בעקבות הפרשיות האחרונות: טראוויס קלאניק, מנכ"ל אובר – מתפטר

קלאניק, מייסד משותף של אובר, הודיע על התפטרותו בלחץ משקיעים ● ההתפתחות הזו בעלילה אינה מפתיעה, במיוחד לאחר התקופה הכאוטית שעוברת על החברה ועל המנכ"ל

טראוויס קלאניק, מייסד ולשעבר מנכ"ל אובר. צילום: Joe Seer/BigStock

טראוויס קלאניק, המייסד המשותף של אובר (Uber), התפטר אתמול (ג') מתפקידו כמנכ"ל החברה, לאחר כמה חודשים סוערים במיוחד של שערוריות שעברו עליה – ועליו באופן אישי.

במהלך זה נכנע קלאניק ללחץ מטעמם של חמישה מהמשקיעים הגדולים ביותר של אובר – כך על פי הניו-יורק טיימס (New York Times), שדיווח ראשון על עזיבתו של קלאניק.

"אני אוהב את אובר יותר מכל דבר אחר בעולם וברגע הקשה הזה בחיי האישיים קיבלתי את בקשת המשקיעים לזוז הצידה, כדי שהיא תוכל לחזור לבנות את עצמה ולא תהיה מוסחת על ידי מאבק אחר", מסר המנכ"ל המתפטר, או שמא המתפוטר, בהצהרה לתקשורת.

ההתפטרות באה רק שבוע לאחר שנמסר שקלאניק יצא לחופשה ללא הגבלת זמן – החלטה שהייתה אף היא חלק מהמאמץ להביא לשינוי מהותי בתרבות הארגונית של אובר, שעליה נמתחו ביקורות קשות באחרונה.

ההתפטרות – בעקבות האשמות על הטרדות מיניות בחברה

אף על פי שבשמה של אובר נכרכו כבר לא מעט שערוריות, ושהיא אופיינה כחברה שמפרה כללים ותקנות, המשבר הגדול שלה החל בפברואר השנה, כשהמהנדסת סוזן פאולר, עובדת לשעבר, פרסמה בבלוג שלה פוסט עתיר האשמות על אפליה והטרדות מיניות בחברה. הפרסום עורר גל של תרעומת ציבורית והביא לעוד חשיפות והתנהגויות שמעידות, ככל הנראה, על תרבות ארגונית קלוקלת במיוחד.

לצורך שיקום תדמיתה שכרה אובר את אריק הולדר, לשעבר התובע הכללי של ארצות הברית, על מנת לחקור את תרבות העבודה של החברה, ותוצאות עבודתו פורסמו ביום ג' שעבר. במסגרת רשימה גורפת של המלצות לרפורמה, קרא הדו"ח גם לסקור ולהפחית את תפקידו של קלאניק בחברה.

מכתב מהמשקיעים תבע את ההתפטרות

לפי התכנון, הייתה אמורה ועדת מנהלים מיוחדת לנהל את אובר במהלך היעדרו של קלאניק, אלא שעל פי העיתון, ההצהרה על יציאתו של המנכ"ל המהולל לחופשה לא סיפקה את קבוצת המשקיעים – שהם בעליהם של יותר מרבע ממניות אובר ומהווים כ-40% מבעלי זכות ההצבעה בחברה. המשקיעים – בהם בנצ'מארק (Benchmark) ומנלו ונצ'רס (Menlo Ventures) – דרשו את התפטרותו המיידית של קלאניק, במכתב שנמסר לו מוקדם יותר אתמול.

גם לאחר עזיבתו של המנכ"ל, ואולי אף בעקבותיה, צפויה אובר להמשיך להתמודד עם אתגרים בחזיתות מרובות. בין השאר נאבקת החברה בתביעה שהגישה נגדה החברה האם של גוגל (Google), אלפבית (Alphabet), שעוסקת בקניין רוחני בתחום המכוניות ללא נהג. תביעה זו עלולה להוות עד כדי איום קיומי על עתידה. אובר נמצאת גם תחת חקירה פדרלית על השימוש שלה בתוכנה שנועדה להטעות את רשויות אכיפת החוק בערים שבהן נאסר השימוש בשירותיה.

באשר לקלאניק עצמו – הוא ייאלץ להתמודד עם המשברים הגדולים שפוקדים כעת את חייו, שכוללים גם את הטרגדיה האישית של מות אימו ופציעתו של אביו בתאונת שיט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים