"הבשורה: חיבור בין הלקוח הלא-מזוהה ללקוח המזוהה"
"העידן של היום מאפשר לארגון לנהל את הקשר עם הלקוח - החל מהשקל הראשון שהושקע בגיוס ה-ליד ועד השקל האחרון שהגיע מהלקוח, תוך הבנה מלאה של הדרך והלקוחות", כך אמר ירון כהן, מנהל תחום דיגיטל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס
"החיבור בין הלקוח הלא-מזוהה ללקוח המזוהה – הוא הבשורה האמיתית של פלטפורמות מיכון השיווק (Marketing Automation)", כך אמר ירון כהן, מנהל תחום דיגיטל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.
כהן דיבר בכנס "Watson TLV Summit", אותו ערכה יבמ (IBM) ישראל, שהתקיים ביום ה' האחרון במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
לדברי כהן, "פלטפורמת Marketing Automation מאפשרת לארגון להגשים את החזון שארגונים מדברים עליו בשני העשורים האחרונים: לנהל את הלקוח במעגל של 360 מעלות. העידן של היום מאפשר לארגון לנהל את הקשר עם הלקוח – החל מהשקל הראשון שהושקע בגיוס ה-ליד, ועד השקל האחרון שהגיע מהלקוח, תוך הבנה מלאה של הדרך והלקוחות".
כהן הדגיש כי "על מנת ליישם את הפעילות של עולם מיכון השיווק בצורה האפקטיבית ביותר, על הארגון ליישם ארבעה תהליכים תומכים מעבר ליישום הטכנולוגי: לקוח אחד=ארגון אחד, פלטפורמות דיגיטליות, שיווק בזמן אמת ושיווק רב-ערוצי".
בהתייחסו ל-"לקוח אחד=ארגון אחד", אמר כהן כי הארגון נדרש להעמיד מבנה ארגוני תומך, המאחד בין יחידות המדיה המסורתית ובין יחידות האנליזה הארגונית.
"הולך ומסתיים העידן שבו בכל ארגון מנוהלים שני מערכי קמפיינים ושני מערכי מדידה – ללא קשר רציף ביניהם" אמר כהן. הוא ציין כי כיום כבר קמים ארגונים חדשים, עם מערכים של "חדרי מבצעים" מלאים, ואילו הארגונים הוותיקים יידרשו ליישר קו, לאור אילוצים ארגוניים אשר הולכים ומתגברים.
פלטפורמות דיגיטליות
"הארגון נדרש כיום לתכנן הקמה של פלטפורמות דיגיטליות מתקדמות, המאפשרות ללקוחות לא מזוהים להגיע אליהן", אמר כהן,
"תכנון נכון של הפעילות בתוך האתר, מאפשר יצירת 'מלכודות דבש' – במטרה לחבר את הפעילות המזוהה, עם המידע הלא-מזוהה. התהליך הפנימי בפלטפורמה יתמקד באיסוף מידע ויצירת מלכודות דבש לאיתור הזהות של הלקוח הלא-מזוהה".
לגבי שיווק בזמן אמת, אמר כהן כי "בניגוד למחשבה המקובלת, האתגר הגדול בשיווק בזמן אמת אינו קשור ליכולת ליצור קשר עם הלקוח בזמן הנכון ועם המסר הנכון. האתגר קשור ליכולת לנהל את התהליך השיווקי כולו, תוך אפשרות להגיב לתוצאות העסקיות של הקמפיין בזמן אמת".
מידע עצום הקיים בעולמות הדיגיטליים
"היכולת להציג מידע המשלב בין הקמפיינים הדיגיטליים בערוצים השונים לבין התוצאות העסקיות, מספקת למנהל העסקי את האפשרות להביא לשיפור מתמיד בתוצאות, באמצעות ויסות תקציבים בזמן אמת".
כהן הוסיף כי השליטה בתהליך ויכולות השינוי מאפשרות למנהלי השיווק להתנסות בעולמות חדשים, תוך לקיחת סיכון מינימלי. "במקרה הגרוע ביותר השינוי יתבצע באופן מיידי ללא נזק משמעותי", אמר.
כהן הציג בכנס פלטפורמה לפעילות שיווקית רב-ערוצית, המבוססת על מערכת IBM Marketing Cloud. הפלטפורמה, אמר, "כוללת תשתית מידע רב-ערוצי וממשקי חיבור לערוצים הדיגיטליים המובילים, תוך יכולת לחבר ערוצים במינימום זמן והשקעה".
לדבריו, "הפלטפורמה מאפשרת עיבוד של Big Data ואנליזה מתקדמת, המאפשרים ניתוחים אשר משלבים מידע ארגוני – עם המידע העצום הקיים בעולמות הדיגיטליים".
כהן סיים באומרו כי "הפלטפורמה מאפשרת ליישם מתודולוגיות לאיסוף, ניהול, ניתוח ויישום פעילויות רלוונטיות, כאשר צוות המומחים של NessPRO דיגיטל תומך ביישום אפקטיבי. כמו כן, הפלטפורמה כוללת כלי מדידה רב-ערוציים, המבוססים על ניסיון שהצטבר אצלנו בקרב עשרות לקוחות".
אני מסתייג מהביטוי "לנהל את הלקוח במעגל של 360 מעלות", אם כי אני חושד שזו הכוונה האמתית. מה שצריך לעשות הוא לנהל את הקשר עם הלקוח, ולא רק אתו- גם עם מי שפונה, אינו מהווה לקוח כיום, אבל יכול להפוך ללקוח בעתיד.