בוט חכם יעשה צ'ק אין אוטומטי ללקוחות אל על
הבוט הוא אחד הרעיונות הזוכים בתחרות חדשנות ראשונה מסוגה הממוקדת בדיגיטל ושיפור חווית הלקוח שנערכה בחברה ● פותח על ידי מנהל פרויקטים בחטיבת דיגיטל ומחשוב באל על
בחודש מרץ האחרון השיקה אל על תחרות חדשנות שמטרתה השקת יוזמות מעשיות לשיפור חוויית הלקוח בתחום התעופה. התחרות זכתה להיענות רבה מאוד מצד אנשי החברה בישראל ובנציגויות ברחבי העולם, כאשר הוגשו במסגרתה למעלה מ-350 רעיונות ייחודיים ומגוונים.
חבר השופטים בתחרות, אשר נבנה מהחטיבות השונות בחברה, בליווי מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין וסמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב, שחר מרקוביץ', בחר את 3 הזוכים במקומות הראשונים וכן בחר 3 רעיונות אשר זכו לציון לשבח, שהגיעו מכל תחומי הפעילות בחברה.
מתג שמאפשר לנוסע לסמן אם הוא רוצה להמשיך לישון או שיעירו אותו
במקום הראשון זכה שי יונתן אלעני, על יוזמה מקורית וחדשנית בתחום הנאמנות לסגמנטים חדשים של לקוחות. יהונתן ארנון, שהגה רעיון לפיתוח בוט חכם שינהל קשר עם הלקוח בצורה אוטומטי, ייתן לו מענה שירותי ויעזור ללקוח לבצע פעולות כגון צ'ק אין בלי כל מאמץ מצדו. הלקוח ישוחח עם הבוט, אשר יבצע עבורו צ'ק אין וישלח לו את כרטיס הטיסה. בהמשך הבוט גם יודיע ללקוח על עיכובים ושינויים ויאפשר לו לשדרג מקום ישיבה או להוסיף מזוודות. המוצר נמצא כעת בפיתוח וצפוי לעלות לאוויר במהלך החודשים הקרובים.
רעיון מעניין נוסף בתחרות עלה מנועה ברזילי, דיילת קרקע בחברה, שסיפרה מניסיונה: "בטיסות ארוכות יש נוסעים שלא מוכנים לוותר על ארוחת הבוקר ויש נוסעים שרוצים שלא יפריעו להם לישון". ברזילי בנתה דגם של מתג פשוט שמאפשר לנוסע לסמן בקלות אם הוא רוצה להמשיך לישון או שיעירו אותו.
בנוסף הוענקו ציונים לשבח לעובדים עבור רעיונות שפיתחו לתחרות. בין אלו נמנים אורי גבעוני, שהציע רעיון לאתר אינטרנט למכירת אוכל, דיוטי פרי ומוצרים נוספים בזמן הטיסה; משה בן חביב שהציע מעבר לסביבת עבודה שהיא ללא נייר וענת צוברי וקובי סימן טוב שהגו הקמת חנות וירטואלית למכירת מוצרי אל על.
שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על אמר כי "רצינו למצוא דרכים לשפר את חווית הלקוח והשירות בצורה מהירה, ופנינו לאנשי אל על הפוגשים את הלקוחות ביום יום. השקנו תחרות חדשנות שתמשיך גם בשנים הבאות במטרה ליישם את הרעיונות במהירות ולעודד בחברה ומחוצה לה חשיבה חדשנית ופורצת דרך".
תגובות
(0)