפתח במהירות מוצרים לעבודה בעננים השונים". לוי ציין כי "הרכישה הביאה להגדלה משמעותית בכוח האדם של המו"פ בחברה בארץ ולכוח אדם איכותי".

ב-2005 נט-אפ רכשה את הסטארט-אפ הישראלי טופיו (Topio), אך החברה סגרה כשנתיים לאחר מכן את הפעילות שהתבססה על רכישה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים