האם אורקל תשבור את שיא המהירות של מכונית – 1,000 מייל לשעה?
ענקית ה-IT היא שותפת הענן בפרויקט Bloodhound לשבירת שיא המהירות היבשתית ● הנתונים ישודרו לתלמידי מדעים וטכנולוגיה ברחבי העולם ● נתוני חיישנים בזמן אמת יסייעו למפתחי הפרויקט למטב את ביצועי המכונית העל-קולית
אורקל (Oracle) חברה לפרויקט Bloodhound ("כלב צייד"). הפרויקט נועד לשבור את שיא המהירות היבשתית ולהעניק השראה לדורות הבאים של מדעני ומהנדסי העתיד.
שיא המהירות הנוכחי הושג על ידי אנדי גרין, בנבאדה בשנת 1997, והוא עמד על 763 מייל לשעה. אורקל תספק טכנולוגיה אשר תסייע ל-Bloodhound לאסוף ולנתח נתונים מיותר מ-500 חיישנים המותקנים על המכונית העל-קולית SSC (ר"ת Super Sonic Car) ולשדר אותם לכיתות לימוד ברחבי העולם.
מידע זה יעניק לסטודנטים נקודת מבט חדשה על האופן בו הטכנולוגיה תטיס את כלי הרכב היבשתי המהיר ביותר – לעבר שיא של 1,000 מייל בשעה (יותר מ-1,600 קמ"ש).
המאמץ ההנדסי יעזור למורים לעודד תלמידים ללמוד את מקצועות המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM).
הפרויקט הפך כבר למשאב STEM מוביל, עם יותר מ-100 אלף תלמידים העוסקים בפעילויות הקשורות אליו בבתי ספר באנגליה מדי שנה. מיליונים נוספים ברחבי העולם עוקבים אחר הפרויקט, ומספר זה צפוי לגדול משמעותית, כאשר המכונית תחל את מבחני המסלול השנה.
בין שאר השותפות למיזם נמנות Castrol, רולס רויס (Rolls-Royce) ורולקס (Rolex). ריצ'רד נובל, מנהל פרויקט Bloodhound, אמר כי "מרוצי התעופה והחלל של שנות ה-60' עודדו גל של אנשים צעירים לשאוף לקריירה בתחומי המדעים וההנדסה. אנו מקווים כי ל-Bloodhound תהיה השפעה זהה, בתקופה בה קיים מחסור חמור בבעלי כישורים טכניים".
"אנו רוצים שסטודנטים יחושו שהם נמצאים ממש שם איתנו, במירוץ שלנו לכיוון ה-1,000 מייל בשעה. שיתוף הפעולה עם אורקל יאפשר לנו לקיים את ההבטחה הזו".
בהיבט הטכנולוגי, אורקל תספק למיזם את פלטפורמת הענן שלה, בתצורת תשתית כשירות – Oracle bare metal IaaS.
עוד ייעשה שימוש בבסיסי הנתונים של אורקל, ובטכנולוגיית קוד פתוח, כולל שירות Java Cloud ואינטרנט של דברים. בין השאר, אנשי ענקית ה-IT יעשו שימוש בטכנולוגיות לימוד מכונה.
הניסיון השאפתני ביותר
על פי ענקית ה-IT, הטכנולוגיה שלה לא רק מסייעת לפרויקט להניע את התכנית החינוכית שלה – היא תסייע גם למהנדסים של התכנית למטב את ה-Bloodhound SSC לצורך הניסיון לשבור את השיא.
המבט, בזמן אמת, על ביצועיהם של רכיבים וטכנולוגיות שונים ברכב, יאפשר לצוות של Bloodhound לזהות ולטפל במהירות בבעיות טכניות שונות אשר ייווצרו במהלך המירוץ לעבר ה-1,000 מייל בשעה. החשיפה הגדולה הראשונה של טכנולוגיה זו תתקיים באוקטובר, המועד בו מתוכנן מבחן ה-200 מייל לשעה הראשון של ה-Bloodhound SSC בניוקוויי, קורנוול.
ג'ון אייבל, מנהל פרויקט Bloodhound באורקל, אמר כי "המהות של הפרויקט היא לנוע מהר – ביותר מדרך אחת. המהנדסים בצוות יזדקקו לנתונים מהירים ולתובנות מהירות אף יותר, על מנת לכוון במדויק אב-טיפוס של רכב ייחודי, המותח את גבולות המחשוב וטכנולוגיית החומרים".
"הפתרונות שלנו יספקו את הבסיס לתובנות אלה במהלך השנתיים הבאות. אנו מצפים כי הפרויקט יקבע רף חדש לחוכמה, לכושר ההמצאה, ולמהירות האנושיים, תוך קידום לימוד מקצועות המדעים והטכנולוגיה ברחבי העולם".
הפרויקט נולד בבריטניה, בשנת 2008, על ידי נובל וגרין ובחלוף השנים הפך למיזם גלובלי. לבריטניה יש היסטוריה ארוכה של ניסיונות והצלחות בשבירת מהירות נסיעה. זהו הניסיון השאפתני ביותר.
תגובות
(0)