"ללקוחות הישראלים יש דרישות גבוהות מאיתנו"
"אבל מנגד הם גם מובילים אותנו בכיוון הנכון", אמר כריסטיאן לנג, סגן נשיא ל-EMEA בקומוולט, המבקר בימים אלו בישראל והוסיף כי "קומוולט היא מספר 1 בישראל, וזאת בזכות הצוות הישראלי"
"ישראל היא האזור המפורסם ביותר ב-EMEA", אמר כריסטיאן לנג, סגן נשיא ל-EMEA בקומוולט. "לדברי STKI, קומוולט היא מספר 1 בישראל, וזאת בזכות הצוות הישראלי, שבמשך שלוש השנים האחרונות כמעט הכפיל מדי שנה את העסקים".
לנג אמר את הדברים בפגישה שנערכה במסגרת כנס GO 2018 שערכה קומוולט באחרונה בנשוויל שבארצות הברית. עוד ציין לנג, כי מבחינת החברה, "ישראל היא צומת חשוב, שדרכו החברה רוצה להרחיב את חדירתה לרחבי אפריקה כולה, וזוהי אחת המשימות החשובות שניצבות בפני הצוות בישראל".
בימים אלה מבקר לנג בישראל לצורך עבודה שוטפת, ואת התרשמותו הכללית מהשוק הישראלי תיאר כ"היי – אנרגיה גבוהה, טכנולוגיה גבוהה וגם תובענות גבוהה". לדבריו, "ללקוחות הישראלים יש דרישות גבוהות מאיתנו, אבל מנגד הם גם מובילים אותנו בכיוון הנכון. התגובות שאנו מקבלים מהלקוחות הישראלים באמצעות הסניף שלנו והשותף שלנו בישראל, אבנט, מובילים אותנו ולפעמים גם מאתגרים אותנו ואפשר להגיד שהם עוזרים לנו להשתפר".
גם גיבוי, גם ארכוב, גם ניהול מידע, גם מניעת כפילויות מידע
הסניף הישראלי של קומוולט הוקם כמו במקרה: שי נוני, שמנהל אותו מאז הקמתו, מספר, כי כשעבד עוד ב-EMC כאחראי על נושא גיבוי והתאוששות, הוא שמע מלקוחות רבים כי הם מעוניינים בפלטפורמה אחת, מוצר אחד, שיידע לעשות גם גיבוי, גם ארכוב, גם ניהול מידע, גם מניעת כפילויות מידע ועוד.
לדבריו, "באותה תקופה החלו לצוץ שמועות על חברה בשם קומוולט והתחלתי להתעניין בה. בעקבות המלצה של אחד מעמיתיי להנהלת קומוולט, קיימתי שיחה עם גורם בכיר בחברה,ולאחר שלוש שעות של שיחה הוא הודיע לי שהתקבלתי, וכך, חודש לאחר מכן הוקם הסניף בישראל".
מאחר שהאסטרטגיה של קומוולט היא לא למכור ישירות ללקוחות כיצרן, הסניף הישראלי תומך במכירות, בשירותים מקצועיים ובתמיכה מקצועית לצד השותף הישראלי להפצה, אבנט, חברה בת באשכול החברות של קבוצת רד בינת, בניהולו של שמעון אמויאל מזה שש שנים, שפועלת בתחומי הפצה למשווקים, הדרכות ופיתוח השוק הישראלי בהיבט של שותפים עסקיים, כמו גם בנושא זירת המסחר בענן.
נוני אמר עוד כי "בישראל נמנות עם לקוחות החברה חברות גדולות, בהן בנקים, כוחות ביטחון וחברות מסחריות גדולות. באחרונה גם היינו החלוצים בארץ בדחיפה לכיוון שוק ה-SMB ובהמלצות להנהלת החברה לערוך שינויים ברישוי. אפשר לומר שאנחנו 'פתחנו לקומוולט את העיניים' לאחר ששכנענו את הנהלת החברה שהם עשויים להחמיץ שוק שלם של חברות SMB ברמה העולמית, והחברה אכן התחשבה בכך וערכה שינויים רבים, שמתאימים כמובן לשוק הישראלי, שמורכב מחברות שבקנה מידה גלובלי נחשבות ל-SMB יותר מאשר לאנטרפרייז".
"קומוולט ביצעה את המהלך ל-SMB והלקוחות היותר קטנים תוך שהיא מאפשרת כעת לשוק העסקים הקטנים ליהנות מכל היכולות של הארגונים הגדולים, בזכות תהליך של פישוט והורדת המורכבות כדי להתאים לשוק היותר קטן", הוא הוסיף.
"מזה שנתיים ברציפות הסניף הישראלי זוכה לתואר הצוות המוביל באירופה. מה שמיוחד בשוק הישראלי, ובעצם גם חלק מן הסיבות להצלחה שלו, היא כוח האדם המאוד איכותי, השותפות האיתנה מאוד עם אבנט, יחד עם כמה שותפים עסקיים בודדים שנבחרים בקפידה – מה שיוצר אמון גדול בין החברה ללקוחותיה, שזוכים לתמיכה ברמה גבוהה ולשותפות מצדנו בפתרונות לצרכים מיוחדים, בתכנון פרויקטים חדשים וכד'", אמר.
"השותפויות עם נט-אפ ו-HPE שהוכרזו בכנס כמובן תורמות מאוד גם ליכולת ההתרחבות שלנו, ובעיקר הן מעידות על החוזק של קומוולט – שיצרנים בקנה מידה גדול כזה רואים בפתרונותיה ככאלה שמתאימים ללקוחותיהם לצורך ניהול מידע ולמעבר לענן", אמר עוד נוני.
מהפכת הענן
לדברי אמויאל, "כל המעבר לנושא הענן הוא בעייתי ומטבע הדברים נושא איתו לא מעט חששות, משום שמשמעותו היא שאמנם יש לך פתרון, אבל הוא רחוק. לצורך השימוש בטכנולוגיות הללו יש לערוך התאמות ושינויים בארגון, אם ברמות הארגוניות, ברמות של אבטחת המידע, ברמות התשתיתיות ועוד, וגם להתקדם עם המהפכה הזאת, המקיפה וכוללת את כל התחומים, ולא רק בנושא של איך אנו צורכים שירותי IT".
לחששות האלה יש פתרונות, אך עם זאת, ציין אמויאל, "בישראל יש גופים מסוימים – ממשלתיים, או ביטחוניים – שיש להם עכבות. לחלקן יש לנו פתרונות המסופקים להם כבר היום, כמו למשל ענן פרטי, או ענן ציבורי המאוחסן בישראל".
אמויאל הוסיף כי "בשנים האחרונות חלו שינויים מהותיים בשוק, שמתבטאים בנושא של שירותים מנוהלים – שירותי ענן, שימוש בחיוב לפי צריכה, אירוח וחוות שרתים וכד'".
לדבריו, "זוהי בעצם מהפיכה בעשייה היומיומית שלנו. אנו באבנט זיהינו את המגמה ומשמשים מפיץ גדול של מיקרוסופט בישראל, כמו גם מפיצים בלעדיים של יצרנים אחרים. לפני כשלוש שנים הקמנו רצפת מסחר אוטומטי, בהשקעה גדולה מאוד, שלימים התרחבה משירותי SaaS גם לשירותי IaaS (ר"ת Infrastructure as a Service)".
הוא הוסיף כי "רצפת המסחר שלנו משרתת כמעט 400 משווקים בישראל. המטרה שלנו היא לפתח את רצפת המסחר כך שיהיו לה יכולות לספק שירותים מנוהלים נוספים, וכאן נכנסת לתמונה קומוולט. על רקע הצורך שלנו לספק פתרונות של ניהול נתונים וגיבוי, בחרנו בקומוולט, וזאת מכמה טעמים: הראשון הוא שהייתה דרישה משמעותית מאוד לפתרון גיבוי איכותי, השני הוא שהמיצוב של קומוולט בעולם היה גבוה, והגורם השלישי הוא, שחיפשנו שותף לדרך ארוכה שמסוגל להבין על מה אנו מדברים כשאנו מדברים ענן".
אמויאל סיכם באומרו כי "קומוולט אמנם לא היו פתרונות ענן, אבל הייתה הבנה שזהו הכיוון שבו הולך עולם ה-IT, ושהחברה הזאת תלך איתנו עשר ועשרים שנה קדימה. יצאנו לדרך לפני כארבע שנים, ובמבט לאחור , אנחנו מאוד שבעי רצון מן ההחלטה, שנעשתה תוך הגדרות ברורות מאוד של איך השוק ייראה, מה רוצים להשיג, מה זה הצלחה, כמה משווקים יהיו (מספר חד ספרתי) ואיזה מסלול של הסמכות הם יעברו. מצאנו בקומוולט יצרן ממוקד מאוד, שעוטף את הלקוח הסופי מקצה לקצה מבחינת השירות ונרתם לצרכים שמציגים הלקוחות ברמה הגבוהה ביותר. אבנט עובדת עם קומוולט בהיבט הפיתוח ברמה הגבוהה ביותר, עם בכירי החברה, כדי לתת את הפתרונות הטובים ביותר".
ההתאוששות של מרסק מתקיפת סייבר
התובנות החשובות מהכנס הן של נוני והן של אמויאל היו דומות, אפשר להגיד: הסיפור שהוצג על ההתאוששות של מרסק מתקיפת סייבר, שבעזרת מוצרי קומוולט התאוששה תוך שבעה ימים לעומת הערכות של 183 ימים הוכיח את רמת החדשנות וההקשבה ללקוח של החברה, ונטע בשניהם ביטחון. "מלבד ההכרזות החדשות וסיפורי הלקוח שהוצגו בכנס, המעידים על החדשנות בכל התחומים ועל המחויבות הגדולה של החברה למוצר הלכה למעשה, הבנתי, שאם הלקוח שלנו משתמש בפתרונות של קומוולט, הוא יכול לישון טוב בלילה", אמר נוני.
"מבחינתי", ציין אמויאל, "הכנס הזה נתן לי שקט. ביטחון שיש פה אנשים מאוד מקצועיים, שמקשיבים ושפועלים. היה מדהים לראות את יכולת ההתאוששות שהושגה במקרה של מרסק, שנראית כמו נס, אבל להבין שזה לא נס, אלא אלה היכולות של החברה. אני רוצה לציין, שהתרשמתי מאוד גם מן העובדה שפגשתי פה אנשים מהפיתוח שעובדים בחברה שנים רבות, אפילו יותר משני עשורים, ומעוניינים שהכל יהיה בתוך קומוולט".
גם בישראל, דרך אגב, מהצוות שהקים את החברה בארץ וגם אלה שהצטרפו אליו במהלך שנות פעילותו – "אף אחד לא קם והחליט לעשות שינוי ולעבור לחברה אחרת", התגאה נוני.
תגובות
(0)