שוק הדפדפנים: הנתח של כרום עלה – על חשבון אינטרנט אקספלורר ופיירפוקס

נתח השוק של כרום גדל ב-0.57% ל-5.2% ● לעומת זאת, הנתח של אינטרנט אקספלורר ירד ב-0.51%, ושל פיירפוקס - ב-0.2% ● הסיבות לעלייה של כרום הן מסע הפרסום המתמשך וההמלצה של גורמי אבטחה בגרמניה, צרפת ואוסטרליה שלא להשתמש באקספלורר עקב הפרצות שנתגלו בו – וגרמו למתקפה על שרתי גוגל בסין

הפופולריות הגוברת שזוכה לה הדפדפן כרום (Chrome) גורמת לכרסום בנתח השוק של הדפדפנים המתחרים – אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ופיירפוקס (Firefox). מנתונים שפרסמה חברת המדידה Net Applications עולה, כי הנתח של הדפדפן מבית גוגל (Google) עלה בינואר ברחבי העולם ב-0.57% בהשוואה לדצמבר, והגיע ל-5.2%. זאת, בעוד שנתח השוק של אינטרנט אקספלורר ירד ב-0.51% ל-62.18%, ואילו הנתח של פיירפוקס קטן ב-0.2% ל-24.41%.

עלייה נרשמה גם בנתח השוק של הדפדפן ספארי (Safari) של אפל (Apple). זה עמד על 4.51% – גידול של 0.05%. נתח השוק של אופרה (Opera) ירד מ-2.4% ל-2.38%.

העלייה בנתח השוק של כרום משקפת, בין השאר, את עוצמת הפרסום בדף הבית של גוגל: למשתמשי אינטרנט אקספלורר מוצגת בדף זה פרסומת הקוראת להם לנסות את כרום. יצוין, כי למשתמשי פיירפוקס לא מוצגת פרסומת כזו.

דבר נוסף שתרם לפופולריות של כרום הוא ההמלצה שפרסמו בחודש שעבר גופים ממשלתיים צרפתיים, גרמניים ואוסטרליים שעוסקים באבטחת מידע, ובה קראו שלא להשתמש באינטרנט אקספלורר, אלא בדפדפנים אחרים. ההמלצה ניתנה בעקבות המתקפות המקוונות על גוגל ועל אתרים של חברות אחרות, שבמסגרתן ניצלו ההאקרים פרצות בדפדפן מבית מיקרוסופט (Microsoft).

הירידה בנתונים של פיירפוקס אינם מבשרים למוזילה (Mozilla) טובות, לאחר שלא מכבר, פרסמה Net Applications, כי נתח השוק של הדפדפן גדל ב-2009 ב-40%, וכי ההמלצות שפורסמו בצרפת, גרמניה ואוסטרליה סייעו לה להגיע למשתמשים חדשים במדינות אלה.
לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר מוזילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים