דו"ח של ווינמג'י: אימוץ Windows 10 במגזר העסקי נתקל בקשיים

סקר שערכה חברת המחקר חשף כי כ-23% אמרו שהארגון שלהם לא מוכן לשדרוג ולעדכון מערכת ההפעלה ל-Windows 10 ● 29% לא רוצים לעבור מ-Windows 7

תיקוני באגים מהירים באופק? חלונות 10. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט  הכריזה לאחרונה שמחצית מהמחשבים האישיים בעסקים כבר מריצים את מערכת ההפעלה הנוכחית Windows 10, אבל דו"ח של חברת האבטחה ווינמג'י מגלה שדווקא אימוץ Windows 10 במגזר העסקי נתקל בקשיים לא מעטים. הדו"ח מספק את נקודת המבט לנושא הזה של מקצועני ה-IT, ובמיקרוסופט לא ממש יאהבו את הממצאים הללו.

לפי החברה כ-23% מהמשיבים אמרו שהארגון שלהם עוד בכלל לא מוכן לשדרוג ולעדכון מערכת ההפעלה ל-Windows 10, ויותר חמור מכך, 29% לא רוצים לעבור מ-Windows 7 ל-Windows 10 בכלל שהם חוששים מתהליך המעבר, וב-68% מהמקרים הללו החשש הוא דווקא מיצירת פריצות אבטחה. 33% מהנשאלים אף ציינו שהם אינם בטוחים שיש בידיהם את הכלים למעבר חלק ובטוח.

התמיכה ב-Windows 7 תסתיים סופית בינואר 2020

בעיה גדולה נוספת היא שהתברר ש-30% מבין הנשאלים אפילו לא יודעים מתי מסתיימת תקופת התמיכה המורחבת עבור גרסת מערכת ההפעלה המותקנת במחשבי הארגון שלהם. ורק להזכיר, התמיכה ב-Windows 7 תסתיים סופית בינואר 2020 – כך שבכל זאת ניתן לצפות כנראה שתהליך שדרוג כן יחל השנה.

עוד נושאים גדולים יחסית שמדאיגים את החברות הם בעיות בניהול אפליקציות, תוכנה ומנהלי התקנים לאחר השדרוג, נושא אליו התייחסו כרבע מהנשאלים, בעוד ש-18% ציינו שהם חוששים מהרעה ממשית לעבודה ומפגיעה בפרודוקטיביות.

Windows 7 היא עדיין מערכת ההפעלה המותקנת בהכי הרבה מחשבים בעולם עם נתח שוק של 40%. Windows 10 סוף סוף כבר ממש קרובה עם 37%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    גם אני עדיין משתמש בוינדוס 7, ואין לי שום כוונה להחליף לעשר בקרוב. וינדוס 10 הרבה יותר כבדה, נצילות ויעילות ניהול הזיכרון בה ממש גרועים והיא פשוט מרגלת ומחליטה "על דעת עצמה", מה לעשות במחשב שלי... מספר משרדים מתקשרים אליי לפחות פעמיים בשבוע בגלל התנהגויות "מוזרות" של 10, שלא היו ב-7. עצה שלי, אמנם אין יותר עדכוני "סרביס פאק" בעשר, אבל תתרחקו מוינדוס 10, לפחות עד שהיא תהיה מספיק מעודכנת ברמה של סרביס פאק 3. אני ממש לא ממליץ לעבור אליהן, אבל גם הויסטה ו-XP היו רעועות עד לעדכונים האחרונים שלהם שייצבו אותן לרמה לא רעה. מסקנה : נסו לדחות את המעבר לפחות עד שעשר תתייצב ותתייעל מספיק.

אירועים קרובים