פלאפון: יותר מנויים, פחות הכנסות
פלאפון הגדילה את מספר המנויים ב-55,000 אך הכנסותיה ירדו ב-30 מיליון שקל ל-602 מיליון שקל
פלאפון פרסמה היום (ה') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה עם אור וצל. על פי הנתונים, מספר המנויים גדל אמנם ב-55,000 ל-2.601 מיליון בסוף הרבעון השני של השנה, אולם ההכנסות החברה פחתו ורמת הרווחיות ירידה באופן חד משמעותית.
ההוצאות הכלליות של החברה ירדו, מה שמשקף בין השאר התייעלות מסוימת, אם כי היו אלו ירידות זעירות. ההוצאות הכלליות של החברה ירדו ב-0.33% או 2 מיליון שקל ל-600 מיליון לעומת 602 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
למרות שההוצאות קטנו בשני מיליון שקל, ההכנסות קטנו ביותר מ-30 מיליון שקל ל-602 מיליון שקל, ירידה של 4.7%. מתוך זה הכנסות החברה משירותים ירדו ב-2.4% ל-438 מיליון שקל, ההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו ב-10.4% ל-164 מיליון שקל.
במהלך הרבעון המדווח הרווח הנקי והתפעולי רשם ירידות חדות מאוד. הרווח התפעולי ירד ב-93.3% ל-2 מיליון שקל. הרווח הנקי ירד ל-7 מיליון שקל, ירידה של 79.4%.
"יצירת מנועי צמיחה חדשים"
רן גוראון, מנכ"ל החברה, אמר כי "אסטרטגית הצמיחה של פלאפון והרחבת ערוצי ההפצה הוכיחה את עצמה עם הוספת כ-40 אלף מנויי פוסט פייד בסיומו של רבעון שהתאפיין בתחרותיות גבוהה במיוחד שבאה לידי ביטוי בירידת מחירים לצד העלאת נפחי הגלישה. השמירה על היציבות בסך הכנסות החברה לצד המשך התייעלות תפעולית מעידות על חוזקתה של פלאפון בענף הסלולר בישראל".
גוראון הוסיף כי "במחצית הראשונה של השנה המשכנו להשקיע ביצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, בהם פתרונות IoT לעסקים, שירות Pelephone Car ושירות PTT. לצד זאת, אנחנו ממשיכים להעניק את השירות הטוב ביותר בענף, כפי שפורסם בדו"ח משרד התקשורת ובדו"ח אמון הציבור".
תגובות
(0)