"ארגונים שלא יהפכו להיות מוטי נתונים – לא ישרדו"

"המענה לעידן הדיגיטלי הוא ניצול מרבי של נתונים", אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ולתפעול בנט-אפ ● לדבריו, "הדרך לשם עוברת בתשתיות IT משולבות באופן עמוק, HCI, שפועלות בדטה סנטר הפנימי ומחוצה לו"

ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ולתפעול בנט-אפ העולמית. צילום: ניב קנטור

"מי שמשתמש ב-Waze מקבל שירות לכאורה בחינם, אלא שבתמורה, הוא נותן לאפליקציה הפופולרית נתונים. הנתונים, אמרו זאת כבר לפניי, הם הנפט של העידן החדש. מה שנדרש מארגונים לבצע הוא תהליך של הפקת ערך מהנתונים, בדומה לזיקוק של נפט. ארגונים שלא יעשו זאת ולא יהפכו להיות מוטי נתונים – יקרסו אט אט, עד שייעלמו", כך אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ולתפעול בנט-אפ (NetApp) העולמית.

רייך היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באולם רדינג 3 בנמל תל אביב, ובו הושקה בישראל מערכת ה-HCI החדשה של החברה.

"ארגונים נדרשים להפיק ערך מהנתונים", אמר רייך. "אם מדובר בארגון ביטחוני, הכוונה היא לנתונים שיעצימו את כוחות הצבא, אם בארגון במגזר הציבורי – נתונים שישפרו את השירות לקהל האזרחים, ואם בארגון עסקי – כאלה שישפרו את המכירות או את התפעול".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס.

הוא ציין כי "העולם משתנה במהירות, וכך גם המידע הארגוני. השינוי נעשה בכמה ממדים: כמות המידע, הגיוון שלו, המקור ממנו הוא מגיע והיותו מובנה ולא מובנה. כשהייתי ילד, השתמשנו במפה. כיום, מי שאינו בן 30 ולומד קרטוגרפיה, אין סיכוי שתהיה לו מפה ושיידע להשתמש בה. אובר (Uber) היא לא חברת מוניות כי אם חברת נתונים, Airbnb היא חברת המלונאות והאירוח הגדולה בעולם, ואין לה נדל"ן. העולם משתנה וכל ארגון מסורתי שלא יעשה שימוש מושכל במידע – ייעלם".

"גם אנחנו משתנים"

לדברי רייך, "גם נט-אפ, כחברה בת 25 שנים, משתנה. היינו בעולמות ניהול המידע והאחסון, ואנחנו נעים לאסטרטגיה מבוססת מידע וענן. השינוי הדיגיטלי כולל כמה יכולות: ליצור ערך מהמידע; לאפשר – להגיע ללקוחות חדשים וליצור הזדמנויות עסקיות; ולמטב – היבטים תפעוליים".

רייך אף סיפר על שינוי שעברה חברת ביטוח באייווה: "היא הפכה לחברה מוטת-מידע, כשהחלה למכור נתוני מזג אוויר לחקלאים, לקוחות פרטיים, חברות תעשייתיות וחברות ביטוח ולחוקרי התחממות גלובלית".

בהמשך הוא ציטט מחקר של IDC, שלפיו עד 2020, מחצית מ-2,000 החברות הגלובליות הגדולות בעולם יהיו כאלה שההיבטים העסקיים שלהן יתבססו על יכולת ליצור מוצרים, שירותים וניסיון – בשל הפקת ערך מוסף מהנתונים. רייך תיאר את השינוי שהדטה סנטר עבר בשני העשורים האחרונים: "בתחילת המילניום, החומרה הייתה גדולה, התוכנה קטנה והנתונים מזעריים. באה הווירטואליזציה, צמצמה את החומרה והגדילה את התוכנה והנתונים. כיום, המידע – בדטה סנטר ומחוצה לו – הוא העיקר, וגם הוא משתנה. אנחנו מאמינים שנדרשת אסטרטגיה להתמודדות עם הטבע המשתנה של המידע".

לדברי רייך, "חזון מארג הנתונים שלנו, ה-Data Fabric, עוסק בפיתוח ובשמירה של הנתונים בארגונים, מכל הסוגים ובכל מקום. התפיסה מתבססת על וירטואליזציה של האחסון, או על אחסון מוגדר תוכנה. היישום מתאפשר באמצעות שחרור פונקציות האחסון ממגבלות החומרה. העיקרון העומד מאחורי תפיסה זו הוא שכדי לנהל את המידע, המאוחסן בכל הפלטפורמות, נדרשת מערכת נוחה ומאובטחת, שמאפשרת להשתמש במידע היכן שצריך ועל פי דרישה. האסטרטגיה שלנו עוזרת לנהל ולשנע את המידע, תוך פישוט ואינטגרציה של שירותי מידע באופן החוצה את הדטה סנטר ואת הענן – על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל ממנו".

"בעתיד הקרוב", סיכם רייך, "עולם ה-IT יהיה מבוסס ענן היברידי, בנייה של הדור הבא של הדטה סנטר וחידוש מערכות האחסון. עם המערכת החדשה שלנו אנחנו מספקים יכולות לצרוך את ה-IT כשירות, תוך הבטחת ביצועים, גמישות, יכולת גידול ותשתיות ממוכנות. כל אלה יהוו רכיבי מפתח בדטה סנטר העתידי. מאחר שכיום, ועל אחת כמה וכמה בעתיד, ארגונים יידרשו לטפל במידע רב יותר, ממגוון מקורות, מידע שמצוי בצורה מבוזרת – ויש לזקק אותו ולייצר לו ערך עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים