"הפקת ערך מהנתונים – גלגל ההצלה של הארגונים"

היטאצ'י ונטרה חנכה משרדים חדשים בישראל ● "יש לנו הכל, ממעליות ועד תוכנה ובינה מלאכותית", אמר סטיב פרניס, בכיר בהיטאצ'י, "וכולם יכולים להתחבר יחד לפתרון אחד, של ספק אחד"

סטיב פרניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: ניב קנטור

"ביותר מדי ארגונים יש יותר מדי מידע. זה רע פעמיים – ראשית, כי נדרש לטפל במידע, לאבטח אותו ולאחסנו. פעם שניה, כי לעתים קרובות, הארגון כלל אינו מודע לקיומו של המידע. לנו יש היכולת לקחת את הנתונים, לעשות להם חיקור מעמיק, ועל בסיסו לספק תובנות מושכלות ויכולות חיזוי", כך אמר סטיב פרניס, סגן נשיא לפתרונות ומוצרים אסטרטגיים בהיטאצ'י ונטרה (Hitachi Vantara).

פרניס הגיע ארצה כדי להשתתף בחנוכת המשרדים החדשים של הסניף הישראלי של החברה, בהרצליה פיתוח. אירוע ההשקה נערך אמש (ג') במעמד בכירים משגרירות יפן בישראל וריצ'רד גד, סגן נשיא בכיר לאזור EMEA של החברה.

הוא ציין כי תאגיד היטאצ'י מהווה חברת אחזקות, ולה 975 יחידות עסקיות. היטאצ'י ונטרה, שקמה כיישות עסקית חדשה בשנה האחרונה, הסביר, מאחדת תחת קורת גג אחת את גופי הפיתוח והיצע הפתרונות של התאגיד בעולם הנתונים ומחזורה עומד על כארבעה מיליארד דולרים.

היטאצ'י ונטרה הוקמה ממיזוג שלוש יחידות עסקיות – האחסון (HDS), פנטחו (Pentaho), תוכנה לניראות הנתונים ולניתוחם, ו-Hitachi Insight Group, הפועלת לשיפור החברה האנושית על בסיס תוכנה וחדשנות, למשל בתחום ערים חכמות. כך, היחידה העסקית מספקת טכנולוגיות תפעוליות (OT) וטכנולוגיות מידע (IT). התאגיד, אמר, קיים יותר מ-100 שנים, ופועל בעולם ה-IT זה 56 שנים.

"האתגר של כל מנמ"ר מכל מגזר תעשייה הוא להפיק יותר ערך מהנתונים", אמר פרניס. "יותר מדי פעמים פגשתי מנמ"רים שאמרו לי שיש להם מאגר נתונים עצום, אך הם מתקשים ליצור ממנו ערך. גרטנר (Gartner) ו-IDC מדברות על Dark Data – מידע שישנו בארגון, אך הוא לא יודע על קיומו ומה ערכו". הוא אמר כי "כשהלכתי לאוניברסיטה, פתחתי חשבון בנק. שנים הייתי עם אותו בנק ואותה חברת אשראי. כשרציתי לעבור, אמרו 'אין בעיה'. איש בסניף לא טרח לבחון את היסטוריית הכספים שלי והאם כדאי שאעזוב או לא. עיון קצר בנתונים היה עושה את ההבדל עבור הבנק".

לנתונים, אמר, "יש ערך – רק צריך לחשוף אותו. לפני כמה שנים עשינו פרויקט ללקוחות אאודי (Audi), שגגון השמש במכונית שלהם נקרע ונשבר. אספנו נתונים גלויים: מזג אוויר, מיקום ומהמדיה החברתית. כך, יכולנו לחזות למי מהלקוחות ומתי, יישבר הגגון – שישה חודשים לפני אאודי. עשינו זאת בלא כל גישה למידע שלהם".

להוביל את עולם האינטרנט של הדברים התעשייתי

החזון שלנו, אמר פרניס, "הוא להביא את כל היכולות של היטאצ'י וכך להוביל את עולם האינטרנט של הדברים התעשייתי, IIoT. אנו לא רוצים לחבר את המקרר למכונת הקפה, אבל כן לשפר תהליכים תפעוליים בארגונים. אנו מביאים להם נכסים, מתודולוגיות ותהליכי עבודה – כדי להוון את הערך של הנתונים".

בין לקוחות החברה, ציין, נמנית הבורסה של טוקיו, "שם הטמענו מערכת למניעת הונאות, מבוססת בינה מלאכותית, עם יכולות חיזוי. עוד לקוח הם רשויות האכיפה בגרמניה, שנערכו להנחיות חדשות של האיחוד האירופי – למניעת טרור על בסיס הצלבת נתונים בזמן אמת, למשל, אם מישהו חשוד מגיע לשדה התעופה ורוכש כרטיס מעכשיו לעכשיו, במזומן".

כך, סיפר, "הגענו לחברת ביטוח סקוטית. המנמ"ר ואנשיו אמרו שהם ערוכים לתקנות הגנת הפרטיות, ה-GDPR. הראינו להם איך הם טיפלו רק במה שמצוי על בסיס הנתונים, ובעצם יש להם נתונים רבים לא מוגנים, למשל במערכת ה-CRM. הראינו להם כיצד מיליוני קבצים שיובאו ממקומות שונים, עלולים לזלוג. ל-Netbank שבדרום אפריקה עשינו חיקור לנתונים, מצאנו קבצים שנוצרו ב-1987 שבפעם האחרונה נגעו בהם ב-2002, אבל 'העיקר' שעשו להם שכפול וגיבוי משולש. אנשים חששו לזרוק נתונים, וחסכנו להם מיליונים".

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים, אמר פרניס, "להיטאצ'י ונטרה יש מתחרים בנקודות מגע רבות, באחסון, או בבינה מלאכותית. אבל המשימה שלנו רחבה יותר – לטפל בנתונים ממחשוב הקצה ועד מערכות הליבה, תוך העברה לליבה רק את מה שחשוב ובעל ערך. שדה הקרב שלנו הוא IIoT, ושם אנו פוגשים את ג'נרל אלקטריק (GE), סימנס (Siemens), גוגל (Google), וכן האמזונ-ים והפייסבוק-ים. התחרות שלנו עם ספקיות האחסון, למשל, היא לטווח הקצר. הטיפול בנתונים הוא העיקר. כך, במו"פ שלנו יש 315 חוקרים, העוסקים בתהליכי זמן אמת בחקר הסרטן. שם מצוי העתיד".

השוק הישראלי, ציין, "מלא בחדשנות. הארגונים פה מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, ואין בהם פחד לעשות זאת. זה מוצא חן בעיני, היכולת ליטול סיכונים".

המסע לעולם הדיגיטלי, סיכם פרניס, "הוא הזדמנות שלנו מול הלקוחות לחבר בין מוצרים קיימים לפתרון אחד. יש לנו הכל, ממעליות ורכבות ועד תוכנה ובינה מלאכותית, וכולם יכולים להתחבר יחד לפתרון אחד, מספק אחד, בלי שטויות לא הכרחיות, שספקים אחרים ינסו לדחוף להם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים