Athenahealth תירכש ב-5.5 מיליארד דולר

חברת הבריאות ממסצ'וסטס עתידה, לפי דיווחים, להימכר לשתי חברות ההשקעות הניו יורקיות, קרן הגידור אליוט ו-וריטס קפיטל ● העיסקה התאפשרה לאחר שמנכ"לה של Athenahealth, אחיינו של ג'ורג' בוש, עזב את החברה

צילום אילוסטרציה: BigStock

Athenahealth, חברה המתמחה בטכנולוגיה לצורכי בריאות שבסיסה בעיר ווטרטאון שבמסצ'וסטס, הסכימה להצעת רכישה בגובה 5.5 מיליארד דולר משתי חברות פיננסיות בניו יורק, וריטס קפיטל ואליוט מנג'מנט.

לפי הדיווחים, Athenahealth קיבלה את ההחלטה אחרי שעמדה בפני יותר משנה של אי ודאות עסקית, ואחרי שהייתה על הכוונת של קרן ההשקעות האמריקנית אליוט, שבשליטת פול סינגר, מזה זמן.

סינגר, יהודי ניו-יורקי, הוא משקיע Hands On – כזה שנוטה להתערב רבות בחברות שבהן הוא משקיע, והדיווחים טוענים שאליוט, שהיא בעלת המניות העיקרית של החברה, הציגה לאורך חודשים תלונות על רווחים איטיים, ואלו שהובילו את הנהלת החברה להסכים למכירה.

מחיר העסקה יהיה נמוך יותר מאשר הצעה קודמת של אליוט, אשר אמרה בחודש מאי כי היא תשלם 160 דולרים למניה, הצעה שקרן הגידור אמרה שנובעת מהערכת שווי של כמעט 7 מיליארד דולרים, כך נטען בדיווח.

יצוין כי אליוט הייתה מי שדחפה לרכישת EMC מטעם דל, ולהיפרדות, שלא צלחה, של EMC מ-Vmware.

בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, שהתבסס על מקורות אנונימיים, נאמר כי העסקה תביא לכך ש-וריטאס ואליוט ישלמו 135 דולרים למניה במזומן עבור Athenahealth, שמומחיותה היא בהפיכת טכנולוגיית המידע באינטרנט לכלי זמין בעבור משרדים רפואיים, כמו גם לאפליקציות סלולריות.

ל-Athenahealth יש רשת של יותר מ 114,000 ספקים ו-110 מיליון פציינטים, והיא מציעה חבילת שירותים לניהול רשומות רפואיות, מחזור הכנסות, מעורבות המטופל, תיאום טיפול, בריאות האוכלוסייה ועוד.

החברה נוסדה בשנת 1997 בסן דייגו, קליפורניה, ועברה לווטרטאון כשגדלה. כיום היא פועלת עם סניפים בבלפסט, מיין; אטלנטה, ג'ורג'יה; אוסטין, טקסס; פרינסטון, ניו ג'רסי; כמו גם בצ'נאי שבבנגלור ופונה שבהודו.

 

בוש האחיין – נטש עקב הודאה באירוע אלימות במשפחה

מנכ"ל החברה, ג'ונתן בוש, שהוא אחיינו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, ביקש לשמור על השליטה בחברה, אבל הסיכויים לעסקה השתפרו לאחר שבוש התפטר ביוני, עקב גילויים על עברו, כולל הודאתו באירוע ישן של אלימות במשפחה. כאשר בוש עזב, החברה הודיעה שהיא מתחילה תהליך רשמי לבחינת הצעות של קונים אפשריים, כולל אליוט.

ג'ף אימלט, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק, שהיה יו"ר מועצת המנהלים של Athenahealth, מילא תפקיד המנכ"ל אז עזיבתו של בוש.

על ג'ונתן בוש נכתב כי הפך להיות תומך כריזמטי לשינוי בתעשייה הרפואית וטען כי מוצרים כמו תכנויות של רשומות רפואיות אלקטרוניות שמפתחת Athenahealth יכולות לשפר את בריאות הציבור על ידי כך שיפשטו את עבודתם של רופאים ויספקו להם יותר זמן להתמקד בחולים עצמם.

אדם שמכיר את העסקה אמר כי הדיווחים הם מדויקים, והודעה הרשמית על העסקה עשויה להגיע בכל רגע. Athenahealth לא הגיבה בינתיים לפרסומים. ו-וריטס ואליוט סירבו להגיב לרויטרס.

בסוף השבוע נסחרו מניות Athenahealth בקצת יותר מ-120 דולרים למניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים