"כל הטכנולוגיות המשבשות תגענה גם לעולם האופנה"

"על מנת להתמודד עם מצב חדש זה, חברות הפועלות בעולם האופנה תיעזרנה בפתרונות ענן, אינטרנט של הדברים וחיישנים - וכמובן בכל הקשור לניתוח נתונים, איסוף שלהם והבאת ערך באמצעותם, על ידי הפקת תובנות", כך אמרה עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסייל, HPE ישראל

עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסייל, HPE ישראל. צילום: יניב פאר

"כל הטכנולוגיות המשבשות תשבשנה לבסוף גם את עולם האופנה, כפי שהדבר כבר קורה כיום בעולמות הפיננסים והביטוח", כך אמרה עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסייל, HPE ישראל.

מור-בירן דיברה ברב שיח בנושא. רב השיח נערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס FASHTECH STAGE. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה, והוא ייערך ביום ג' ה-5 בספטמבר, במגדל עזריאלי שרונה, בתל אביב. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מור-בירן, "על מנת להתמודד עם מצב חדש זה, חברות הפועלות בעולם האופנה תיעזרנה בפתרונות ענן, אינטרנט של הדברים וחיישנים – וכמובן בכל הקשור לניתוח נתונים, איסוף שלהם והבאת ערך באמצעותם, על ידי הפקת תובנות. אנו חוברים לארגונים בתעשיות השונות, כולל אופנה, ומספקים להם חדשנות בתחומים שונים, מביגוד לביש, חיישנים, אבטחת מידע, תקשורת וניתוח מידע בנושא אופנה".

לדבריה, "הטכנולוגיות השונות ישפיעו על עולם האופנה, כמו על שאר התעשיות. כולם מדברים על משבשים, על IoT ו-IIoT, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית. אלו ואחרות יבוטאו בעולם האופנה, למשל, באופן בו נמדוד בגדים. מקום אחר שיגיע לאופנה הוא טכנולוגיות הקצה, חיישנים מבוססי מיקום, ועוד. מחשוב הענן לסוגיו יעזור לצורך שיפור חוויית המשתמש ולעיבוד מידע. בינה מלאכותית תסייע לעיבוד כמויות מידע. בוטים יסייעו לשיפור השירות. כל הטכנולוגיות הללו הן מטלטלות עבור כל התעשיות – והאופנה בתוכן".

"אופנה וטק הן מאד בשלות, אולם מדובר בתחומים שונים", אמרה מור-בירן, "אופנה לא נולדה עם טכנולוגיה, ולכן קשה לאחד את השתיים. למכור שירות דיגיטלי קל מאשר למכור חולצה".

HPE, אמרה מור-בירן, "נכנסת לתחום האופנה בשני מקומות. האחד, דרך תרומת HPE ITD, במסגרתה אנו מאמצים חברות סטארט-אפ, ומספקים להן תוכנה, חומרה, ציוד ומומחים, מתוך ראייה שבעתיד הן יהיו לקוחות. התחום השני הוא שיתוף מידע בתחומי חדשנות".

"כל הטכנולוגיות שציינתי", סיכמה מור-בירן, "יביאו ערך רק אם ייעשה שימוש בנתונים. בסוף הכל מתנקז לאיסוף הנתונים – וארגונים נדרשים להפיק מהם תובנות, לטובת שיפור חוויית הלקוח".

לירון סלונימסקי-שמי, מנכ''לית Awear Solutions. צילום: יניב פאר

לירון סלונימסקי-שמי, מנכ"לית Awear Solutions. צילום: יניב פאר

לירון סלונימסקי-שמי, מנכ"לית Awear Solutions, אמרה כי "אנו עושים פלטפורמת 'הנוסע המתמיד' לעולם האופנה. אתה מתחיל לצבור נקודות על הבגד, בכל פעם שאתה לובש אותו. חברת האופנה מייצרות בגדים, עם או בלי לוגו, ומי שלובש אותם צובר נקודות, כמו בעולם הטיסה, כי בתוך פריט הלבוש יש שבב אלקטרוני".

בדרך זו, אמרה, "המתלבש מצטרף לקהילה של מובילי דיעה, ואילו חברות האופנה מקבלות דיווח מה קרה לפריט. בהיבט שמירת הפרטיות, ניתן לסגור את השבב, ובכל מקרה – אין קישור בין הלובשת את הפריט לבין פרטיה האישיים".

על פי סלונימסקי-שמי, "בארצות הברית אנו לקראת השקה עם חברת אופנה שתייצר אופנה חכמה, והשבב שלנו יהיה חלק מעולם האינטרנט של הדברים".

לדבריה, "חברות הסטארט-אפ בתחום האופנה חשות כנלחמות בטחנות רוח. קשה להן לחדור לאותם ארגונים – יצרניות אופנה ורשתות קמעונאיות, ולהכניס להם טכנולוגיות חדשניות. אופנה זה הכי 'אולד פשיין' בעולם, בזמן שהעולם כולו חווה מהפך. חברות האופנה נתקעו בקיר: הן חשבו שהבינו שהקלף המנצח הוא המחיר, אבל אז התגלה שאין נאמנות למותגים ודרוש שיפור של חוויית לקוח".

היא סיימה בציינה כי "הראפר Will.I.Am, אשר משקיע בסטארט-אפים, אמר כי כדאי לפתח טכנולוגיות לחברות אופנה. המלצתי לאותן חברות היא להמשיך ולפעול בתחום הנוח והמוכר להן – ובמקביל, להיעזר בטכנולוגיות חדשניות המגיעות מחברות הסטארט-אפ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים