מיקרוסופט: AI לטובת התפתחות אופן העבודה של אנשים

הענקית מעוניינת לספק למפתחים כלים שיביאו לידי ביטוי יכולות שונות של הבינה המלאכותית לאורך כל שדרת השימושים: ממכשירים חכמים המיועדים לשימוש צרכני ועד לרמת השרתים במרכזי המידע של ארגונים גדולים, כשהכל מקושר ומתקשר לענן

בינה מלאכותית. אילוסטרציה: Elnur/BigStock

אחד ההיבטים שמיקרוסופט (Microsoft) הדגישה רבות במהלך החומרים שהציגה ב-Build 2018 היה – ובאופן לא מפתיע – נושא הבינה המלאכותית.

מבחינת מיקרוסופט, היא מעוניינת לספק למפתחים כלים שיביאו לידי ביטוי יכולות שונות של הבינה המלאכותית לאורך כל שדרת השימושים: ממכשירים חכמים המיועדים לשימוש צרכני ועד לרמת השרתים במרכזי המידע של ארגונים גדולים, כשהכל מקושר ומתקשר לענן.

אחת ההכרזות הקשורות לבינה מלאכותית הייתה לגבי תוכנית בשם AI for Accessibility – תוכנית חומש בהיקף השקעה של 25 מליון דולר, שמטרתה לפי החברה לרתום את עוצמת הבינה המלאכותית להגברת יכולות פיזיות ואחרות עבור אנשים עם מוגבלויות בכל רחבי העולם. הכסף יחולק כמענקים, השקעות טכנולוגיות וייעוצי מומחים, ולפי החברה החידושים ישולבו חלקם גם בשירותי הענן שלה.

ברמה העסקית יותר, מציעה מיקרוסופט למפתחים כלים שיאשפרו לבנות ולנהל פתרונות בינה מלאכותית שמטרתם לעזור לעסקים בעבודה השוטפת, וכן להוביל להתפתחות אופן העבודה של אנשים.

טכנולוגיה שתהיה אמינה ותועיל לכל

כך, לדוגמה, מיקרוסופט הכריזה על פרויקט Kinect for Azure שמביא את פרויקט בקר המשחק מבוסס המצלמה של החברה, שבוטל לאחרונה לאחר ששווק במקביל לקונוסלות ה-Xbox שלה, אל סביבת מערכת ההפעלה לענן שלה.

מדובר בחבילה של חיישנים עם קישוריות לליבת מחשוב מרכזית. המטרה לפי החברה היא ליצור תרחישים חדשים עבור מפתחים שזקוקים לפתרונות חכמים הרגישים לסביבת העבודה שלהם, תוך מינוף היכולות העשירות שמציעה Azure.

פרויקט אחר עליו הכריזה החברה הוא Brainware – ארכיטקטורה המיועדת לבניית מערכת המבוססת על רשת עצבית ללימוד מעמיק, כשלפי החברה מדובר בארכיטקטורה שהופכת את Azure לענן המהיר ביותר להרצת תרחיש בינה מלאכותית בזמן אמת, וזאת בשילוב מלא עם מערך לימוד המכונה של סביבת ההפעלה.

"העידן של הענן החכם ושל מכשירי הקצה החכמים כבר נמצא כאן. ההתקדמויות הללו יוצרות הזדמנויות נהדרות למפתחים והן גם מגיעות עם האחריות להבטיח שהטכנולוגיה שאנחנו בונים תהיה אמינה ותועיל לכל", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, בנאום שנשא ביום הראשון של הכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים