כרום 71 יחסום מודעות ואתרים מפוקפקים
הדפדפן החדש של גוגל יצויד בפיצ'ר שידאג ששלל הטרדות והצקות נצלניות, ולפעמים מסוכנות, יחסמו עוד לפני שאנחנו, המשתמשים, נתקל בהן ● האם זה טוב או רע לעולם?
במסגרת הניסיונות הנחושים של גוגל להילחם בחוויות פוגעניות ברשת, הענקית ממאונטיין וויו הודיעה כעת כי תחסום את כל המודעות שמופיעות באתר אינטרנט, אם תגלה שהוא מציג מודעות לא נאותות באופן עקבי.
גוגל אישרה שהיא תתחיל לחסום את כל המודעות באתרים שמפיצים מודעות פוגעניות החל מדצמבר השנה, ושהפונקציונליות החדשה הזו תיכלל בגרסת דפדפן כרום המעודכנת, Chrome 71.
זהו הניסיון החדש של גוגל להקטין את חשיפתנו, המשתמשים, למודעות פולשניות ומטעות הנפוצות ברחבי האינטרנט. הכוונה היא לסוג הפרסום אשר מוביל לעתים קרובות לאתרים זדוניים, כמו גם למקורות שעוסקים בניסיונות לגניבת מידע אישי.
לדברי ענקית החיפוש, ה-Chrome 71 יסיר את כל המודעות באתרים, שנחשבות לכאלו המציגות חוויות פוגעניות באופן עקבי. הדפדפן החדש יגיע למשתמשים, כאמור, בדצמבר, והענקית התחייבה לאפשר לבעלי אתרים חלון הזדמנויות בן 30 יום בכדי לתקן את הטעון תיקון, לפני שכרום יתחיל להסיר את המודעות.
בכדי שאתרים ידעו מה נחשב טעון תיקון – גוגל מפרסמת דו"ח "חוויות פוגעניות", שיאפשר לבעלי אתרים לראות אם יש תופעה דומה מופיעה באתר שלהם, ואז יהיה ביכולתם לתקן זאת, או שמוטב שיקדימו להסיר את המודעות הנצלניות והמטרידות לחלוטין.
מהן חוויות פוגעניות והאם גוגל היא שצריכה לקבוע זאת?
גוגל הסבירה בדף התמיכה שלה, שההגדרה "חוויות פוגעניות" כוללות הודעות מזויפות; אזורי קליקים לא צפויים באתר או במודעה; התנהגות מטעה של האתר; ניסיונות פישינג; ניתוב מחדש אוטומטי לדפים, המתרחש ללא כל התערבות של משתמשים; תוכנות זדוניות או תוכנות לא רצויות; וכן – מודעות או רכיבי דף אשר דומים למצביע העכבר או ללחיצה על העכבר, ואשר מנסים להערים על משתמש כדי ליצור אינטראקציה.
יצוין כי תכונה זו של סינון אתרים פוגעניים מופעלת כברירת מחדל ב-Chrome 71, אך המשתמשים שאינם מעוניינים בה יכולים להשבית אותה על ידי מעבר להגדרות הדפדפן.
זהו אינו הצעד הראשון שבו נוקטת גוגל בכדי להפוך את חווית המשתמש בעת הגלישה באינטרנט לבטוחה יותר עם כרום. ביולי האחרון פרסמה גוגל את גרסת Chrome 68, שבה היא הציגה את היכולת למנוע מאתרים לפתוח כרטיסיות או חלונות חדשים, אם היא מצאה שהם משרתים גם חוויות פוגעניות או נצלניות.
יש להניח שמשתמשי אינטרנט רבים ישמחו לראות פחות פרסום בעל אופי פוגעני, כפי שמגדירה אותו גוגל, אבל לנוכח הבשורה נשמעת גם ביקורת בתקשורת בשל ההחלטה של החברה לפעול בדרך זו, שפשוט מעלימה מהעין הציבורית תכנים מסוימים. הדברים עולים לאור החששות מתפקידה ההולך ומתעצם של הענקית בזירת הפרסום האינטרנטית, כמו גם בזירת חיפושי התכנים המגה-דומיננטית.
מכיוון שדפדפן כרום של הענקית הוא הנפוץ ביותר בשימוש כיום, הן בניידים והן בשולחן העבודה, והוא רווח ביותר בשימוש, לחברה מתאפשר מרחב גדול לעצב את הדרך שבה האינטרנט מתפתח ונראה על ידינו, הגולשים. האינטרנט כנראה יהיה באמת מקום טוב יותר ללא סוג זה של פרסום – אבל האם זה באמת אמור להיות תפקיד של חברה אחת להבטיח את זה ולהחליט כך או אחרת?
אפשר להזכיר כי הנשיא דונלד טראמפ טען באחרונה, ממש לקראת בחירות אמצע הקדנציה האמריקניות שמתקיימות היום (ג'), כי גוגל מקדמת תכנים ליברליים ודמוקרטים ומשתיקה את אלו הרפובליקניים והשמרניים. בסדרת ציוצים קבע הנשיא האמריקני שענקית הרשת "מסתירה מידע וחדשות טובות" אודותיו, וכי "זה מצב רציני מאוד – הוא יטופל!". גוגל הכחישה וטענה כי תוצאות החיפוש נקבעות על פי מידת הרלוונטיות שלהן, ואילו טראמפ כבר נשמע ממש בימים האחרונים כמי שמתכנן מהלך אופרטיבי בנוגע למה שהוגדר כהפרת התקנות האמריקניות להגבלים העסקיים מטעם גוגל ותאגידי ענק טכנולוגיים שכמותה.
תגובות
(0)