ביה"ד לעבודה דחה את בקשת הנהלת מתף לצו מניעה נגד עיצומי העובדים

בעקבות ההחלטה צפויים העיצומים, שהחלו לפני כשבוע וחצי ופוגעים בעבודת הבנק, להימשך ● יו"ר ועד עובדי מתף, רן שהרבני: "לא נוכל להשלים עם התנהלות ההנהלה"

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית הדין האזורי לעבודה דחה אתמול (ד') את בקשת הנהלת מתף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי, להוציא צו מניעה נגד העובדים הנוקטים מזה כשבוע וחצי בעיצומים הפוגעים בעבודת הבנק.

הרקע לעיצומים הוא כוונת ההנהלה להוציא חלק מהשירותים למיקור חוץ, כחלק מרפורמה בתעודת הסל. בית הדין קבע כי הצעדים שננקטים על ידי העובדים הינם מידתיים. ועד עובדי מתף וההסתדרות יוצגו על ידי עורכי הדין ד״ר מורן סבוראי, אמיר בשה ומאיה פרנקו.

בהחלטת בית הדין ציינה השופטת חנה טרכטינגוט כי ״הפגיעה שהוכחה הינה פגיעה כלכלית הנגרמת בכל שביתה, קל וחומר בשביתה במוסד בנקאי״. עוד ציינה השופטת טרכטינגוט כי ״הוכח לכאורה כי הרפורמה הקשורה לקרנות הסל יצאה לדרכה כמתוכנן וכי הנזק שנגרם הוא איחור בדיווח לבורסה אשר לא מאפיין רק את הבנק הבינלאומי, וכן נפגעת בקרה כפולה על הפעילות״.

״הפעלה מידתית של זכות השביתה״.

יוזכר כי דיון ראשון בבקשת ההנהלה התקיים לפני ימים אחדים ובו דחה בית הדין את טענות ההנהלה. כב' השופטת טרכטינגוט ציינה בהחלטתה הראשונה כי ״מדובר בהפעלה מידתית של זכות השביתה״.

ועד עובדי מתף מנהל מזה שנה וחצי משא ומתן מול הנהלת החברה במטרה לחתום על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. במשך תקופת זמן זו ההנהלה נקטה סחבת והתבצרה בעמדותיה. נוכח האמור, הוכרז על סכסוך עבודה והחלו צעדים ארגוניים.

יו"ר ועד עובדי מתף, רן שהרבני, מסר כי ״המטרה שלנו היא לחתום על הסכם קיבוצי ראשון במתף, שהיא חלק מקבוצת הבינלאומי בה כל העובדים מאוגדים. לא נוכל להשלים עם התנהלות ההנהלה שמנסה להרוויח זמן ומתבצרת בעמדותיה כדי לפגוע בהתארגנות העובדים. אנחנו מברכים על כך שבית הדין התיר לנו להמשיך במאבק ומקווים שהמשא ומתן שעתיד להימשך בימים הקרובים יביא להתקדמות משמעותית ולחתימה על הסכם״.

מתף, המעסיקה כ- 550 עובדים, היא חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי, המספקת ומתפעלת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצה: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, יו-בנק ובנק פאג"י.

החברה פועלת מסביב לשעון ואמונה על המערכות הקריטיות ביותר הנדרשות לצורך תפקודם התקין של כלל הבנקים בקבוצה, על כל יחידותיהם וסניפיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים