חברות התקשורת יחויבו לפרט בחשבון הטלפון פרמטרים נוספים בנוגע לדפוסי הצריכה של הלקוח
התקנות החדשות של משרד התקשורת, המהוות את השלב הסופי של רפורמת "גילוי נאות", יכנסו לתוקף ב-1 בינואר ● הפירוט החדש יכלול, בין השאר, תשלומים קבועים; תשלומים משתנים; חיובים חד-פעמיים; זיכויים והחזרים; חיובים קבועים; גלישה סלולרית; ועוד ● שר התקשורת, משה כחלון: "הציבור יקבל חשבון פשוט וברור יותר, שיסייע לו לבחור את המסלול והחברה המתאימים ביותר לדפוסי הצריכה שלו"
השלב השני והסופי ברפורמת "גילוי נאות" של משרד התקשורת יכנס לתוקף מחר (ה'). על פי התקנות החדשות שקבע המשרד, תחויבנה חברות התקשורת לציין פרטים נוספים בחשבונות הטלפון ללקוחות פרטיים, מעבר למידע אשר צוין בחשבון עד היום. הפירוט החדש נועד לעדכן את הצרכנים בדבר דפוסי הצריכה שלהם, ולסייע להם לבחור את המסלול המתאים ביותר לדפוסים אלה.
חשבון הטלפון החדש יכלול, בין השאר, את הנתונים הבאים: פירוט בדבר תשלומים קבועים; תשלומים משתנים; חיובים חד-פעמיים; זיכויים והחזרים; חיובים קבועים, החלים על המנוי מבלי להיות תלויים בהיקף השימוש; חיובים משתנים, החלים על המנוי ותלויים בהיקף השימוש; חיובים חד-פעמיים, כגון חיוב ב"דמי יציאה" או בהפרשי ריבית והצמדה בגין חוב כספי; ועוד.
יצוין, כי כל מנוי עסקי רשאי לבקש מחברת התקשורת שלו להגיש לו את חשבון הטלפון במתכונת של מנוי פרטי; במידה וביקש זאת, תחל החברה למסור לו את החשבון במתכונת זו לא יאוחר מחלוף שתי תקופות חשבון ממועד הבקשה.
שר התקשורת, משה כחלון, אמר, כי "השלמנו מהלך חשוב שנועד להגביר את רמת השקיפות של חברות התקשורת בארץ כלפי ציבור הצרכנים. מעתה, הציבור יקבל חשבון פשוט וברור יותר, שיסייע לו לבחור את המסלול והחברה המתאימים ביותר לדפוסי השימוש שלו".
תגובות
(0)