פוטין: המדינה שתוביל בבינה המלאכותית – תשלוט בעולם

הנשיא הרוסי אמר כי הוא חושש ממונופול והבטיח לחלוק את הידע של רוסיה בנושא "כפי שאנחנו חולקים את הידע שלנו בטכנולוגיות גרעין" ● לדבריו, הרחפנים יהיו הכלים של המלחמות הבאות

בעד מטבעות וירטואליים - עם הסתייגויות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: BigStock

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מבין את חשיבות הבינה המלאכותית: בשיחה עם תלמידים שערך ביום ו' האחרון הוא טען כי המדינה שתוביל בתחום מתפתח זה – תשלוט בעולם כולו.

לדבריו, "הבינה המלאכותית היא העתיד – לא רק עבור רוסיה, אלא עבור האנושות כולה. היא מביאה עמה הזדמנויות מרובות, אבל גם איומים שקשה לחזות אותם. מי שיוביל בתחום הזה יהפוך לשליט העולם".

פוטין ציין כי הוא לא מעוניין שיהיה מונופול בתחום למדינה כלשהי. "אם אנחנו ניעשה למובילים בתחום", אמר, "נחלוק את הידע שלנו בתחום עם שאר העולם, כפי שאנחנו חולקים כיום את הידע שלנו בטכנולוגיות גרעין".

אילון מאסק .Vs מארק צוקרברג

הבינה המלאכותית מעסיקה את העולם הטכנולוגי, אולם נדיר לראות מנהיגים שמתבטאים בנושא. בימים אלה מתנהל "מרוץ חימוש" בתחום זה, כאשר על פי ההערכות, ארצות הברית וסין הן המובילות בו. סין אף הצהירה על כוונתה להפוך עד 2030 למובילה העולמית בתחום ואנליסטים רבים מזהירים כי קיימת סכנה שארצות הברית תשתרך, בסופו של דבר, מאחור במרוץ.

המומחים מציינים כי התחום יסייע לא רק לצמיחה הכלכלית של המדינות שיבלטו במרוץ, אלא גם בתחום המלחמה בסייבר, ובכלל זה בעולם הרחפנים. פוטין אמר דברים דומים ומנה אותם ככלים של המלחמות הבאות. "כשרחפנים של צד אחד ייהרסו על ידי רחפנים של הצד השני, לא תהיה לו ברירה אלא להישרד", ציין.

בתעשייה הטכנולוגית נשמעות דעות שונות בנושא: בעוד שיש חברות היי-טק וסטארט-אפים רבים שעוסקים בבינה מלאכותית, לא חסרים מומחים שמזהירים מפני הסכנות שהיא טומנת בחובה. אילון מאסק אף יצא באחרונה בהצהרה שלפיה הבינה המלאכותית היא "הסכנה הגדולה ביותר לאנושות". היזם המיליארדר הזהיר כי הרובוטים עלולים להשתלט על חיינו וקרא לרשויות להטיל רגולציה על התחום. מאסק אף חתם, יחד עם 116 מנהיגים טכנולוגיים נוספים, על עצומה ברוח זו שנשלחה לאו"ם.

בעקבות דבריו של מאסק יצא מארק צוקרברג להגנתו של התחום ואמר כי "יש לי דעות מוצקות בנושא. אני אופטימי. הבינה המלאכותית מאפשרת לבנות דברים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. במיוחד עם הבינה המלאכותית, אני מאוד אופטימי".

"בחמש או 10 השנים הקרובות", הוסיף, "הבינה המלאכותית עומדת לשפר כל כך הרבה דברים במציאות חיינו. אחת מסיבות המוות הבולטות של אנשים היא תאונות דרכים ואם אפשר יהיה למנוע זאת באמצעות בינה מלאכותית, זה ישפר את הדברים בצורה דרמטית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים