האיחוד האירופי אישר רכישת 3Com על ידי HP

"לאחר בדיקה, העלינו שלא נמצא חשש לפגיעה בתחרות בשוק האירופי", נכתב בהודעה מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד ● לדבריו, "גם לאחר המיזוג, HP תתמודד במגרש שמצויות בו כמה מתחרות גלובליות ואפקטיביות - מצב המאפשר ללקוחות לבחור בין מספר חלופות לאספקת מתגים ונתבים" ● העסקה צפויה להיסגר ביוני הקרוב

האיחוד האירופי אישר בסוף השבוע את עסקת הרכישה של HP את 3Com. בעקבות האישור, הודיעה ענקית המיחשוב, כי העסקה תסתיים ביוני השנה. בהודעה שהוציאה נציבות הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד נכתב, כי "לאחר בדיקה, העלינו שלא נמצא חשש לפגיעה בתחרות בשוק האירופי".

הנציבות בדקה האם העסקה לא תהפוך את HP לגורם דומיננטי יתר על המידה בעולמות הנתבים ומתגי התקשורת, לאור העובדה שהן הרוכשת והן הנרכשת משחקות בעולם ציוד רשתות התקשורת. "המיזוג אינו צפוי לעורר דאגה בהיבט התחרות", נמסר מהאיחוד. "גם לאחר המיזוג, HP תתמודד במגרש שמצויות בו כמה מתחרות גלובליות ואפקטיביות. מצב זה מאפשר ללקוחות לבחור בין מספר חלופות לאספקת מתגים ונתבים".

HP הודיעה על כוונתה לרכוש את 3Com, תמורת 2.7 מיליארד דולרים, בנובמבר האחרון. מארק הארד, מנכ"ל HP, שואף להרחיב את תחומי פעילותה של ענקית המיחשוב, ולהביאה לרווחים גבוהים יותר מאלה שיש לה בעולמות המדפסות והמיחשוב האישי. 3Com פועלת בעולם התקשורת, והיא מספקת פתרונות לשירותי קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP.

הרכישה צפויה לסייע ל-HP לספק היצע נרחב של רישות, לרבות מיתוג, ניתוב ופתרונות אבטחה לעולם הרשתות. כך, תוכל החברה לערוך שינוי משמעותי בעולם רשתות התקשורת ולממש את האסטרטגיה שלה לדור הבא של מרכזי הנתונים, הכוללת איחוד של שרתים, אחסון, רשתות, ניהול מרכזי המיחשוב ושירותים.

מוצרי התקשורת של 3Com מחברים מחשבים בדטה-סנטרים הארגוניים, ומשלימים את ההיצע של חטיבת הרישות של ענקית המיחשוב, HP ProCurve. זו מציעה חיבורי תקשורת של תחנות הקצה בארגונים, תחום המניב לה מכירות בסדר גודל של כמיליארד דולרים בשנה. באמצעות הרכישה, הצהירה HP על הסלמה בתחרות מול סיסקו (Cisco), בעיקר בסין. זו דומיננטית בשוק התקשורת, והחלה להיכנס באחרונה לעולם המערכות והתשתיות – תחום שבו HP חזקה.

יצוין, כי משרד המסחר הסיני, המהווה רגולטור לתחום בארצו, Mofcom, עדיין לא אישר את עסקת הרכישה. ל-3Com יש אחיזה טובה בשוק הסיני, שם היא בעלת נתח שוק של 35%. לעומת זאת, החברה כמעט נעדרת בקרב מערכי תקשורת של ארגונים גדולים בארצות הברית ובאירופה. כך, הפכה 3Com למתמודדת רצינית מול סיסקו בשוק זה, ובין לקוחותיה ניתן למנות את צ'יינה מובייל (China Mobile), צ'יינה טלקום (China Telecom) ופטרוצ'יינה (PetroChina). מוצריה נמכרים בסין בעלויות הנמוכות ב-25%-40% מאלה של סיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים