הוט פיטרה טכנאי שניסה להקים ועד עובדים

יוני מנדל, שיצר לפני כתשעה חודשים קשר עם הסתדרות העובדים הלאומית במטרה לאגד את עובדי הוט, קיבל אתמול (ג') הודעת פיטורים ● חנן שלאין, דובר הסתדרות העובדים הלאומית: "מדובר בדפוס פעולה של הוט, המנסה להכשיל התארגנויות עובדים" ● מהוט נמסר בתגובה, כי הליך פיטוריו של מנדל החל עוד לפני תחילת ההתארגנות, בעקבות תפקודו הלקוי

הוט (HOT) פיטרה אתמול (ג') את יוני מנדל, טכנאי בחברה שיצר לפני כתשעה חודשים קשר עם הסתדרות העובדים הלאומית, במטרה לאגד את עובדי החברה ולשפר את תנאי העסקתם.

בהסתדרות העובדים הלאומית הגיבו בזעם לפיטוריו של מנדל. לטענת חנן שלאין, דובר הארגון, "מדובר בדפוס פעולה ברור של הנהלת הוט, שמנסה להכשיל התארגנויות עובדים. לפני כתשעה חודשים פנתה אלינו קבוצה מצומצמת של עובדי הוט, ולאחר שנפגשה עם סמנכ"ל האיגוד המקצועי, בטי מצר-לוי, הוסכם שיש לעובדים סיבות טובות להתארגנות. מלכתחילה, הם חששו לעשות את הצעד בגלל ניסיון קודם להקמת ועד עובדים באחת החברות הבנות של הוט – ניסיון שדוכא וכל הפעילים בו פוטרו".

לגבי ההתארגנות הנוכחית אמר שלאין, כי "על מנת שהסתדרות העובדים הלאומית תוכר כארגון היציג של ועד העובדים המתגבש, אמורים נציגיו להשיג חתימות של לפחות שליש מעובדי החברה. אחרי שהגענו להבנות עם העובדים שיזמו את שיתוף הפעולה איתנו, יצאנו לפעילות גלויה, ומרגע זה החלו ההתנכלויות של הוט".

לדברי שלאין, בתחילה סירבה החברה להכניס את נציגי הסתדרות העובדים הלאומית למתקניה, ולאחר שחויבה בכך על ידי בית הדין לעבודה, היא קבעה להם שעות שבהן המתקנים ריקים מעובדים. "רק לאחר התערבות נוספת של בית המשפט אפשרו בהוט לנציגינו להיכנס – אך לא אפשרו להם להיפגש עם עובדים שלא בנוכחות אנשי הנהלה. בנוסף, הוט הודיעה לעובדים במסרונים ובטלפונים שלא כדאי להם להצטרף להתארגנות, ושמי שיצטרף יסתכן בפיטורים".

שלאין סיפר, כי לאור התנהלותה זו של הוט, כינס יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ישיבה דחופה אליה זומנה הנהלת החברה. בישיבה הובהר לאנשי הוט שהחוק אוסר על פגיעה בהתארגנות עובדים, ואף נאמר להם במפורש שאסור להם לפגוע ביוני מנדל, שישמש כיו"ר ועד הפעולה, או בכל עובד אחר שקשור להתארגנות. "למרות זאת, כאמור, קיבל אתמול מנדל מכתב פיטורים. פנינו למשרד התמ"ת, והוא הודיע לנו, כי תיפתח חקירה לבחינת נסיבות הפיטורים של מנדל".

מהוט נמסר בתגובה: "הליך הפיטורים של מר מנדל החל עוד לפני שנודע לנו על ניסיון ההתאגדות בחברה, והדברים מגובים במסמכים. אין לנו ספק, כי מר מנדל יודע זאת בעצמו. הרקע להחלטת הפיטורים מעוגן בשורה ארוכה של אירועים אשר התרחשו במהלך חודשים ארוכים, ואשר במרכזם תפקודו הלקוי של מר מנדל; סירובו להפנים את הערות מנהליו; וזלזולו בהנחיות ובנהלי העבודה. הוט מכבדת את החוק ואת העובדים, ואינה פוגעת במי מהם המבקש להצטרף לארגון עובדים זה או אחר. כל טענה כאילו החברה מתנכלת לאלה הפועלים להתארגנות העובדים, הינה טענה חסרת שחר".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז עידו

    אחרי14 שנה בהוט אין שנויים במשכורת ואין שום תנאים וכול יום גוזרים גזרות חדשות

  2. מאיר

    כלומר לפי התיאוריה שלך בתעשיה האווירית, ברפא"ל, באגד, במשרד האוצר, ברשות השידור שלא לדבר על חברת חשמל - כולם עוברים על החוק? בכל המקומות הללו יש ועדי עובדים.

  3. יוחאי

    סליחה !!! כל חברה צריכה סדר ופה לא היה סדר אנשים לא יודעים תתנאים של העובדים תשכר הפוגע. תכנאים נותנים תנשמה בשביל שכר מעוט שמורידים איפלו שלא הם אשמים . שהאשמה עוברת לציוד או לבעיה מחשבוית . אבל הוט מורידה מהשכר של התכנאי! האים זה מצדיק. תגידו אתם.

  4. יוחאי

    בושה וחרפה מה יהיה עם הוט בסוף הם יפלו חזק וחבל....

  5. אינדקס אתרים

    ברעיון הוט צודקים. עובדים הם לא בעלי הבית.החברה האלה צריכים להכיר את מקומם.

אירועים קרובים